تاریخ : 1401,دوشنبه 15 اسفند12:22
کد خبر : 98538 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران آغاز به کار کرد



فاش نیوز - نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران به همت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با هدف تقدیر از مدیران کارآفرین و شرکت‌های دانش‌بنیان برتر روز یکشنبه 14 اسفندماه در دهکده نشاط حضرت ولیعصر (عج) آغاز به کار کرد.
 
نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران آغاز به کار کرد

به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در مراسم افتتاح این جشنواره، گفت: به تعبیر بنده از یک طرف نبرد سخت بین عقل و جهل و از طرفی تلاش بی‌حد و حصر برای بقا، تعریف زندگی است. تلاش برای بقا با موانع فراوانی که ناشی از جهل بشری است فراروی انسان قرار دارد.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه انسان‌ها در دو بُعد تلاش می‌کنند، تصریح کرد: انسان‌ها برای بقا تلاش می‌کنند تا دستاوردهای اقتصادیشان را برای معاش و زندگی کوتاه مدت تأمین کرده و برای بلندمدت نیز در بعُد وسیع‌تر ازدواج می‌کنند، بعضی از مردم وقتی که قدرت را به دست می‌گیرند به گونه‌ای صحبت می‌کنند که سخن گفتنشان انسان‌ها را به تعجب وامی‌دارد که چقدر زیبا سخن می‌گویند اما تمام تلاششان برای فساد، دستاوردهای اقتصادی و مصنوعی است.
وی افزود: این افراد در تلاش برای بقا، آن را هم اشتباه می‌گیرند و هدف و راه را هم کج گرفته و به عشق رسیدن به دنیا، حتی دنیایشان را هم ویران کرده و راهی که می‌روند تباهی است.
حجت‌الاسلام شکری با اشاره به اینکه تلاش برای بقا دو جهت دارد، تأکید کرد: اگر انسان نداند که چه کند تا در بخش اقتصادی رشد کند ویرانگر می‌شود، همان‌طور که اگر نداند با نسلش چه کند هم جامعه ویران می‌شود و تمدن جامعه رو به زوال می‌رود و این یک نبرد سخت بین عقل و جهل است، عاقل‌ها همیشه عالمانه برنامه‌ریزی کرده و جاهل‌ها همواره سطحی و کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی دارند و تمام آینده را فدای تصمیمات سطحی خود می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه عاقل می‌داند که اگر تمام جامعه خیرخواه باشند، می‌توانند فعالیت‌های خود را به صورت کارآمد بسط و گسترش داده و نگذارند معضلاتی مثل مسکن، ازدواج و اشتغال باقی بمانند، خاطرنشان کرد: این مشکلات به این دلیل امروز در جامعه هستند که نخواستیم نبرد برای حل مسائل جامعه در سطح وسیع و گسترده باشد و برای آن جهاد عاقلانه، عالمانه و خیرخواهانه نکردیم و گاهی منافع فردی را بر منافع ایدئولوژیک و جهانی ترجیح دادیم، هرکسی به فکر خودش بود و دیگران را قربانی منافع خود کرد. جامعه‌ باید به آینده خوشبین و عالم، عاقل، خیرخواه و آینده‌نگر باشد و در کنار ظاهر به باطن بپردازد.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکری در پایان گفت: تلاش برای معاش و موفقیت نسل‌ها امری مهم است امروز باید به سمت این برویم که با مجاهدت ماهیگیری را به افراد یاد بدهیم نه اینکه برایش ماهی بگیریم و حرکت در مسیر تولید و اشتغال می‌تواند این موضوع را منتج به نتیجه کند.
گفتنی است، در این مراسم ناصر فخاری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، علیرضا محمدی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، عفت شریعتی کوهبنانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیران کل بنیاد و معاونان تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها حضور داشتند و نمایشگاه ارائه محصولات دانش‌بنیان و فناور نیز برپا شد که توسط مسئولان حاضر در این جشنواره مورد بازدید قرار گرفت.
همچنین در بخش دیگری از این جشنواره نشست هم‌اندیشی مدیران کل بنیاد و معاونان تعاون استان‌های حاضر در این جلسه با مجموعه‌های حمایتی و مرتبط با حوزه اشتغال و کار، صندوق کارآفرینی امید، جهاد دانشگاهی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و بنیاد برکت در جهت بهبود وضعیت اشتغال و همچنین رشد و توسعه تولید و نیازهای حوزه کارآفرینی در تالار حافظ مجموعه نشاط برگزار شد.


منبع : ایثار