تاریخ : 1402,سه شنبه 05 ارديبهشت13:04
کد خبر : 99634 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

نشست قاضی‌زاده هاشمی با دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر



فاش نیوز - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه در نشست هم‌اندیشی با دبیران 49 تشکل شاهد و ایثارگر سراسر کشور در سالن جلسات موزه شهدا بر مردمی‌سازی و استفاده از نخبگان در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد.
 
نشست صمیمی قاضی‌زاده هاشمی با دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر/ مردمی‌سازی و استفاده از نخبگان در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تعداد تشکل‌های ایثارگری که به شکل قانونی فعالیت می‌کنند و تشکل‌های ایثارگری که در فضای مجازی فعال هستند، گفت: نگاه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که صحبت‌های همه تشکل‌های شاهد و ایثارگر شنیده شود و اگر تعداد این نوع جلسات به صورت فصلی کافی نیست به صورت ماهانه برگزار شود تا معاونان بنیاد به سؤالات تشکل‌ها پاسخگو باشند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به تأکید و نگاه رئیس جمهور مبنی بر همراهی و گفت‌وگو با مردم و اینکه همه نظرات شنیده و مورد توجه قرار بگیرد، گفت: باید تأکید کنیم که همه جامعه ایثارگری اهمیت دارند و محترم هستند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مشکلات اجرای برخی قوانین در کشور، گفت: انتظار دولت از خادمان جامعه ایثار و شهادت این است که با توجه به منابع محدود، بالاترین میزان بهره‌وری وجود داشته باشد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش مستمری والدین شهدا در دو سال گذشته، گفت: میزان مستمری والدین شهدا در طول دو سال از 3 میلیون و نیم به 5 میلیون و 600 هزار تومان و امسال به 7 میلیون تومان رسیده است که هرچند درصد قابل توجهی افزایش داشته است اما به خاطر تورم میزان آن ناچیز است.
وی در خصوص تغییر ساختار و ساز و کار بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ساختار بنیاد مأموریت‌گرا است و به سوی مردمی‌سازی و استفاده از نخبگان پیش می‌رود و مسئولیت مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن و اشتغال پیگیری شود.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به رشد 300 درصدی سرانه درمان ایثارگران گفت: میزان سرانه درمان ایثارگران از 174 هزار تومان به 490 هزار تومان افزایش پیدا کرد که رشد سه برابری را نشان می‌دهد و تلاش بنیاد بهبود وضعیت درمان ایثارگران است. بنیاد قبل از سال 1401 بیش از 17 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و 17 هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مختلف بدهی داشت ولی با اقدامات انجام شده بدون بدهی وارد سال 1402 شد.
تعدادی از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست هم‌اندیشی سؤالات، نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف مرتبط با جامعه ایثارگری مطرح کردند و این موضوعات با حضور رئیس، معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.