تاریخ : 1402,سه شنبه 22 فروردين14:13
کد خبر : 99244 - سرویس خبری : اخبار

هشدار درباره نگاه انحرافی بنیاد به بحث درمان و آسایشگاه های جانبازان


هشدار درباره نگاه انحرافی بنیاد به بحث درمان و آسایشگاه های جانبازان

با تغییر مسئولین بنیاد شهید، نگاه به آسایشگاه ها۱۸۰ در جه تغییر کرده و مراکز درمانی تبدیل به مراکز تجاری و درآمدزایی...

فاش نیوز - بهداشت و درمان و مسائل پیرامونی آن از ابتدای جانبازی تا انتها و تا زمان فوت از موضوعات اصلی و فراموش نشدنی جانبازان است.
بر این اساس، مشکلات جانبازان، بخصوص جانبازان نخاعی را همه مسئولین می دانند و بارها و بارها گفته و نوشته شده است. در این راستا موضوع درمان و مسائل پیرامون آن از ابتدای جانبازی تا انتها و تا زمان فوت، جزء مسائل اصلی و فراموش نشدنی جانبازان است و موضوعاتی چون معیشت، مسکن و تسهیلات رفاهی در مرتبه بعدی قرار می گیرد. برای همین برای ساخت مجتمع های جامع درمانی این قدر تاکید شده است.
اما متاسفانه با تغییر مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران، نگاه آنها به این موضوعات ۱۸۰ درجه تغییر پیدا کرده و این مراکز درمانی تبدیل به مراکز تجاری و درآمدزایی گردیده است. شوربختانه آنکه نگاه فردی و شخصی برخی از جانبازان (مانند استفاده اختصاصی از آسایشگاه های موجود در سطح کشور توسط عده قلیلی) نیز در این باره به کمک مدیران بنیاد برای توجیه تغییر کاربری مراکز جامع درمانی آمده است.
نتیجه این که با اوضاع و احوال کنونی و غفلت مسئولان و جانبازان، موضوع درمان اکنون به حاشیه رفته است و در چارت تشکیلاتی جدید بنیاد شهید، موضوع درمان با اشتغال، مسکن و تسهیلات، ذیل یک معاونت قرار گرفته که فاجعه آفرین است.
متاسفانه اغلب جانبازان به این موضوع توجه چندانی ندارند و اتفاقاتی که این روزها در سطح خدمات درمانی شاهد هستیم، ناشی از این امر است. بنیاد شهید منبعد متولی درمان و مسائل فوق نخواهد بود و به اصطلاح می خواهد مطالبه گر باشد نه پاسخ‌گو.
امید است با توجه به وضعیت موجود، انجمن های ایثارگری و جانبازان محترم به خود آیند و با مطالبه و پیگیری مسائل اساسی، مانع تضیع حقوق حقه خود شوند و روند امور به نحوی نشود که یک روز به خود آمده  و ببینیم که در پیج و خم زندگی محو شده ایم.
 
|| محمدرضا الهی
۱۷فروردین۱۴۰۲ شیراز