تاریخ : 1401,یکشنبه 14 اسفند19:00
کد خبر : 98534 - سرویس خبری : اخبار

با موافقت نمایندگان مجلس صورت گرفت

تأمین صددرصد هزینه شهریه تحصیلی ایثارگران در دانشگاه‌ها


 تأمین صددرصد هزینه شهریه تحصیلی ایثارگران در دانشگاه‌ها

بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است تا صددرصد هزینه شهریه یک مقطع تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنها را که در مؤسسات آموزش عالی شبانه دولتی، دانشگاه آزاد و مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند را ...

فاش نیوز - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ایجاد تسهیلات جهت رفع محدودیت‌های تحصیلی برای ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، علیرضا منادی سفیدان، نماینده مردم تبریز و ورزقان در مجلس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به رفع برخی از محدودیت‌های آموزشی برای ایثارگران در لایحه بودجه سال 1402 اظهار داشت: متأسفانه برخی از محدودیت‌های آموزشی بر طبق قوانین برای تحصیلات ایثارگران و فرزندان آن‌ها از جمله میزان شهریه‌ها وجود داشت که موافقت نمایندگان در صحن مجلس برطرف شد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما محدودیت‌هایی که بر اساس قانون و آیین‌نامه برای ایثارگران و فرزندان آن‌ها در زمینه آموزشی در دانشگاه‌ها ایجاد و تحصیل آن‌ها را با مشکل مواجه کرده بود را برطرف کردیم.

نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 1402، با حذف بند"م" تبصره 9 ماده واحده این لایحه موافقت کردند و بر این اساس، بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است تا صددرصد هزینه شهریه یک مقطع تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنها را که در مؤسسات آموزش عالی شبانه دولتی، دانشگاه آزاد و مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند را تأمین و پرداخت نماید.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، استفاده از تسهیلات این بند برای جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا تا دو مقطع تحصیلی مجاز است.