تاریخ : 1401,شنبه 27 اسفند14:14
کد خبر : 98808 - سرویس خبری : دولت

وزیر صمت خبر داد

سه برابر شدن تولید در دولت سیزدهم نسبت به ۸ سال قبل



فاش نیوز - وزیر صمت وضعیت تولید در دولت سیزدهم را نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم بیش از سه‌برابر میانگین اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، رضا فاطمی‌امین در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت با اشاره به برخی شاخص‌های رشد در سه حوزه تولید، دانش بنیان و اشتغال اظهار کرد: در ۹ ماه اول امسال بخش صنعت هشت درصد رشد داشته است که افزایش تولید قابل‌توجهی نسبت به سال پیش را نشان می‌دهد. در بخش معدن رشد اقتصادی ۹ ماه اول امسال دو و 9 دهم درصد بود.
وی افزود: تولید در دولت سیزدهم بیش از سه‌برابر میانگین دولت یازدهم و دوازدهم بوده است. اشتغال گروه صنایع به بیش از هشت میلیون و سیصد هزار نفر رسید و در پاییز امسال بیش از ۲۸ درصد افزایش سرمایه‌گذاری داشته‌ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در حوزه دانش‌بنیان‌ها توافقات خوبی داشتیم؛ بیش از ۳۴ هزار قطعه در صنایع سنگین برای ساخت داخل در شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه شده است و ما ۲۹ شراکت را برای ساخت محصولات مورد نیاز کشور آغاز کرده‌ایم.
رشد اقتصادی فزاینده در 1401
گفتنی است بر اساس جدیدترین آمارهای بانک مرکزی، رشد اقتصادی پاییز امسال که به پنج و سه دهم درصد رسیده است.
به گفته پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، اقتصاد کشور در پاییز امسال به قیمت سال پایه 1395 بالغ بر پنج و سه دهم درصد رشد داشته است و بدون نفت چهار و نیم درصد رشد را شاهد بودیم. در سال جاری نیز در فصل اول رشد اقتصادی دو و دو دهم درصد، فصل دوم سه و 6 دهم درصد و فصل سوم پنج و سه دهم درصد بوده است که نشان دهنده رشد فزاینده در سال جاری است.
وی افزود: در بخش‌های مختلف اقتصادی، گروه کشاورزی یک و یک دهم درصد، نفت 15 و چهار دهم درصد، صنایع و معادن هشت و 9 دهم درصد، بخش صنعت 11 و 6 دهم درصد و بخش خدمات 3/3 درصد رشد داشته است. در 9 ماهه امسال نیز رشد اقتصادی سه و هفت دهم درصد (با نفت) و رشد اقتصادی 3/3 درصد بدون نفت را شاهد بودیم.