تاریخ : 1402,دوشنبه 21 فروردين17:33
کد خبر : 99311 - سرویس خبری : اخبار

اعلام آمادگی کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع موانع یارانه ایثارگران


اعلام آمادگی کمیسیون اجتماعی مجلس برای رفع موانع یارانه ایثارگران

تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در سال جاری در صحن رای نیاورد. اما بعد از این موضوع باید ببینیم که راهکار بعدی چیست که خدای نکرده...

فاش نیوز - نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس از آمادگی این کمیسیون برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با یارانه و سهام عدالت ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، دکتر ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، با اشاره به عزم دولت برای برطرف کردن مشکلات اقشار ضعیف و تحت پوشش نهادهای حمایتی در بودجه سال جاری تصریح کرد: اگر موارد و یا مصداقی در مورد قطع شدن یارانه ایثارگران در دهک های پایین وجود داشته باشد و به کمیسیون اجتماعی مجلس منعکس شود ما پیگیر آن خواهیم بود.

نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصولا قرار نیست یارانه ایثارگران قطع شود؛ مگر اینکه در دهک 7 به بالا قرار بگیرد که آن هم شرایط خاص خود را دارد. اما اگر واقعا مصداقی در مورد قطع شدن آن وجود داشته باشد و به ما منعکس شود، با توجه به این که در حال حاضر در سامانه اصلاحات انجام می شود، ما می توانیم وارد سامانه شده و نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.

  عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ادامه اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران در سال جاری متذکر شد: ما در کمیسیون اجتماعی این موضوع را دنبال کردیم و برای تصمیم گیری، به صحن علنی ارائه دادیم و با این که تلاش خود را کردیم، تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در سال جاری در صحن رای نیاورد. اما بعد از این موضوع باید ببینیم که راهکار بعدی چیست که خدای نکرده شرمنده ایثارگران شویم.

گفتنی است در قانون بودجه سال 1402، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف به پرداخت ۳۱۵ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و معیشتی شده است.

همچنین بر اساس قانون بودجه سال جاری نمایندگان مجلس، به دولت اجازه دادند تا به منظور جبران کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین درآمدی، علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، کالابرگ الکترونیکی به مشمولان اختصاص داده شود.