تاریخ : 1401,سه شنبه 16 اسفند12:46
کد خبر : 98572 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

چهاردهمین نشست هیئت امنای بنیاد شهیدبرگزار شد



فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در چهاردهمین نشست هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات شهید رسول‌زاده بر ضرورت اتخاذ تصمیمات مناسب برای بهبود خدمتگزاری به ایثارگران تأکید کرد.
 
چهاردهمین نشست هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران/گزارش مطلوب حسابرس در مورد عملکرد مالی بنیاد و مؤسسات وابسته/ضرورت اتخاذ تصمیمات مناسب برای بهبود خدمتگزاری به ایثارگران

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با تبریک میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) ضمن خیرمقدم به احمد امیرآبادی فراهانی و سمیه گنجی، به عنوان اعضای جدید هیئت امنای بنیاد، گفت: هر سال دو جلسه هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود، یک جلسه ابتدای سال برای بررسی گزارش حسابرس و دیگری در انتهای سال برگزار می‌شود اما امسال حسابرسی مؤسسات وابسته به طول انجامید و امیدوار هستیم که سال آینده با پیگیری‌های دبیرخانه گزارش حسابرس در تیرماه به هیئت امنا ارائه شده و به تصویب برسد.
نائب رئیس هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در جلسات انتهای سال با حضور رئیس جمهور محترم باید گزارش و پبشنهادات بودجه سال آینده و احکام مورد نیاز ارائه شود. لازم است این جلسات به موقع برگزار شود تا دچار مشکل برای انجام وظایف قانونی نشویم.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: نشست هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بهبود عملکرد و ارتقای بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل می‌شود تا تصمیمات درست اتخاذ شده و خدمتگزار خوبی برای خانواده ایثار و شهادت باشیم.
معاون رئیس جمهور پس از ارائه گزارش حسابرس از وضعیت سازمان اموال و املاک کوثر در این جلسه خواستار تسریع در تعیین و تکلیف اموال ایثارگران شد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد انقلابی است و ارکان بنیاد به موجب قانون فعالیت می‌کنند لذا اگر وزرا عضو هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند این موضوع به موجب قانون است.
احمد امیرآبادی فراهانی، عضو جدید هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به گزارش ارائه شده از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: به عنوان هیئت امنا باید با کمک به دکتر قاضی‌زاده هاشمی به برنامه‌ها و اهداف مورد نظر برسیم و بر اجرای برنامه‌ها نظارت لازم انجام شود.
سمیه گنجی نیز حضور یک خانم به عنوان عضو جدید در هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران را نشانه تحول‌خواهی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: تدوین برنامه منسجم عملیاتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل تقدیر است و از آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی و آقای موهبتی در تدوین برنامه منسجم عملیاتی و پایش آن کمال تشکر و قدردانی را دارم.
حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با اشاره به اموال و املاک کوثر، گفت: طبق اصول قانونی اموال و املاک کوثر متعلق به شهدا است و جزو اموال بنیاد حتی برای استفاده اداری نیست و در این زمینه باید توجه لازم همواره صورت گیرد.
طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی و محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و محسن فرج اللهی، مدیرعامل سازمان اموال و املاک کوثر در این جلسه حضور داشتند.
طاهر موهبتی معاون منابع، مدیریت و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست اعلام کرد بر اساس گزارش حسابرس وضعیت مالی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای سال مالی منتهی به سال 1400 از تمام جنبه‌های بااهمیت، طبق استانداردهای حسابداری، به نحو مطلوب بوده است.