تاریخ : 1401,دوشنبه 22 اسفند14:27
کد خبر : 98713 - سرویس خبری : معرفی کتاب

رونمایی از ۷۷ عنوان کتاب دفاع مقدس در اصفهان



فاش نیوز - «علایی» گفت: همزمان با سالروز بمباران مسجد جامع اصفهان و پاسداشت روز شهید از ۷۷ عنوان کتاب دفاع مقدس در اصفهان رونمایی خواهد شد.

 

«یوسف علایی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، با بیان اینکه به مناسبت آسیب دیدن حدود ۱۰۰ اثر تاریخی شهر اصفهان در اثر حملات هوایی و موشکی جنگ تحمیلی و سالروز بمباران مسجد جامع اصفهان و پاسداشت روز شهید، اظهار داشت: ویژه برنامه‌ایی با عنوان «هم عهدی با شهدا» که با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار و از تعداد ۷۷ عنوان کتاب تولید سال‌جاری این اداره کل رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: تعداد کتاب‌های مکتوب در دست تولید حدود ۱۰۰ عنوان بود که با تایید شورای نشر این ۷۷ عنوان چاپ شده و رونمایی و در آینده نزدیک از حدود ۳۰ عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس اداره کل هم رونمایی می‌شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان افزود: کتاب‌های منتشر شده در قالب رمان، نمایش نامه، داستان، کتاب اسنادی، خاطره، تاریخ شفاهی، پژوهشی، بین رشته‌ای و کتاب به زبان انگلیسی و عربی است.

علایی در خصوص ناشران اضافه کرد: امسال چاپ این کتاب‌ها با ناشران اصفهانی فعال در حوزه دفاع مقدس صورت گرفته است. از جمله می‌توان به ناشرانی چون کاشف علم، زاینده رود، مهر الزهرا و چشمه آفرینش که بیشترین کتاب را داشتند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برنامه رونمایی با همکاری فرهنگسرای پایداری، معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری، اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان برگزار خواهد شد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در خصوص زمان و مکان برگزاری این ویژه برنامه گفت: روز (سه‌شنبه) بیست و سوم اسفند از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در میدان امام علی (ع) اصفهان، مسجد جامع شبستان «بیت الشتاء» برگزار خواهد شد.

رونمایی از ۷۷ عنوان کتاب دفاع مقدس در اصفهان