تاریخ : 1401,یکشنبه 28 اسفند14:26
کد خبر : 98860 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

تشدید بحران داخلی در رژیم صهیونیستی

منزل نتانیاهو به محاصره نظامیان شورشی درآمد



فاش نیوز - همزمان با ادامه بحران‌ها در اراضی اشغالی و گسترش دامنه اعتراضات جامعه صهیونیستی علیه «بنیامین نتانیاهو»، نظامیان بازنشسته شورشی نیروی دریایی این رژیم منزل وی را به محاصره خود درآوردند.

با صدور قطعنامه 29 نوامبر 1947 (7 آذر 1326) در سازمان ملل، تقسیم فلسطین اجرا شد و در 14 مه 1948 (24 اردیبهشت 1347) تأسیس و استقلال «اسرائیل» توسط «بن‌گوریون»، نخست‌وزیر موقت رژیم آپارتاید اسرائیل، اعلام شد و رژیمی خونریز خود را «کشوری» خواند که عملاً روی خون فلسطینی‌ها بنا می‌شد. از آن روز 75 سال 3 ماه 18 روز گذشته و در تمام این مدت یک «نسل‌کشی تدریجی» علیه فلسطینی‌ها توسط رژیم آپارتاید در جریان بوده است که نشان می‌دهد این رژیم جز با کشتار دوام نخواهد یافت، اما از طرف دیگر رژیمی که بر خون بنا شده باشد «خانه عنکبوت» است و گرفتار پارادوکس. اما این روزها بیش از هر وقت دیگری «خانه عنکبوت» بودن این رژیم هویدا شده است.
همچنان خبرهایی که از اراضی اشغالی مخابره می‌شوند بر مدار فروپاشی، بحران و احتمال جنگ داخلی می‌چرخد. در روزهای گذشته در خبرها خواندید که در ادامه بحران و تنش داخلی و اعتراضات علیه طرح‌های جنجالی کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم آپارتاید اسرائیل، ۱۰۰ تن از نیروهای ذخیره سرویس عملیات ویژه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در اعتراض به اصلاحات قضایی از امروز در ارتش خدمت نمی کنند. اخیراً ٣٧ نفر از گروه ۴٠ نفره یکی از گردان‌های رزمی رژیم صهیونیستی به دلیل اعتراض به اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در تمرینات این هفته شرکت نکردند. همچنین خلبانان ذخیره نیروی هوایی ارتش صهیونیستی اعلام کردند در اعتراض به اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو، در رزمایش آینده شرکت نخواهند کرد. اما دامنه شورش‌های داخلی منحصر در این نبوده است.
حالا خبر می‌رسد که صدها نفر از نظامیان بازنشسته نیروی دریایی ارتش رژیم صهیونیستی از طریق دریا با قایق و حتی شنا کردن خود را به قیساریه اشغالی رساندند و با محاصره منزل بنیامین نتانیاهو به اعتراضات مستمر جامعه صهیونیستی علیه وی پیوستند. اعتراضات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو با ورود شمار قابل توجهی از افسران و نظامیان رژیم اشغالگر و تهدید آنها به استعفا وارد فاز جدید و خطرناکی شده است به طوری که برخی سردمداران رژیم درباره تشدید شدن خطر فروپاشی داخلی هشدار داده‌اند.
همچنین کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی از تصمیم شماری از افسران ارتش رژیم برای استعفا از ارتش در صورت تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی خبر داده است. بر اساس گزارش این شبکه، وضعیت متشنج و افسارگسیخته حاکم بر رژیم اشغالگر به تشدید شکاف و اختلافات و اعتراضات در ارتش شده و این وضعیت در حال گسترش در میان نظامیان عادی و ذخیره است. پیوستن نظامیان به موج اعتراضات فزاینده جامعه صهیونیستی علیه کابینه نتانیاهو به عنوان چالش داخلی خطرناک علیه اشغالگران قدس قلمداد شده است.
هشدار گانتس درباره وقوع جنگ داخلی
از طرف دیگر «بنی گانتس»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در رشته توئیت‌هایی نگرانی خود را درباره وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی ابراز کرد. اظهارات بنی گانتس در پی دودستگی ایجاد شده در بین مردم پس از ارائه طرحی دولتی با هدف تضعیف دستگاه قضا مطرح شد که مخالفان آن را کودتا می‌خوانند. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید هدف این طرح بازگرداندن توازن به قوه‌های مجریه، مقننه و قضائیه است. گانتس در حساب توئیتری خود نوشت: «می‌ترسم که این‌جا جنگ داخلی رخ بدهد. معتقدم که کسی خواهان آن نیست اما وخامت در شیب منفی قرار دارد و خطر وقوع جنگ داخلی در حال افزایش است.» وی ادامه داد: «این حرف‌ها باد هوا یا پیشگویی‌های ناشی از خشم نیست. من در بین مردم زندگی می‌کنم و می‌بینم که چگونه از هم پاشیده می‌شویم و هیچ مسئولی در دولت وجود ندارد که جلوی آن را بگیرد.» گانتس تصریح کرد، ممکن است این کودتا مبنای فروپاشی دولت اسرائیل باشد.
دست‌و‌پا زدن‌های رئیس ‌رژیم آپارتاید 
همزمان، روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشت، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس‌رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: «من به تلاش به نفع گفت‌وگو و ایجاد توافق‌هایی درباره روش حل‌وفصل اختلافاتی که موجب از‌هم پاشیدگی مردم می‌شود ادامه خواهم داد.» اظهارات رئیس‌رژیم صهیونیستی در پی مخالفت نخست‌وزیر و ائتلاف دولتی با طرحی مطرح شد که وی برای حل بحران ارائه کرد. پیشنهاد هرتزوگ در سایه تلاش دولت صهیونیستی برای اجرای طرح اصلاح دادگستری که مخالفان آن را کودتا می‌خوانند مطرح شد.
نظریه نصرالله درباره اسرائیل محقق شده
رسانه‌های رژیم صهیونیستی تأکید کردند که نظریه «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، مبنی بر پوشالی بودن این رژیم محقق شده است. آن‌طور که ایسنا نوشته است، این رسانه‌ها تصریح کردند: «(سید حسن) نصرالله از آنچه در اسرائیل (مناطق اشغالی) جریان دارد (اشاره به بحران فزاینده داخلی و اعتراضات سراسری صهیونیست‌ها) بسیار خرسند است، زیرا نظریه خانه عنکبوت در برابر دیدگانش محقق شده است.» گفتنی است، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، اولین بار در سال 2000 میلادی رژیم صهیونیستی را به خانه عنکبوت تشبیه کرده بود. گفتنی است، چند روز قبل نیز مرکز پژوهش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نتایج یک پژوهش را منتشر کرد که بیانگر آن بود، تشدید بحران‌ها در داخل این رژیم باعث شده سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله بیش از پیش به این نظریه ایمان بیاورد که پایان اسرائیل نزدیک است. در این پژوهش آمده است، این شرایط باعث شده تا افزایش عملیات حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در نوار مرزی بعید به نظر نرسد. در نتیجه همین اوضاع، تازه‌ترین نظرسنجی یک شبکه تلویزیونی رژیم اسرائیل نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت حزب راست افراطی است؛ به طوری که اگر همین الان انتخابات پارلمانی برگزار شود، ائتلاف نتانیاهو اکثریت خود در پارلمان را از دست خواهد داد. طبق نظرسنجی جدیدی که کانال تلویزیونی 12 رژیم صهیونیستی انجام داده است، مشخص شد اکثریت صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی فلسطین معتقدند که کابینه «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر قبلی رژیم صهیونیستی از کابینه فعلی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم این رژیم بیشتر به نفع صهیونیست‌ها بوده و برای آنها کار کرده است.
همچنین تظاهرات و تحرکات اعتراضی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو در داخل اراضی اشغالی فلسطین، این هفته وارد هفته دوازدهم شده و رسانه‌های عبری گزارش می‌دهند که تظاهرات اسرائیلی‌ها در اعتراض به پروژه تغییر قضایی است که ائتلاف جدید کابینه راست‌افراطی به ریاست نتانیاهو آن را تصویب کرده است. شمار مشارکت کنندگان در این اعتراضات طی روزهای گذشته برای نخستین بار از مرز نیم میلیون نفر نیز عبور کرد که بیانگر گستردگی عرصه تظاهرات‌ها می‌باشد.
جهاد اسلامی: انتقام در راه است
تمام آن‌چه آمد از بحران داخلی در رژیم آپارتاید اسرائیل بود، به هر حال این رژیم دشمن‌های سرسختی هم دارد. جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به شهادت «عمر جمیل خصیب» جوان ۲۳ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست واکنش نشان داد. در ادامه این بیانیه تأکید شده است: «تداوم ریختن خون مردم ما در تمامی عرصه تنها باعث تقویت مقاومت ملت فلسطین می‌شود؛ مقاومتی که قدرت آن در برابر دشمن صهیونیستی هر روز افزایش پیدا می‌کند.» جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که انتقام خون این قربانیان، از طریق آزاد ‌سازی خاک فلسطین و پاک‌سازی اماکن مقدس آن از لوث وجود صهیونیست‌ها گرفته خواهد شد.
اما چنان‌که در مقدمه این گزارش آمد، این رژیم گرفتار پارادوکس است. ارتش رژیم صهیونیستی در این اوضاع آشفته داخلی این رژیم، در آستانه نشست شرم‌الشیخ باز هم تهدید کرد عملیات‌های ترور را در کرانه باختری اشغالی افزایش می‌دهد. شبکه عبری زبان «کان» عصر جمعه به نقل از برخی محافل نظامی اسرائیلی اعلام کرد که ارتش اسرائیل فهرستی از رهبران تحت تعقیب فلسطینی را دارد که باید تا قبل از ماه رمضان یا مرده باشند یا پشت میله‌های زندان باشند. این یعنی فرو رفتن بیش از پیش این رژیم در گردابِ خون خودساخته خود.گفتنی است، چند تن از وزرای ارشد کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو کمی بعد از اجلاس العقبه به میزبانی اردن در فوریه گذشته تاکید کردند که اسرائیل به هیچ یک از تعهدات به دست آمده در العقبه متعهد نخواهد بود. از جمله این وزرا، «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیتِ «ملی»[!] رژیم صهیونیستی بود که در اشاره به قصد تل‌آویو برای عمل نکردن به هیچ یک از توافق‌های به دست آمده گفت: «آن‌چه در اردن بود، در اردن باقی خواهد ماند.» شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه فاش کرد، توافق درباره برگزاری نشست امنیتی شرم‌الشیخ پس از گفت‌وگوها و دیدارهای محرمانه اخیر «حسین الشیخ»، دبیرکل سازمان آزادی‌بخش و «تساهی هنگبی»، رئیس‌شورای امنیت «ملی» رژیم صهیونیستی برای تکمیل توافق‌های انجام شده در العقبه حاصل شد.