تاریخ : 1401,یکشنبه 21 اسفند13:42
کد خبر : 98666 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

ثبت ۲ هزار مورد تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستان



فاش نیوز - حجت الاسلام «هاشمی» گفت: با اشاره به اینکه از ۲۷۰۰ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدا، ۲ هزار مورد انجام شده است، گفت: در حال حاضر ۲۲ گروه کار تهیه تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستان را انجام می‌دهند.

 

ثبت ۲ هزار مورد تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستانبه گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «هبت‌اله هاشمی»، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، امروز، ۲۰ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: نقطه و نظرات اصحاب رسانه باعث رشد و پیشرفت دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه در بحث تاریخ شفاهی در گذشته دو گروه کار تاریخ شفاهی را انجام می‌دادند و در حال حاضر ۲۲ گروه این کار را در استان انجام می‌دهند، گفت: از مجموع ۲۷۰۰ مورد تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستان ۲ هزار مورد انجام شده است.

هاشمی با یادآوری اینکه بحث تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستان باید با توجه به کهولت سن والدین شهدا در حداقل زمان ممکن انجام شود، گفت: تا قبل از برگزاری کنگره شهدای لرستان در بهار سال آینده بحث تاریخ شفاهی والدین شهدا کامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر را دغدغه این بنیاد دانست و با بیان اینکه روزانه بخش‌های متنوعی از بنیاد شهید درگیر تبدیل وضعیت ایثارگران هستند، اضافه کرد: با وجود اینکه برخی فرزندان شهدا برای تبدیل وضعیت رای دیوان عالی کشور را گرفته‌اند اما برخی دستگاه‌ها حاضر به اجرای قانون نیستند.

وی با بیان اینکه در روز شهید از دستگاه‌های که کار ساماندهی تبدیل وضعیت ایثارگران را صددرصد انجام داده‌اند تقدیر می‌شود، ادامه داد: دستگاه‌هایی که در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران کوتاهی می‌‌کنند را از طریق رسانه‌ها معرفی می‌کنیم.

هاشمی با یادآوری اینکه آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد بدون هماهنگی با بنیاد شهید مدیر مدارس شاهد را انتخاب کرده است که باعث نارضایتی جامعه ایثارگران لرستان شده است، خاطرنشان کرد: انتصابات در مدارس شاهد باید ابتدا با هماهنگی و تائید بنیاد شهید باشد و سال آینده هیچ‌گونه ناهماهنگی را در این رابطه نمی‌پذیریم.

 


منبع : دفاع پرس