تاریخ : 1402,دوشنبه 07 فروردين16:28
کد خبر : 98978 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

«طلائیه»؛ محل طلوع آفتاب عاشقی



فاش نیوز - اینجا محل وصل دل‌های عشاقی است که جان در بر جانان و پای در مسیر زیبای دوست داشتن و محبت می‌نهند؛ همانان که در پی نیمه گمشده خویش راهی سفر می‌شوند و طلاییه می‌شود محل طلوع آفتاب زندگی‌شان.

 

مهمترین تصمیم زندگی‌مان را در «طلائیه» گرفتیم/ «راهیان نور» محلی برای تمدید بیمه زندگی‌مانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، راهیان نور جلوه‌گاه شور و شعور و معرفت است و هر ساله کاروان کاروان عاشق و دلداده به شهدا در این مکان اقامت می‌کنند و از معنویت و برکت فضای شهدایی تکه‌های نور برمی‌دارند.

عاشقانی که عشق را در سفر عاشقی معنا می‌کنند و ره‌توشه‌ای از کمال و عارفانه‌ای از صمیمت و دلبستگی به مردان قبیله باران با خود به سوغات می‌برند.

آری اینجا محل وصل دلهای عشاقی است که جان در بر جانان و پای در مسیر زیبای دوست داشتن و محبت می‌نهند؛ همانان که در پی نیمه گمشده خویش راهی سفر می‌شوند و طلاییه می‌شود محل طلوع آفتاب زندگی‌شان.

چه زوجهای جوانی که در این وادی عشق به هم رسیدند و حالا از خاطرات روزهایی آشنایی‌شان می‌گویند؛ زوج‌های جوانی که عقد عاشقی و دلدادگی در سرزمین‌های نور بستند و هر سال ماه عسل شان در جوار شهداست و حالا قدم به قدم زیر بال کبوترانی که راه و رسم عاشقی را به ما آموختند، گام برمی‌دارند و اینگونه روایت می‌کنند.

در «طلائیه» برات از شهدا گرفتم

«سید علی هاشمی» از شهرستان ساری با بیان اینکه اسفند ۱۳۹۶ مدیر کاروان راهیان نور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بودم و خانم من هم مدیر کاروان بود و همدیگر را دیدیم و در طلاییه برات خودم را از شهدا گرفتم، اظهار داشت: خادم الشهدا قابل وصف نیست؛ یک کار دلی است و جاذبه‌ای که اینجا دارد هیچ جای دیگر ندارد، طوری که هر سال اسفند عاشقان را به اینجا می‌کشد.

وی افزود: شهدا رفتند که این مرز و بوم بماند و باید کاری کنیم که یادشان را زنده نگه داشته باشیم و خاطرات و کلام و بیانات شان را به مردم انتقال بدهیم.

هاشمی ادامه داد: وظیفه ما در قبال شهدا این است که در هر جایی که هستیم کار را به خوبی انجام بدهیم و موثر باشیم و هرکس که کار خود را به خوبی انجام دهد پیشرفت جمهوری اسلامی را شاهد خواهیم بود.

«مطهره غلامی» از ساری با اشاره به خاطره اولین آشنایی‌ با همسرش گفت: یک کاروان دانشجویی از ساری به راهیان نور آورده بودیم و آقای هاشمی مسئول یک کاروان دیگر بود و ما بعد از آشنایی در رابطه با کار خیلی صحبت می‌کردیم.

وی افزود: در طلاییه بود که آقای هاشمی با روحانی کاروان در مورد ازدواج صحبت کرد و روحانی کاروان با من مطرح کرد و من فرصت خواستم که فکر کنم و هشت ماه بعد ازدواج کردیم.

غلامی بیان کرد: هر سال یک نیروی جاذبه قوی ما را به اینجا می‌کشاند؛ کاملا دلی است و می‌آییم برای یک سال خودمان را بیمه کنیم و هر سال بیمه مان را تمدید می‌کنیم.

خادمی کمترین کار برای شهداست

وی با بیان اینکه بعد از کرونا با هم به راهیان نور نیامدیم و امسال که سومین سال ازدواج مان است با هم به راهیان نور آمدیم، اذعان داشت: این اولین بار آمدن ما خیلی عجیب بود برای ما، چون سه سال پیش مهمترین تصمیم خودمان را در طلایییه گرفتیم و امسال که آمدیم یک حالی داشتیم در طلاییه که نمی‌شود توصیف کرد.

غلامی افزود: ما هر کاری برای شهدا کنیم کم است؛ خادمی کمترین کاری است برای شهدا و وظیفه ما حفظ حجاب و حیا و عفت‌مان است و تا جایی که می‌توانیم به عنوان یک زن ایرانی از حجاب و حیا و عفت‌مان دفاع کنیم و اجازه ندهیم کسی وارد حریم ما بشود و دشمن بداند نمی‌تواند این حجاب را از ما بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما به اینجا آمدیم که راه مادرمان حضرت زهرا را ادامه بدهیم و به همه آن‌هایی که جان شان را دادند ثابت کنیم که ما تا آخرین قطره خون مان راهشان را ادامه می‌دهیم.