تاریخ : 1402,چهارشنبه 16 فروردين17:04
کد خبر : 99194 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گردشگری دینی و دفاع مقدس با ابتکارات جدید قابل توسعه بیشتر است



فاش نیوز - ضرغامی با اعمال برخی ابتکارات در حوزه‌های گردشگری دینی و دفاع مقدس می‌توان این حوزه را توسعه بیشتر داد.

 

«عزت‌‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با بیان اینکه گردشگری مذهبی، گردشگری مقاومت و گردشگری دفاع مقدس از اولویت‌های کاری ما قرار داده شده است، اظهار داشت: اقدامات متعددی پیرامون توسعه این نوع گردشگری در وزارت‌خانه مصوب شده و درحال پیگیری است.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مثل شرکت مادر تخصصی گردشگری مشخصاً ماموریت پیدا کرده است تا به این حوزه خدمات دهی داشته باشد لذا برنامه‌های ما در این حوزه بسیار زیربنایی و وسیع است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوالی پیرامون ابعاد تربیتی گردشگری دفاع مقدس و نوع نگاه وزارت خانه میراث فرهنگی گفت: حتما گردشگری دفاع مقدس اهداف متعددی را محقق می‌کند ضمن اینکه برای جوان‌ها بسیار لذت‌بخش و پرنشاط است.

ضرغامی به محیط‌های مختلف گردشگری دفاع مقدس پرداخت و گفت: از اکوتوریسم مناطق گردشگری دفاع مقدس تا مرزها و طبیعت متنوعی که دفاع مقدس در آن مناطق رقم خورده است تا رویدادهایی که در مناطق مورد نظر صورت گرفته است و روایت‌های خیلی خوبی که انجام می‌شود همگی می‌تواند برای نسل جوان ما آموزنده و امیدوار کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های مختلفی که در قالب راهیان نور شکل می‌گیرد جذاب، لذت‌بخش و فوق‌العاده بوده و دارای ابعاد آموزشی و تربیتی است و همیشه رو به رشد است. با اعمال برخی ابتکارات در حوزه‌های گردشگری دینی و دفاع مقدس می‌توان این حوزه را توسعه بیشتر داد.