تاریخ : 1401,یکشنبه 28 اسفند14:00
کد خبر : 98855 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

پیشگویی شهید همت از نحوه شهادتش



فاش نیوز - شهید داود عابدی از شهدایی قرآنی شباهت عجیبی به شهید ابراهیم هادی داشت تا جایی که وقتی بعد از شهادت به خانه شهید هادی می‌رود همه فکر می‌کنند ابراهیم زنده شده و برگشته است.

 

شهیدی که شباهتش به ابراهیم هادی خانواده را شوکه کردبه گزارش دفاع‌پرس، جمعی از اعضای جامعه قرآنی به نیابت از قاریان، حافظان و فعالان قرآنی در دیدارهای هفتگی خود با خانواده شهدای قرآنی در آخرین دیدار سال ۱۴۰۱ به دیدار همسر شهید قرآنی «داود عابدی» رفتند.

در این دیدار اساتید قرآنی استاد جعفرزاده، استاد آقامحمدی، استاد خدایاری و استاد اسماعیلیان و دکتر رحیم قربانی حضور داشتند.

رحیم قربانی در ابتدای این دیدار اظهار داشت: کمیته شهدای قرآنی هر ساله به منظور برگزاری کنگره شهدای قرآنی تشکیل می‌شود و دیدارهای هفتگی از جمله برنامه‌های کنگره شهدای قرآنی است. شناسایی این شهدا کار دیگری است و برنامه‌های متعددی تدارک‌دیده شده تا با شناخت شهدای قرآنی با منش و سبک زندگی آنان آشنا شویم و به عموم جامعه به ویژه جوانان معرفی کنیم.

استاد جعفرزاده گفت: شهدای ما تا ابد باب حاجت برای جهانیان هستند و هر زمان به گلزار شهدا می‌روم این جمله را زمزمه می‌کنم که شما بسیار زرنگ بودید، حالا که رفتید و ما در این دوران بسیار خطرناک غیبت که دستمان از حضرت حجت کوتاه است زندگی می‌کنیم هوای ما را داشته باشید و دعا کنید این ایام را به سلامت و در راه خدمت برای امام زمان (عج) طی کنیم.

منصور آقامحمدی بیان کرد: مرحوم استاد اربابی در صنایع مهمات سازی بازنشست شد و کمتر معلم قرآنی هست که از فیض وجود ایشان بهره نبرده باشد. مدتی پیش در سالگرد شهید اربابی به منزلشان رفتیم، دوستی که خود پدر شهید است و نتوانست به این مراسم بیاید تعریف کرد پسرش را خواب دیده که گفته است ما شهدا همگی به دیدار آقای اربابی رفتیم.

وی افزود: منطقه جزیره مجنون تابستان‌های سختی دارد. معروف بود به تابستان‌های پشه خور. عملیات بدر مشترک بین سپاه و ارتش برگزار شد و شهید همت هم در این ایام به شهادت رسید. ایشان به مادرش گفته بود من بی سر می‌آیم که همینطور هم شد. امیدوارم این شهدا شفیع ما در روز محشر باشند.

همسر شهید داود عابدی درباره همسرش گفت: ۲۲ اسفند سال ۶۳ در جزیره مجنون عملیات بدر به شهادت رسیدند. طول زندگی من با شهید سه سال بیشتر نبود اما بعد از شهادت به عینه گره‌های کوری را باز کرد. معرفی همسرم به واسطه ایشان بود که در خوابی گفتند هم برای شما همسری می‌کند و هم برای فرزندم پدری. بارها اتفاق افتاده مسائلی در جامعه به وجود می‌آید و من خیلی ناراحت می‌شوم، شب در خواب ایشان را می‌بینم که قوت قلب می‌دهد و می‌گوید خودش هوای کشور را دارد.

وی در خصوص ویژگی‌های شهید ادامه داد: در هیئات شرکت می‌کرد، کلاس قرآن، احکام و تفسیر داشت و خودش هیئت محبان المرتضی را تاسیس کرد که هنوز هم پابرجاست. همیشه توصیه‌اش این بود که فرزندم هیئتی و اهل رعایت باشد که همینطور هم شد و احساسم این است که دعای خیر پدر بدرقه راه فرزندم است.

همسر شهید در خاطره‌ای از شهید عابدی و شباهتش با شهید ابراهیم هادی گفت: بعد شهادت ابراهیم هادی، داوود به منزلشان می‌رود، چون باهم در جبهه عیاق بودند، اهل خانه یکدفعه هراسان بلند می‌شوند و می‌گویند هادی آمده. خیلی شبیه هم بودند.

وی تصریح کرد: شهید قاری قرآن بود. بسیار به خانواده و بزرگ‌تر‌ها احترام می‌گذاشت و بسیار به حضرت رقیه (س) ارادت داشت. یک سفر به سوریه رفت و وقتی برگشت حال معنوی خاصی گرفته بود. شعرهای مداحی که خودشان می‌گفت بسیار زیبا بود. همیشه به من می‌گفت اگر می‌خواهی ازت راضی باشم بعد از هر نماز دعای شهادت کن.  کتاب قرار یکشنبه‌های در خصوص زندگینامه و خاطرات شهید است.