تاریخ : 1402,پنجشنبه 24 فروردين16:23
کد خبر : 99364 - سرویس خبری : اخبار

همراهی بانوان اهوازی با جنگ «مقلوبه» در فلسطین اشغالی!


همراهی بانوان اهوازی با جنگ «مقلوبه» در فلسطین اشغالی!

بانوان فلسطینی با پختن این غذا در ماه مبارک رمضان، هنگام افطار در اطراف مساجد، به خصوص مسجدالاقصی جمع می شوند تا در اقدامی خلاقانه که با این غذا به ادبیات مقاومت افزوده اند، پیش چشم سربازان اسراییلی...

جعفری

فاش نیوز - همزمان با فرا رسیدن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، زنان اهوازی برای حمایت از انتفاضه فلسطین، همانند زنان آنجا "مقلوبه" که به سیاسی ترین غذا شهرت یافته، درست کردند.

به گزارش همکار ما از اهواز، در شامگاه روز ۲۳ فروردین ۱۴۰۲، مصادف با روز شهادت حضرت علی (ع) گروهی از بانوان اهوازی حامی قدس، با حضور در قطعه شهدای مدافع حرم خوزستان در گلزار شهدای اهواز با "پختن مقلوبه" با امام خمینی (ره) تجدید عهد کرده و از انتفاضه مردم فلسطین حمایت نمودند.

گفتنی است مقلوبه یک غذای عربی _ترکی است، که با گوشت، بادمجان و برنج پخته می شود. بانوان فلسطینی با پختن این غذا در ماه مبارک رمضان، هنگام افطار در اطراف مساجد، به خصوص مسجدالاقصی جمع می شوند تا در اقدامی خلاقانه که با این غذا به ادبیات مقاومت افزوده اند، پیش چشم سربازان اسراییلی، هنگام کشیدن غذا برای دیگران، قابلمه را سر و ته می کنند و به ته قابلمه چند ضربه می زنند که بیانگر آرزوی سرنگونی رژیم غاصب اسراییل و که نمایش نوعی اعتراض به آن‌هاست.

|| جعفری