تاریخ : 1401,دوشنبه 15 اسفند14:59
کد خبر : 98556 - سرویس خبری : باغ بهشت

مروری بر زندگینامه شهید «حسن حسینی بکتاش»



فاش نیوز - حسن حسینی در سیزدهم اسفند سال 1333 در روستای بکتاش میاندوآب به دنیا آمد و در تاریخ 13 اسفند 1363 در جاده میاندوآب در روستای مرجان آباد به کمین حزب دمکرات افتاده و در درگیری به شهادت رسید.

 

مروری بر زندگینامه شهید«حسن حسینی بکتاش»

دفاع‌پرس از ارومیه، «حسن حسینی» در سیزدهم اسفند سال 1333 در روستای بکتاش میاندوآب به دنیا آمد. از همان دوران کودکی انس عجیبی با قرآن داشت و با علاقه بسیار به صوت آن گوش می‌داد. کودک بسیار مطیعی بود، همیشه در مسجد حضور داشت و از کودکی در نماز جماعت و مراسم شرکت می کرد.او مقطع ابتدایی را در روستا گذراند ولی به دلیل کمبود امکانات آموزشی در روستا نتوانست بیشتر از پنجم ابتدایی ادامه تحصیل دهد.

همسر شهید می گوید: وقتی جنگ شروع شد، به دستور امام (ره) لبیک گفته و به جبهه رفت و وارد سپاه شد. وی در اوقات فراغت قرآن می خواند، کتاب های دینی مطالعه می کرد، به مزار شهدا می رفت و به فقرا رسیدگی می کرد.

با شروع جنگ تحمیلی در سال 59، شهید که 17 ساله بود اولین بار به جبهه اعزام می شود و از همان موقع تمام زندگی اش را وقف دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی می کند و هرجا که دشمن متجاوزی و اشرار مسلحی بود بدون هیچ واهمه ای به ماموریت می رفت.

در آخرین اعزام شهید به جبهه او از همه به ویژه اهل خانواده حلالیت گرفته و از دوستان و اهل فامیل خواست برای شهادتش دعا کنند و این راه پر فتوح را ادامه دهند چون معتقد بود این راه امام و انقلاب است.

سرانجام «حسن حسینی بکتاش» در تاریخ 13 اسفند 1363 در جاده میاندوآب در روستای مرجان آباد به کمین حزب دمکرات افتاده و در درگیری به شهادت رسید.

 


منبع : دفاع پرس