تاریخ : 1402,شنبه 05 فروردين14:14
کد خبر : 98912 - سرویس خبری : اخبار

مراسم نهمین پاسداشت شهید علی خلیلی در بهشت زهرا(س)/فیلم



مراسم نهمین پاسداشت مربی شهید علی خلیلی که در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید، در قطعه۲۴ بهشت زهرا تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا, نهمین سال پاسداشت مربی شهید علی خلیلی همراه با رونمایی از کتاب‌های چاپ شده پیرامون این شهید عزیز روز پنجشنبه سوم فروردین ۱۴۰۲ در بهشت زهرا تهران، قطعه ۲۴ برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور خانواده های شهدا, جانبازان, مدافعین حرم و فاطمیون برگزار شد جمعیت کثیری از مردم انقلابی و شهید پرور با زبان روزه در اولین روز ماه مبارک رمضان دور هم جمع شدند تا یاد و خاطر این شهید امر به معروف و دیگر شهدا را زنده نگه دارند.

امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهم‌ترین اهداف و انگیزه‌های قیام امام حسین(ع) است و سیدالشهدا(ع) قهرمان این میدان هستند که عالی‌ترین مرتبه این فریضه بزرگ را با نثار خون خویشتن و یاران گرامی و اعلامرتبه‌شان و اسارت اهل بیت مکرم‌شان به انجام رسانیده و حماسه جاویدان کربلا را آفریدند.

در طول تاریخ نیز شاگردان ممتاز اباعبدالله‌الحسین(ع) پیشتاز اقامه این فریضه حیاتی بوده‌اند و این روند در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بعد از آن و به ویژه در هشت سال دفاع مقدس روند فزاینده و شتابانِ بی‌نظیری یافت و شهدای بسیاری نیز در این راه تقدیم گردید.

بعد از جنگ تحمیلی نیز همچنان این نهضت ادامه دارد و سربازان حسین بارها و بارها در راه برپایی فریضه امر به معروف ونهی از منکر فقط به خاطر تذکر زبانی جام شهادت نوشیدند و به قافله شهدای این عرصه‌پرستاره و پر دستاورد پیوستند.

یکی از این شهدا جوان ۱۹ ساله‌ای به نام علی خلیلی بود که در ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ طی حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران در حالی که همراه چند نفر از شاگردانش از هیئت باز می گشت به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت و عاقبت شربت شهادت را از دستان اربابش نوشید و امروز نهمین یاد بود این شهید است.

در این مراسم حاج عبدالرضا هلالی با کودکانی که آمده بودند دلها شان را به این مربی مخلص بسپارند و آینده ای درخشان را برای خود رقم بزنند هم نوا شد و سرودهایی در وصف اربابمان امام حسین(ع) و آقامان امام زمان خواند.

 
 

زندگینامه شهید امر به معروف شهید علی خلیلی

علی خلیلی در سال ۱۳۷۱ در استان تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد.علی خلیلی از سنین نوجوانی با موسسه فرهنگی دینی بهشت آشنا شده و وارد این مجموعه ی فرهنگی شد. او که انگیزه و استعداد خوبی در انجام فعالیت های فرهنگی داشت خیلی زود به یکی از مربیان موفق این مجموعه تبدیل شد و پس از اخذ مدرک دیپلم وارد حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شد.