تاریخ : 1401,سه شنبه 16 اسفند15:27
کد خبر : 98599 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس؛

دستگاه های دولتی مکلف به اجرای تبدیل وضعیت شدند


دستگاه های دولتی مکلف به اجرای تبدیل وضعیت شدند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم از مکلف بودن دولت و دستگاه‌های دولتی برای به سرانجام رساندن و اتمام قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

فاش نیوز- سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم از مکلف بودن دولت و دستگاه‌های دولتی برای به سرانجام رساندن و اتمام قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز رحیم زارع در گفتگوی اختصاصی تاکید کرد: بر اساس قانون، تمامی کسانی که از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰1 پرونده شان مورد رسیدگی قرار گرفته، باید تا سال آینده مورد رسیدگی قرار گرفته و وضعیت آنها از لحاظ شغلی تعیین تکلیف شود.
 
 وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور بعد از ۵۰ روز رسیدگی در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان ملت رسید، در زمینه قانون تبدیل وضعیت خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۳۹۹ در بودجه ۱۴۰۰ آمده بود که کلیه نیروهای شرکتی، قراردادی، ساعتی و پیمانی تعیین تکلیف شوند و وضعیت استخدام آنها تغییر کند که این کار تقریبا در اکثر دستگاه‌ها در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ انجام شد.
 
 عضو کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه برخی از دستگاه ها هنوز از زیر بار مالی این مصوبه شانه خالی می‌کنند و مجلس نیز در حال پیگیری این موضوع است تا ان شاالله با توجه به وظیفه نظارتی قوه مقننه، قانون تبدیل وضعیت در سال آینده به سرانجام برسد.
 
 عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به هر صورت قانون تبدیل وضعیت در سال ۱۴۰۲ برای کسانی که مشمول آن بوده اند، قابل اجراست و ادامه خواهد داشت. هر چند که همکاران با تمدید اصل این قانون برای سال آینده در صحن علنی موافقت نکرده و پیشنهاد آن رای لازم را نیاورد.
 
 نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم قانون گذاری اظهار داشت: البته ایثارگرانی که پرونده آنها در نوبت رسیدگی قرار دارد، شامل قانون تبدیل وضعیت شده و کلیه دستگاه‌ها موظفند قانون را اجرا کنند. من در اینجا از دستگاه‌های نظارتی می خواهم که به این موضوع رسیدگی کرده و با دستگاه‌هایی که به تکلیف قانونی خود عمل نکرده اند، برخورد قانونی شود.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس یازدهم در پایان با تاکید بر اینکه قانون تبدیل وضعیت به عنوان یکی از مصوبات مجلس همچنان بر سر جای خود است؛ تصریح کرد: تمامی کسانی که قانون تبدیل وضعیت، قبل از بودجه ۱۴۰۰ شامل آنها می شده استف می توانند از مزایای تبدیل وضعیت بهره مند شوند. دولت نیز مکلف است نسبت به استخدام آنها اقدام کند و دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ هستند.
 
* محمد معرفی