تاریخ : 1401,یکشنبه 28 اسفند14:28
کد خبر : 98861 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

روایت سفارت روسیه درباره «برتری جهانی» توان موشکی ایران



فاش نیوز - سفارت روسیه در کنیا‌، در توئیتی جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یکی از «سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت» معرفی کرد.
حساب کاربری رسمی سفارت روسیه در کنیا در توئیتی نوشت: «آیا می‌دانید سه کشور جهان دارای موشک‌های مافوق صوت هستند؟ روسیه، چین و ایران!»
گفتنی است آبان‌ماه گذشته بود که سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خبر مهمی از ساخت موشک بالستیک ‌هایپرسونیک پیشرفته خبر داد که قادر است از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته عبور کند و آنها را هدف قرار دهد.
سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جوّ می‌تواند ‌مانور دهد تصریح کرد که این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.
به‌رغم تلاش‌های آمریکا و برخی دنباله‌روهای آن برای تشکیک در ساخت موشک ‌هایپرسونیک توسط ایران‌، این خبر بازتاب و انعکاس گسترده و وسیعی در سطح جهانی داشت و رسانه‌های مطرح بین‌المللی به قدرت و برتری جهانی جمهوری اسلامی ایران در توان بازدارندگی اذعان کردند. 
مهم‌‌ترین نکته در افشای موشک‌های مافوق صوت ایران که علاوه‌بر مزیت‌های فنی و توان نظامی این موشک‌ها است، بُعد راهبردی آن است. با توجه به ویژگی‌های این موشک از جمله سرعت فراصوت و غیرقابل رهگیر بودن آن، از این پس هیچ دشمنی نمی‌تواند ادعا کند در مقابل موشک‌های ایران مصون خواهد بود.