تاریخ : 1402,سه شنبه 05 ارديبهشت21:40
کد خبر : 99671 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

منتظر راهنمایی شما عزیزان و کارشناسان هستم



جانباز شاغل - باعرض سلام واحترام؛ من جانباز شاغل دولتی هستم. درد دلی دارم که با شما درمیان می گذارم که اگر برایتان ممکن است راهنمایی بفرمایید؛ اگرممکن نشد عذرخواهی می کنم. ما را به بزرگی خودتان ببخشید...
بنده ی ناچیز جانباز و شاغل در دستگاه دولتی و درآستانه ی بازنشستگی قرار دارم.
طی سالیان گذشته با فراز و نشیب فراوان و تنگ نظری های مسئولان اداره و مشکلاتی که ایجاد کردند خلاصه مقداری مرخصی کسر ساعت کاری جانبازان در فرمهای مربوطه برایم ذخیره کردند.
تا سال 1396 که رای دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم ذخیره مرخصی جانبازان اتفاق افتاد.
بنده از کم و کیف این رای اطلاع نداشتم و امور اداری هم به من اطلاع ندادند و خودشان سالانه مانده مرخصی من را در فرم مربوطه ذخیره می کردند. البته فرم ذخیره مرخصی استحقاقی جداگانه هست و مرخصی جانبازی هم جدا.
در انتهای سال 1399 اموراداری محل کارم اعلام کردند که به استناد رای دیوان عدالت اداری مرخصی جانبازی ذخیره نمی شود.
وکل ذخیره مرخصی جانبازی من را از سال 1396 تا انتهای سال1399باطل کردند. البته هنوز فرم های ذخیره که شماره اداری هم خورده و ثبت شده اند خودم دارم.
بعد از این هم الآن که در آستانه بازنشستگی هستم اعلام کرده اند که که کل مرخصی ذخیره شده جانبازی من از ابتدای سال1388 تا کنون باطل وهیچ ارزشی ندارد!
حالا و با این توضیحات چند سوال دارم:

در کجای قانون داریم که تصویب قانون عطف به ماسبق می شود؟
مگر هر قانونی و حکمی از تاریخ تصویب لازم‌الاجراء نیست؟
خوب رای دیوان عدالت اداری در آبان سال1396 صادر شده است. پس تکلیف مرخصی های جانبازی ذخیره شده ماقبل این تاریخ چه می شود؟
چرا باید مرخصی ذخیره جانبازی از ابتدای سال1388(زمان اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری) تا زمان صدور رای دیوان عدالت اداری باطل شوند؟ گناه جانباز چیست که به مرخصی نرفته و در اداره کار کرده است؟
می گویند: بندهای دیگری وجود دارد که از آنها استفاده گردد؛ مانند: افزودن به اضافه کارساعتی و یا افزودن به سنوات خدمتی قابل قبول برای مستخدم جانباز.

خوب وقتی دستگاه اداری نه اضافه کار این مدت ذخیره مرخصی جانبازی را داده و نه به سنوات خدمتی اضافه کرده وفقط در فرم مربوطه ذخیره و مهر و شماره زده و تحویل جانباز بدبخت داده و الآن که در آستانه‌ی بازنشستگی(سقف35 سال) هست این فرم ذخیره به چه درد جانباز می خورد؟
آیا راهی برای احقاق این حق قانونی هست؟

منتظر راهنمایی شما عزیزان و کارشناسان محترم هستم.
با احترام مجدد