تاریخ : 1401,دوشنبه 24 بهمن13:46
کد خبر : 98054 - سرویس خبری : اخبار

آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار برگزار شد



آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار، با حضور نماینده ولی فقیه در استان ایلام، استاندار ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، مسئولان استانی، خانواده معظم شهدا و جانبازان و عموم مردم برگزار شد.
 
آیین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار برگزار شد

به گزارش «ایثار»، استاندار ایلام در این مراسم ضمن یاد و خاطره سه هزار شهید استان ایلام، 2۰۰ شهید چوار و ۱۵ شهید زمین فوتبال چوار، گفت: جایگاه شهدا بسیار متعالی است، بالاتر از هر خوبی یک خوبی است و بالاترین خوبی نزد شهدا است.
حسن بهرام‌نیار با اشاره راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در ایلام و سایر استان های کشور، افزود: مردم شهر ایلام، سایر شهرستان ها، استان ها و شهرهای کشور بار دیگر سنگ تمام گذاشتند و حضور پرشوری در راهپیمایی داشتند.
استاندار ایلام ادامه داد: شهدا از مصادیق بارز سلحشوری و مقاومت و دین مداری مردم ایلام است و این مردم هشت سال در برابر دشمن بعثی مقاوم کردند و  استان را خالی نکردند و جانانه و شجاعانه ایستادگی کردند.
بهرام نیا با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام ( ره ) و جوانان کشور، بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود چراکه تنها انقلاب اسلامی ایران، تنها انقلابی بود که در طول تاریخ وابسته با شرق و غرب نبود.
نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: مردم در ۲۲ بهمن با حضور پرشکوه حجت را بر همه تمام کردند و بار دیگر ثابت کردند که پشتیبان ولایت فقیه هستند و پای آرمان های انقلاب و امام ( ره ) ایستاده‌اند و امیدهای جبهه استکبار را به یاس مبدل کردند.
استاندار ایلام با اشاره به حضور اعضای رئیس و اعضای  رئیسه فدراسیون فوتبال برای شرکت در یادواره شهدای زمین فوتبال چوار، گفت:  حضور همه اعضای هیات رئیسه برای نخستین برای در یک شهرستان نشانگر توجه  فدراسیون فوتبال است که جای قدردانی دارد.
وی از رئیس و اعضای فدراسیون فوتبال خواست زمینه مشارکت بخش خصوصی برای توسعه فوتبال استان را فراهم آورد تا جوانان این سرزمین بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این مراسم بر لزوم مطرح کردن حادثه زمین فوتبال چوار در مقیاس جهانی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار، افزود: رهبر معظم انقلاب در کنگره سه هزار شهید استان ایلام به شکل مبسوط و کامل به موضوع فاجعه فوتبال چوار اشاره کردند و لازم است اکنون بیش از گذشته این موضوع در بعد ملی و جهانی مطرح شود.
وی افزود: رهنمود مقام معظم رهبری پس از ۳۵ سال از وقوع این جنایت، مظلومیت شهدای فوتبال چوار را نشان داد و باید مسوولان امر تلاش کنند آنرا به عنوان یک سند جنایت در بعد بین المللی بیان کنند.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: باید از زبان هنر برای معرفی این واقعه بهره گیری شود ولی متاسفانه تاکنون، اثر قابل توجهی در این زمینه تولید نشده است.
حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: تولید فیلم، داستان و رمان در این زمینه باید در برنامه های هنرمندان گنجانده شود.
در پایان مراسم از خانواده های معظم شهدا و جانبازان زمین فوتبال چوار تقدیر و تجلیل شد.


منبع : ایثار