تاریخ : 1401,یکشنبه 14 اسفند14:03
کد خبر : 98524 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

شهیده «فاطمه اسدی» نمونه زن کُرد و شجاع است



فاش نیوز - «اختری» گفت: شهیده فاطمه اسدی نمونه زن کُرد شجاع و حامی همسر و فرزندانش است و با فهم درست و تشخیص به موقع و خوب موقعیت برای حمایت از همسرش که برای کمک به مردم جان خود را به خطر انداخته بود، وارد میدان جنگ شد.

 

شهیده فاطمه اسدی نمونه زن کُرد شجاع و حامی همسر و فرزندانش استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، نخستین دوره جایزه شهیده فاطمه اسدی با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، مردم انقلابی و ولایتمدار با رویکرد شناسایی و تجلیل از زنان نمونه روستایی کُرد غرب کشور در کامیاران برگزار شد.

«زینب اختری» مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور امروز در نخستین دوره جایزه فاطمه اسدی با رویکرد معرفی و تجلیل از بانوان نمونه کرد روستایی در غرب کشور که در کامیاران برگزار شد، اظهار داشت: انتخاب مناسب جایزه اقتدار و شهامت با نام زنی که جانانه ایستاد و جانش را فدای خانواده و مردم سرزمینش کرد بی شک امری ماندگار و جاودانه خواهد بود.

وی این جایزه را پایه گذار رویکردی برای معرفی زنان موفق و توانمند کشور خواند و افزود: نیاز به ‌شناسایی و معرفی چنین الگوهایی به نسل جوان و نوجوان کشورمان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: یکی از ویژگی های منحصر به فرد شهیده فاطمه اسدی این است که فقط برای خود و خانواده اش فداکاری نکرد بلکه او دغدغه امنیت و آسایش مردم را هم داشت.

اختری اضافه کرد: این شهیده بزرگوار که نمونه زن کُرد شجاع و حامی همسر و فرزندانش است با فهم درست و تشخیص به موقع و خوب موقعیت برای حمایت از همسرش که برای کمک به مردم جان خود را به خطر انداخته بود، وارد میدان جنگ شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی برای حفظ کیان خانواده خود تلاش کرد و وارد رایزنی با دشمن شد و تا مرز شهادت پایداری و پافشاری کرد.

در این جایزه از زنان هنرمند، نویسنده، رسانه ای، سمن محور، نام آوران، ورزشکاران، مبلغین دینی و مادران و همسران شهید روستا با اهدای تندیس و لوح سپاس تجلیل و قدردانی شد.

پیکر شهیده فاطمه اسدی پس از ۳۷ سال مفقود اثری در سال ۱۴۰۰ در مرز بین کردستان ایران و عراق تفحص و پس از آزمایش‌های ‌دی‌ان‌ای هویت این شهیده مشخص شد.


منبع : دفاع پرس