تاریخ : 1401,سه شنبه 16 اسفند12:43
کد خبر : 98571 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

قاضی زاده: به فکر توسعه اشتغال ایثارگران در بیرون از دولت هستیم



فاش نیوز - قاضی‌زاده هاشمی گفت: حدود 70 هزار نفر امسال در دولت استخدام شده‌اند که اگر به قانون عمل شود، حدود 15 درصد بچه‌های ایثارگر جذب دولت می‌شوند، اما استخدام دولتی محدود است. برای همین به فکر توسعه اشتغال در بیرون از دولت هستیم .

رئیس بنیاد شهید: به فکر توسعه اشتغال ایثارگران در بیرون از دولت هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره کارآفرینی ایثارگران با حضور امیرحسین قاضی‌زاده رئیس بنیاد شهید و جمعی از مدیران کارآفرین ایثارگر، عصر دوشنبه در دهکده نشاط برگزار شد. 

قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه جامعه بزرگ ایثار و‌ شهادت آرمانگرا و هدفمند و جهادی است، گفت: ایثارگر و مجاهد به کسی می‌گویند که برای آرمان خودش حاضر به فداکاری است. او‌ فقط به خود نمی‌اندیشد بلکه به مکتب و جامعه‌اش فکر می‌کند.

وی افزود: یک مجاهد عزیزترین دارایی خود را اعم از جان و‌ مال و فرزند در راه آرمانش فدا می‌کند و جامعه ایثارگری چنین جامعه ای است.

رئیس بنیاد شهید اظهار داشت: ما نیز به کارآفرین‌های ایثارگر چنین نگاهی داریم زیرا هنوز خود را در سنگر ایثار می‌دانند.  آنها کسانی هستند که هدفشان ثروت اندوزی نیست و برای سلامت جامعه در عرصه‌های مختلف سرمایه گذاری کرده و شغل راه می‌اندازند و سودش را هم صرف همین کار می‌کند که او هم نوعی کارافرینی است. 

وی با اشاره به اینکه رویکرد ما در این جلسه تنها این نیست که دور هم جمع شویم بلکه امیدوارم بخش‌هایی از جامعه با این موضوعات اصلاح شود ادامه داد: ما دو‌ هدف‌ از جمع شدن با هم را دنبال کردیم. اول موضوع ترویج فرهنگ‌ ایثار است که برای این‌کار باید الگو سازی مناسب انجام دهیم برای جامعه. زیرا یک اجتماع پویا داریم و اگر عدالت بخواهیم نیز باید تولید ثروت را رونق دهیم. 

قاضی‌زاده هاشمی افزود: اگر تولید در جامعه معنی نداشته باشد رانت و‌ تبعیض ایجاد می‌شود. بنابراین هدف دوم این است کمک کنیم با توسعه تولید برای کسانی که فرزندانشان هنوز شغلی پیدا نکردند اشتغال ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ما به مشاغل دولتی بی‌توجه نیستیم افزود: حدود ۷۰ هزار نفر امسال در دولت استخدام شدند که اگر عمل به قانون شود حدود ۱۵ درصد بچه‌های ایثارگر جذب دولت می‌شوند اما استخدام دولتی محدود است. برای همین به فکر توسعه اشتغال در بیرون از دولت هستیم و این بستری خواهد بود در جهش اقتصادی دولت.


منبع : خبرگزاری فارس