تاریخ : 1402,چهارشنبه 06 ارديبهشت13:32
کد خبر : 99695 - سرویس خبری : سلامت

رشد سه برابری سرانه درمان ایثارگران



فاش نیوز - قاضی‌زاده هاشمی از رشد سه برابری سرانه درمان ایثارگران و بهبود وضعیت درمانی آن‌ها خبر داد.

 

رشد سه برابری سرانه درمان ایثارگرانبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید با اشاره به تعداد تشکل‌های ایثارگری که به شکل قانونی فعالیت می‌کنند و تشکل‌های ایثارگری که در فضای مجازی فعال هستند، اظهار داشت: نگاه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که صحبت‌های تمامی تشکل‌های شاهد و ایثارگر شنیده شود و اگر تعداد این نوع جلسات به صورت فصلی کافی نیست به صورت ماهانه برگزار شود تا معاونان بنیاد به سؤالات تشکل‌ها پاسخگو باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تأکید و نگاه رئیس جمهور مبنی بر همراهی و گفتگو با مردم و اینکه همه نظرات شنیده و مورد توجه قرار بگیرد، گفت: باید تأکید کنیم که همه جامعه ایثارگری اهمیت دارند و محترم هستند. انتظار دولت از خادمان جامعه ایثار و شهادت این است که با توجه به منابع محدود، بالاترین میزان بهره‌وری وجود داشته باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش مستمری والدین شهدا در دو سال گذشته، گفت: میزان مستمری والدین شهدا در طول دو سال از ۳ میلیون و نیم به ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و امسال به ۷ میلیون تومان رسیده است که هرچند درصد قابل توجهی افزایش داشته است، اما به خاطر تورم میزان آن ناچیز است.

قاضی‌زاده هاشمی پیرامون تغییر ساختار و ساز و کار بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: ساختار بنیاد مأموریت‌گرا است و به سوی مردمی‌سازی و استفاده از نخبگان پیش می‌رود و مسئولیت مطالبه‌گری از سایر دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مسکن و اشتغال پیگیری شود.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی سرانه درمان ایثارگران گفت: میزان سرانه درمان ایثارگران از ۱۷۴ هزار تومان به ۴۹۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد که رشد سه برابری را نشان می‌دهد و تلاش بنیاد بهبود وضعیت درمان ایثارگران است. بنیاد قبل از سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و ۱۷ هزار میلیارد تومان به دستگاه‌های مختلف بدهی داشت، ولی با اقدامات انجام شده بدون بدهی وارد سال ۱۴۰۲ شد.

تعدادی از دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این نشست هم‌اندیشی سؤالات، نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات مختلف مرتبط با جامعه ایثارگری مطرح کردند و این موضوعات با حضور رئیس، معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.