تاریخ : 1401,دوشنبه 22 اسفند18:56
کد خبر : 98724 - سرویس خبری : اخبار

کاپیتان افسانه ایِ تیم ملی جوانان که پیشنهادپرسپولیس را بخاطر شرکت در عملیات کربلای۵ رد کرد


کاپیتان افسانه ایِ تیم ملی جوانان که پیشنهادپرسپولیس را بخاطر شرکت در عملیات کربلای۵ رد کرد

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال جوانان ایران وقتی شهید شد، زیر لباس بسیجی، پیراهن تیم ملی، گرمکن و ساق ورزشی فوتبال بر تن داشت. او ساق قرمز رنگ، شلوار آبی سه خط و یک پیراهن ...

فاش نیوز - شهادت معراج عاشقانی است که از قیدجان گذشتند تا براق عشق آنان را به وادی عدم کشاند و این عدم یعنی دست یافتن به تمام اسرار عالم...


شهید مهدی رضایی مجد و شهید حاج عباس محمد ورامینی

 

یادی کنیم از کاپیتان افسانه ایِ تیم ملی جوانان ایران با ۱۵ گل ملی که پیشنهاد قرارداد با باشگاه پرسپولیس را برای شرکت در عملیات کربلای۵ رد کرد و در اسفند ۱۳۶۵ به شهادت رسید:

شهید مهدی رضایی مجد، شهیدی که در جبهه مسابقات فوتبال برگزار می کرد.

 

اسفندماه(65/12/10)  یادآور عروج و آسمانی شدن مهدی رضایی مجد، شهیدی از میان ۲۵۰۰ شهید فوتبالیست کشور است که مدال سرخ حسینی را به جای مدال زرین قهرمانی انتخاب کرد تا از اسلام و کشور دفاع کند. مهدی در جبهه های حق علیه باطل مسابقات فوتبال برگزار می کرد.

شهید «مهدی رضایی مجد» کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان ایران و عضو باشگاه پرسپولیس اکباتان و تهران جوان در روز ۱۰ اسفند سال ۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نائل شد. مهدی دهم اسفند ماه به دنیا آمد و دهم اسفند ماه هم به سوی معبود خود شتافت.

مهدی سرآمد اخلاق بود و همواره تلاش می کرد بین ‏سه ضلع ورزش، جنگ و مذهب ارتباطی نزدیک برقرار کند. او همواره ویژگی های خوب جبهه و جنگ را به محیط های ‏ورزشی می آورد و ورزش را هم به جبهه می برد. دوستان ورزشی و جبهه ای را هم در هیات های مذهبی شرکت می داد و ‏حضوری فعال در هیات های مذهبی داشت.

مهدی همواره در جبهه نیز مسابقات ورزشی برگزار می کرد و در تصاویری که از ‏جبهه های مشاهده می کنید رزمندگان را با لباس های ورزشی و در حال ورزش هم می بینید.

مهدی رضایی مجد مدال قهرمانی ‏فوتبال را رها کرد و مدال سرخ حسینی را انتخاب کرد تا از اسلام و کشور دفاع کند. مهدی همواره سعی می کرد که جوانان را ‏به راه درست هدایت کند و آنها را با به مسجد و هیات های مذهبی هدایت می کرد تا از ناهنجاری ها دور شوند.‏

مهدی رضایی مجد، فرزند حاج حسین، ورزشکار باستانی، در زمستان سال ۱۳۴۲ در محله‌ پاچنار، در یکی از محلات کهن تهران به دنیا آمد. مهدی رضایی مجد زمانی به دنیا آمد که امام خمینی (ره) در تبعید به سر می برد. و مصداق این پیام تاریخی امام بود که می فرمایند: یاران واقعی من یا در آغوش مادرانشان هستند یا اینکه متولد نشده اند.

مهدی سرآمد اخلاق بود و همواره تلاش می کرد بین ‏سه ضلع ورزش، جنگ و مذهب ارتباطی نزدیک برقرار کند. او همواره ویژگی های خوب جبهه و جنگ را به محیط های ‏ورزشی می آورد و ورزش را هم به جبهه می برد. دوستان ورزشی و جبهه ای را هم در هیات های مذهبی شرکت می داد و ‏حضوری فعال در هیات های مذهبی داشت.

 

این شهید بزرگوار محافل درس و قرآن را با جدیت و اهتمام حضور می یافت و با شرکت در هیئت های مذهبی راه خود را با ائمه و اهل بیت آغاز نمود.

مهدی رضایی مجد در فوتبال در تیم های آذر، اکباتان و تهران جوان بازی کرد، سپس به تیم ‏پرسپولیس پیوست و با این باشگاه قرارداد امضا کرد و ۴ ماه در تمرینات پرسپولیس حضور داشت. با حضور در تیم پرسپولیس ‏می توانست به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شود؛ اما مهدی رضایی مجد برای دفاع از کشور و اسلام حضور در جبهه را به ‏بازی در پرسپولیس ترجیح داد.

مهدی رضایی مجد همدوره امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی، مصطفی قنبرپور و بسیاری از چهره های مطرح دیگر فوتبال ‏بود. مهدی ۱۵ گل برای تیم ملی جوانان زد و کاپیتان تیم ملی جوانان بود. یکی از گل های به یاد ماندنی او در بازی ایران و کره ‏جنوبی در مسابقات جام قهرمانی در بنگلادش زده شد که فدراسیون، تیم ملی جوانان را به جای تیم ملی بزرگسالان به مسابقات ‏اعزام کرده بود.‏

مهدی ۱۵ گل برای تیم ملی جوانان زد

کافی است به تصویر تیمی گرفته شده از تیم جوانان ایران به دقت نگاه کنید. نفر دوم و سوم ایستاده از راست جلال بشرزاد و محسن عاشوری هستند و نفرات سوم و چهارم نشسته از راست امیر قلعه نویی و سعید مظاهری. اینها فوتبالیست‌های مهمی در دهه ۶۰ بودند که بعدها امیر قلعه نویی و محسن عاشوری راهشان را جدا کردند و سال‌ها بازیساز دو تیم استقلال و پرسپولیس شدند.

شهید «مهدی رضایی مجد» کاپیتان اسبق تیم ملی جوانان ایران و عضو باشگاه پرسپولیس، اکباتان و تهران جوان در روز ۱۰ اسفند سال ۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نائل شد.

مهدی دهم اسفند ماه به دنیا آمد و دهم اسفند ماه هم به سوی معبود خود شتافت.

 

در کنار قلعه نویی کاپیتان آن سال های فوتبال ایران، شهید مهدی رضایی مجد نشسته است که رابطه صمیمی با امیر قلعه نویی داشت و در کنار آن ستاره ها، کاپیتان تیم ملی جوانان بود؛ ولی بازوبند به دست نمی‌بست.

رضایی مجد بعد از حضور در تیم اکباتان و تهران جوان به پرسپولیس پیوست، پرسپولیسی که پر بود از ستاره های آن سال های فوتبال ایران و سرمربی مشکل پسندش، علی پروین بود. علی پروین مهدی رضایی مجد را جانشین ستاره آن سال‌های پرسپولیس، ناصر محمدخانی می دانست.

آن زمان راه تیم ملی از راه استقلال و پرسپولیس می‌گذشت که او به پرسپولیس رسید. حتی آن زمان چند دعوتنامه خارجی داشت. یک پیشنهاد او از فنرباغچه ترکیه و یکی دیگر از محمدان بنگلادش بود. چون در این کشور به میدان رفته بود، بازی او را پسندیده بودند. مربی محمدان تماس گرفته و خواستار جذبش شده بود. یک تیم ژاپنی هم بود که یکی از دوستان شهید رضایی مجد در توکیو، عکس‌های شهید را به مربیان آن تیم نشان داده بود. البته در نهایت قرار بود شهید رضایی مجد به ترکیه برود.

رضائی مجد با این که به پرسپولیس رویایی آن سال ها پیوست، ولی هیچگاه در این تیم دیده نشد. کاپیتان تیم ملی جوانان ایران و یکی از خوش تکنیک های آن روزهای فوتبال ایران، به جای بازی با توپ فوتبال، به جبهه های جنگ رفت و اسفند سال ۶۵ در عملیات تکمیلی کربلای پنج، و در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

مسابقات فوتبال پیشکسوتان با نام شهید

امسال هفته ۲۱ لیگ برتر فوتبال با نام شهید رضایی مجد در ورزشگاه آزادی تهران با حضور دو تیم پرسپولیس و مس سرچشمه برگزار و از شهید رضایی مجد یاد شد.

مسابقات فوتبال پیشکسوتان باشگاههای دهه ۶۰ تا ۷۰ پایتخت نیز با همت سازمان ورزش شهرداری تهران با حضور بازیکنان نامدار آن سالها با نام شهید مهدی رضایی مجد برگزار گردید.

امروز هم مسئولان آبفای کشور با حضور در منزل شهید با مادر بزرگوار این شهید گرانقدر دیدار و گفت گو کردند و مقرر شد زمین فوتبال چمن مصنوعی این سازمان، روز شنبه آینده به نام شهید مهدی رضایی مجد نامگذاری شود.

تمثال شهید مهدی رضایی مجد نیز توسط شهردای منطقه ۱۱ در محل زندگی مادر این شهید بزرگوار نصب گردید.

در زمان شهادت زیر لباس بسیجی، پیراهن تیم ملی بر تن داشت

مهدی رضایی مجد، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال جوانان ایران وقتی شهید شد، زیر لباس بسیجی، پیراهن تیم ملی، گرمکن و ساق ورزشی فوتبال بر تن داشت. او ساق قرمز رنگ، شلوار آبی سه خط و یک پیراهن سفید زیر لباس بسیجی پوشیده بود.

روحش شاد و یادش همیشه جاری