تاریخ : 1402,جمعه 18 فروردين19:05
کد خبر : 99214 - سرویس خبری : جانبازان

حل مشکل قانونی جانبازان مشمول ماده ۳۹ با کیست؟!


حل مشکل قانونی جانبازان مشمول ماده ۳۹ با کیست؟!

شوربختانه در آیین‌نامه مصوب اصلا اشاره ای حتی مختصر به مشمولین ماده ۳۹ کشوری و لشکری نشده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران یک جانبه به فکر رفع مشکل ماده۳۸ بوده و مشمولین ماده ۳۹ را کلا ...

فاش نیوز - متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزرات دفاع به دلیل فشارهای وارده از سوی جانبازان ماده۳۸ و اعتراضات گسترده آنان که بحق بود زیرا بنیاد شهید و امور ایثارگران در یک بازه زمانی یک دهه تعلل در تدوین آیین‌نامه اجرایی فصل ششم نمود و مشمولین ماده ۳۸ غیر شاغل که از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت می کردند و اکثرا به سن بازنشستگی رسیده بودند.

شوربختانه برخلاف رویه ماده۳۹ قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران که کلیه جانبازان حالت اشتغال دوایر دولتی را مشمول می شود، اقدام به تهیه آیین‌نامه فصل ششم قانون جامع خدمات‌رسانی ایثارگران نمودند؛ که کلا مبحث ماده ۳۸ که همانا جانبازان حالت اشتغال زیر مجموعه بنیاد می باشد را پوشش می دهد؛ و در بحث مشمولین ماده ۳۹ اصلا ورود نکرده است. این نقض آشکار حقوق این قشر می باشد که تخمین زده می شود ۱۴هزار نفر درکل کشور در دوایر دولتی مشمول آن می باشند که اکثریت با احکام قانون مدیریت خدمات کشوری بازنشسته شده و تفاوت آشکاری بین حقوق این قشر از جانبازان حالت اشتغال معزز و گرامی با مشمولین ماده ۳۸ خود بنیاد و نیروهای مسلح وجود دارد.

با اینکه در ماده ۳۹ اشعار می دارد ماده ۳۹ حقوق و مزایای حالت اشتغال مستخدمان شهید، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازکارافتاده کلی دستگاه ها، اعم از کشوری و لشکری، براساس قوانین و مقررات استخدامی نیروهای مسلح محاسبه می گردد؛ متاسفانه دستورالعملی برای هم‌ترازی این عزیزان از سوی ستاد کل صادر نگردیده است و بنیاد هم، چون حقوق آنان را تامین اعتبار نمی کند، کلا این قشر را فراموش کرده است.

لذا خواهشند است این امر را رصد و پیگیری نمایید. لازم به توضیح می باشد، در کل آیین‌نامه از ماده ۳۸ ذکر نام می شود و اصلا اشاره ای به ماده ۳۹ قانون جامع خدمات رسانی ندارد.

محمدرضاحفصی کردستانی (جانباز ۴۵ درصد بازنشسته جهاد کشاورزی کردستان مدیر تشکل شاهد و ایثارگران کردستان)

********************************

شوربختانه در آیین‌نامه مصوب اصلا اشاره ای حتی مختصر به مشمولین ماده ۳۹ کشوری و لشکری نشده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران یک جانبه به فکر رفع مشکل ماده۳۸ بوده و مشمولین ماده ۳۹ را کلا فراموش نموده است.

 

لینک آئین‌مامه دولت:

blob:https://web.eitaa.com/45988833-ad3c-43dc-a6c4-01de7210378a

دانلود