تاریخ : 1401,دوشنبه 15 اسفند14:32
کد خبر : 98553 - سرویس خبری : باغ بهشت

اختتامیه جشنواره عکس شهدای گمنام در شهرکرد برگزار شد



فاش نیوز - آیین اختتامیه جشنواره عکس شهدای گمنام در شهرکرد برگزار شد و هنرمندان برگزیده معرفی شدند.

 

اختتامیه جشنواره عکس شهدای گمنام در شهرکرد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، آیین اختتامیه جشنواره عکس شهدای گمنام شامگاه یکشنبه ۱۴ اسفند در شهرکرد و هنرمندان برگزیده معرفی شدند.

سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: یکی از اقشاری که از ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس تا به امروز نقش آفرین بودند، عکاسان هستند که در حقیقت با ان سختی و مشقت‌های دوران جنگ با حداقل امکانات و تجهیزیات توانستند تاریخ دفاع مقدس و انقلاب را ماندگار کنند.

وی افزود: فراخوان جشنواره عکس شهدای گمنام همزمان با تشیع پیکر‌های مطهر پنج شهید گمنام دراستان چهارمحال و بختیاری از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حوزه هنری منتشر شد که در نهایت ۴۲۰ اثر از هنرمندان عکاس استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

ذوالفقاری گفت: آیین تشیع و خاکسپاری شهدای گمنام در استان چهارمحال و بختیاری و یادمان‌های شهدای گمنام در سراسر استان دو موضوع ارسال عکس در دو بخش، حرفه‌ای (دوربین عکاسی) و بخش مردمی (تلفن همراه) این جشنواره بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: پس داوری آثار رسیده به جشنواره در نهایت ۳۵ اثر به نمایشگاه راه یافت و ۳ اثر در بخش مردمی و ۳ اثر در بخش حرفه‌ای حایز رتبه شدند، همچنین ۵ اثر نیز شایسته تقدیر اعلام شد.

ذوالفقاری متذکر شد: در این آیین به یاد شهدای مفقودالاثر از مادر گرانقدر ۵ شهید جاویدالاثر تجلیل و یاد و خاطره شهیدانشان گرامی داشته شد.


منبع : دفاع پرس