تاریخ : 1402,جمعه 04 فروردين17:55
کد خبر : 98758 - سرویس خبری : ایثارگران

قانون تبدیل وضعیت در تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۲ اضافه و تمدید شود


قانون تبدیل وضعیت در تبصره ۲۰ بودجه ۱۴۰۲ اضافه و تمدید شود

مگر این نیست که ایثارگران مشغول در بدنه دولت در گذشته براساس سواد و استعداد مشغول به کار شده اند و امروز در کنار سواد و استعداد، به نیروهای با تجربه بدل شده اند...

فاش نیوز - بسم الله الرحمن الرحیم؛ امام خمینی (ره): لازم است عموم دستگاه های اجرایی اموری را که مربوط به شهدا و خانواده آنان و معلولین و مصدومین است با کمال سرعت، عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند و اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانواده آنها اشکال تراشی می کنند، به عنوان ضدانقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند.

سلام علیکم اینجانبان جمعی از ایثاگران و از سربازان فدایی انقلاب اسلامی و امامان انقلاب اسلامی ایران، حضرت ایت الله العظمی امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، دامت توفیقاته می باشیم که بعد از مدت های مدید که به ما بی مهری شدید روا می شد، در سال ۱۴۰۱ وارد بدنه دستگاه اجرائی کشور به صورت شرکتی، طرحی، قراردادی، پیمانی شده به امید روزی که ما نیز که تعداد محدودی (۲الی ۳هزار نفر) می باشیم، با مصوبه مجدد مجلس شورای اسلامی، در قانون بودجه ۱۴۰۲ همانند ایثارگران ورودی سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که طبق گفته مقام های رسمی کشور ۷۰هزار نفر بودند، از این حق بهره مند شویم؛

اما متاسفانه با بی مهری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بی سواد نامیدن اقشار ایثارگری که با وجود مشکلات فراوان، یه تحصیل علم ادامه داده و به مدارج عالیه رسیده و به عنوان فرد کارآمد و تحصیل کرده و باتجربه در بدنه دولت مشغول به کار هستند.

بنابر اعلام مقام های رسمی کشور حدود70هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شده اند و فقط فقط حدود 2تا3 هزار از جامعه ایثارگر باقی مانده اند. چگونه می توان ایثارگران را بی سواد خواند؛ در حالی که از قبل به عنوان نیروهای کارآمد و با تجربه در بدنه دولت مشغول به کار بوده اند؟ اگر این چنین است، خود آقای میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه که از ایثارگران هستند انسانی بیسواد هستند و باید برکنار شوند...این درست است؟

مگر این نیست که ایثارگران مشغول در بدنه دولت در گذشته براساس سواد و استعداد مشغول به کار شده اند و امروز در کنار سواد و استعداد، به نیروهای با تجربه بدل شده اند؟ آیا دولت نیروهای خود را بدون بررسی و گزینش انتخاب کرده است؟ 

قانون برنامه ششم توسعه به مدت 6ماه، تا شهریور1402 تمدید شده است و در بند (ذ) ماده 87 قانون برنامه ششم  توسعه از تبدیل وضعیت ایثارگران صحبت شده است.... ما فقط اجرای عدالت را می خواهیم... چه تفاوتی بین ایثارگر سال 1399و1400با ایثارگر 1401 هست...؟ مگر ایثارگران 1399 و 1400 در شرایطی مشابه ایثارگران 1401 در زمان جنگ تحمیلی و دفاع از این سرزمین نبوده اند؟ این مصداق بارز تبعیض ناروا است که ایثارگری در سال 1400فقط چند ماه سابقه کار داشته است، مشمول این قانون بشود ولی ایثارگر1401 نه...؟ این ظلمی‌ست آشکار....بسیار آشکار. جامعه ایثارگر این ظلم را در کنار بی احترامی که به ایثارگران توسط عده ای که خود را خادم می دانند انجام شد، از یاد نمی برد و این در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد...

براساس آمار مقام رسمی کشور، فقط حدود 2تا3 هزار نفر از ایثارگران باقی مانده اند و این تعداد در مقابل حدود70هزار نفر ایثارگر تبدیل وضعیت شده، چند درصد است؟ فقط حدود۳/۵ درصد....

باتوجه به اینکه در ساماندهی گفته شده ایثارگران قوانین خودشان را دارند و این طرح ساماندهی، ایثارگران را شامل نمی شود و با توجه به تمدید قانون برنامه ششم توسعه، تا شهریور 1402 و باتوجه به بند (ذ) ماده 87 این قانون مبنی بر تبدیل وضعیت ایثارگران در قانون برنامه ششم توسعه و باتوجه به مواردی که ذکر شد، خواستار اضافه کردن تبدیل وضعیت ایثارگران در تبصره ۲۰ قانون بودجه۱۴۰۲ و اجرای عدالت و قانون هستیم...(تمدید تبدیل وضعیت ایثارگران در بودجه1402 برای ایثارگران1401مشابه تبدیل وضعیت ایثارگران 1399 و1400)

لذا درخواست داریم سال ۱۴۰۲،  آخرین سال اجرای تبدیل وضعیت، ایثارگران باقی مانده قرار داده شود و باتوجه به اینکه طرح ساماندهی ایثارگران را شامل نمی شود، برای ایثارگران ورودی 1401 که فقط تعداد 2 الی ۳هزار نفر هستند، مشابه  تبصره 20 قانون بودجه 1400 و 1401که شامل تبدیل وضعیت آنان مطابق با قانون برنامه ششم توسعه بند (ذ) ماده87 می باشد؛ قانون تبدیل وضعیت در تبصره ۲۰ بودجه سال۱۴۰۲اضافه شده و تمدید شود.

پیشاپیش از توجه و حمایت شما از جامعه ایثارگری تشکر می کنیم.

والسلام بالله التوفیق

جمعی از ایثارگران