تاریخ : 1402,چهارشنبه 06 ارديبهشت13:05
کد خبر : 99688 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

محل اقامه نماز در بنیاد به کانون فرهنگی، اخلاقی و آموزشی تبدیل شود



فاش نیوز - نمازخانه ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز سه‌شنبه 5 اردیبهشت ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.
 
افتتاح نمازخانه ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران/محل اقامه نماز در بنیاد به کانون فرهنگی، اخلاقی و آموزشی تبدیل شود

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این مراسم با بیان اینکه خداوند افرادی که افتخار خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را پیدا می‌کنند انتخاب کرده است، گفت: کاری قدسی در بنیاد صورت می‌گیرد و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران عمل صالح است.
معاون رئیس جمهور افزود: محل اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد جایی است که انسان برای بندگی خدا دست به ایثارگری می‌زند و از منافع و جانش می‌گذرد. یکی از ارکان اصلی بندگی خدا برپا داشتن نماز است و یکی از ابتدایی‌ترین ارکان در هرجا که حکومت الهی محقق شده و حکومت دینی در آن شکل می‌گیرد، اقامه نماز است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نمازخانه باید تبدیل به یک کانون فرهنگی مداوم شود، تأکید کرد: با عنایت نماینده محترم ولی‌فقیه، مجموعه هیئت امنایی زیر نظر ایشان شکل گیرد و این مکان مقدس صرفاً به اقامه نماز خلاصه نشود. باید روحیه ایثار و شهادت در خانواده‌های عزیز شهدا و ایثارگران زنده بماند و این موضوع نیاز به کار، آموزش، دعا و انس با شهدا دارد.
وی خاطرنشان کرد: اینجا باید تبدیل به یک پایگاه فرهنگی شود و با توجه به اینکه یکی از وظایف ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، به طور طبیعی خودمان در این مسیر در اولویت هستیم و کسانی که می‌خواهند در این حوزه خدمت کنند باید برای این امر برنامه‌ریزی جدی داشته باشند و وجودشان نیز به نام شهدا معطر شود و هرجا که می‌روند نیز این عطر فضای آن محیط را تغییر دهد.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با کمک بسیج و معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی محل اقامه نماز به یک کانون فرهنگی، آموزشی و اخلاقی مبدل شود و برنامه‌های آموزشی مؤثر در این مسیر تدوین شود.
 
نمازخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز عبادت و تزکیه اعمال باشد
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تجهیز نمازخانه گفت: بر طبق آیاتی از قرآن که در سوره توبه آمده است کسانی که به آبادی مسجد می‌پردازند و سبب توسعه مساجد و شرکت جدی افراد در نماز می‌شوند، ثواب چند برابری نصیبشان خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری در خصوص اقامه نماز گفت: بهتر این است که نماز به جماعت اقامه شود، هنگامی که در یک صف می‌ایستید و در برابر حق به سجده و رکوع می‌روید، سبب تقرب شما به خداوند رحمان می‌شود و کسانی که در نمازشان کوتاهی می‌کنند باید بدانند که نماز انسان را از هر کار شر بازمی‌دارد.
وی خاطرنشان کرد: درآمیختگی جدی بین نماز و زکات وجود دارد، لذا نمی‌شود انسان با خدا ارتباط برقرار کند اما به عیال خدا که نیازمندان هستند زکات ندهد و به آنها از مال خود نبخشد، پس زمینه رشد جامعه ارتباط با خدا است تا به خلق خدا بپردازند به این معنی که راستی و درست کرداری خود را به جامعه عرضه کنند تا تزکیه اجتماعی رخ دهد و در این مسیر به پرداخت زکات و صدقات بپردازند.
حجت‌الاسلام شکری با اشاره به اینکه امام راحل (ره) فرمودند: باید همه با هم به توحید اندیشه‌ای و توحید در عمل برسیم و نیز به تکلیف شرعی‌مان عمل کنیم، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این امر میسّر شود باید همه با هم باشیم که این امر در نماز رخ می‌دهد و سبب می‌شود احساس مشترک داشته باشیم، همچنین با صدقه دادن و زکات عهد و پیمانی را که با خدا بستیم به منصه ظهور برسانیم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران صدقه علم را بالاترین صدقات و جهاد تبیین را بالاترین جهادها دانست و تأکید کرد: جهاد تبیین برای هماهنگی انسان‌ها جهت رسیدن به مقصود است و این میسّر نیست مگر با انتقال دانایی‌ها به یکدیگر که باید از نماز برآید و طبق آیه «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ» باید به پای عهد و پیمانی که با خدا بستیم صادقانه بایستیم و شیطان را عبادت نکنیم که خداوند با رحمانیتش به ما اثبات کرده همه عیال خدا هستیم و باید به هم کمک کنیم تا مسیر تکامل را طی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اگر بر اساس عقل و شیوه خردمندانه بخواهیم زندگی کنیم به دنبال شر نمی‌گردیم و به هم کمک می‌کنیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به صورت روزافزون به دنبال اهداف بلندی که امام راحل (ره) در 22 اسفند سال 58 بنا کردند و از ما توقع دارند که تحقق یابد، می‌پردازد و این نمازخانه هم باید مرکز عبادت و تزکیه اعمال ما باشد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان اقامه نماز نیز تجلیل شد.