تاریخ : 1401,دوشنبه 15 اسفند17:27
کد خبر : 98557 - سرویس خبری : ایثارگران

مجوز واردات خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد


مجوز واردات خودرو به جانبازان بالای ۵۰ درصد

اگرچه در ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران درصد در نظر گرفته شده برای مجوز وارداتی یک دستگاه خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد به بالاست؛ اما کمیسیون تلفیق پیشنهاد ۷۰ درصد به بالا را داده است....

فاش نیوز - نمایندگان مردم در مجلس وزارت صمت را مکلف کردند با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه 13 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (و) تبصره (7) ماده واحده این لایحه با 135 رأی موافق، 49 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (و) تبصره (7) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان 50 درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (45) قانون جامع ایثارگران استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه نماید. ‌در‌خصوص سایر مشمولین ماده (45) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌‌ تبصره (16) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.

احمد امیرآبادی فراهانی در توضیح پیشنهادی مبنی بر اینکه به جای جانبازان 70 درصد، جانبازان 50 درصد و بالاتر بتوانند یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر وارد کنند، گفت: اگرچه در ماده (45) قانون جامع ایثارگران درصد در نظر گرفته شده برای مجوز وارداتی یک دستگاه خودرو برای جانبازان 50 درصد به بالاست؛ اما کمیسیون تلفیق پیشنهاد 70 درصد به بالا را داده است. لذا درخواست ما به عنوان فراکسیون ایثارگران مجلس از نمایندگان مجلس یازدهم که کمک‌های بسیاری به جامعه ایثارگران کرده، این است که به قانون اصلی بازگردیم.

وی با بیان اینکه تعداد جانبازان 70 درصد 9 هزار نفر و جانبازان 50 درصد به بالا 20 هزار نفر است، ادامه داد: این در حالی است که به جانبازان 70 درصد یک بار این مجوز داده شده و خودرو وارد کرده‌اند. لذا شاید اصلا مشمول این حکم نشوند؛ چرا که در لایحه آمده: از تسهیلات ماده 45 قانون جامع استفاده نکرده باشند. بنابراین بهترین کمک به جامعه ایثارگران این است که درصدی بالای 50 درصد نیاوریم تا قانون اصلی رعایت شود؛ ضمن آن که در دولت دهم این اجازه به جانبازان 70 درصدی داده شده است بنابراین بهتر است این بار اتفاق جدیدی بیفتد.