تاریخ : 1402,چهارشنبه 09 فروردين14:51
کد خبر : 99016 - سرویس خبری : معرفی کتاب

اقدامات خوب درخصوص چاپ زندگی‌نامه شهدای استان زنجان



فاش نیوز - «موسوی» گفت: اقدامات خوبی در حوزه چاپ زندگی‌نامه شهدا در قالب کتاب به همت نویسندگان و هنرمندان استان زنجان انجام شده است.

 

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ پاسدار «سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان امروز با «عباس برزگر» مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این دیدار با تبریک انتصاب برزگر به عنوان مدیرکل اظهار داشت: فعالیت در مجموعه‌های مرتبط با ایثار و شهادت و دفاع مقدس توفیقی است که اجر معنوی دارد.

موسوی با اشاره به اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار دارد، گفت: این فعالیت‌ها با رویکرد آشناسازی نسل جوان و نوجوان استان با رخدادهای هشت سال دفاع مقدس انجام می‌شود.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در این برهه تاریخی عنوان کرد: باید یاد و خاطره این بزرگواران در جامعه زنده نگه داشته شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به تولیدات چاپی و محتوای فضای مجازی در حوزه ایثار و شهادت به همت اداره کل حفظ آثار گفت: اقدامات خوبی در حوزه چاپ زندگی‌نامه شهدا در قالب کتاب به همت نویسندگان و هنرمندان استان زنجان انجام شده است.

موسوی با اشاره به آمار کتاب‌های چاپ‌شده در این حوزه بیان کرد: با توجه به برگزاری کنگره سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان این ایام فرصتی شد تا با بهره‌گیری از فرصت پیش آمده کتاب‌های خوبی در حوزه ایثار و شهادت تهیه و چاپ شود.

وی عنوان کرد: در سال‌ جاری با برنامه‌ریزی مناسب باید بتوان نسبت به برگزاری برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت اقدام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان همچنین از ادامه تکمیل پروژه موزه دفاع مقدس استان زنجان خبر داد و گفت: تمام تلاش‌ها برای تکمیل این موزه و قرار گرفتن آن در اختیار مردم به‌منظور بهره‌گیری از فضای معنوی آن در دستور کار قرار دارد.

«عباس برزگر» نیز در این دیدار یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای استان زنجان بیان کرد: امید است با افزایش فعالیت‌های نهادهای فرهنگی و مرتبط با ایثار و شهادت شاهد ترویج بیش از پیش این فرهنگ در جامعه باشیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز کشور مرهون خون شهداست که جان خود را برای دفاع از ایران اسلامی فدا کردند، گفت: امروز نیز ما وظیفه داریم از آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس دفاع کنیم.