تاریخ : 1402,چهارشنبه 06 ارديبهشت16:52
کد خبر : 99707 - سرویس خبری : ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس خبر داد:

تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در اولویت فراکسیون ایثارگران قرار گرفت


تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در اولویت فراکسیون ایثارگران قرار گرفت

متاسفانه به دلیل بی دقتی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این قانون رای مخالف داده شد. حال انکه می توانست یک رای سمبلیک و ارزشمند برای جامعه و ایثارگران باشد...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را از اولویت های این فراکسیون در سال جاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در نشست آینده فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت بحث تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران مطرح و ان‌شاالله برای دائمی شدن آن بر مبنای ارائه پیشنهاد اصلاحی در «لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 3» به هیئت رییسه مجلس اقدام خواهیم کرد.

نایب رییس کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل حذف تمدید قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در هنگام رای‌گیری برای تصویب قانون بودجه 1400 خاطرنشان کرد: متاسفانه پیش از رای‌گیری نمایندگان مجلس در مورد بودجه سال جاری، معاون حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی مخالفت خود را با این قانون اعلام کرد. گویا ایشان در این مورد توجیه نشده بود و در مخالفت با آن سخن گفت. همچنین آقای میرکاظمی رییس سابق سازمان برنامه و بودجه یکی دیگر از کسانی بود که در مخالفت با تمدید تبدیل وضعیت در صحن علنی سخنرانی کرد.

نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس متاسفانه به دلیل بی‌دقتی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به این قانون رای مخالف داده شد. حال آن که برای بنیاد شهید و آقای میرکاظمی رسمی شدن این تعداد از فرزندان ایثارگران -که شاید رقمی در حدود 1500 نفر است - می توانست یک رای سمبلیک و ارزشمند برای جامعه و ایثارگران باشد؛ اما متاسفانه در این مورد دقت لازم را نکردند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود متذکر شد: با این وجود خوشبختانه بحث های مرتبط با مسکن ایثارگران و پرداخت وام های کارگشا به ایثارگران در بودجه سال جاری لحاظ شده است.

وی در مورد موضوع واگذاری خودرو به ایثارگران تصریح کرد: با وضعی که در بودجه نوشته شده است فکر نمی کنم بتوانیم بحث واگذاری خودرو (واردات) را حل کنیم؛ مگر این که در دولت گیرهای آن حذف شود؛ چرا که نحوه واردات خودرو برای ایثارگران در بودجه سال جاری به گونه ای نوشته شده است که قابل اجرا نیست؛ چون اصلا نوشته نشده است که آیا ایثارگران برای واردات باید عوارض پرداخت کنند یا نه و قیمت خودروی وارداتی چگونه باشد. در سایر موارد هم هنوز هیچ چیزی مشخص نیست؛ مگر این که دولت در آیین‌نامه ای که به این منظور باید تهیه و تدوین خواهد کرد، معضلات واردات خودرو برای ایثارگران را برطرف کند.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در پایان یادآور شد: امیدواریم دولت در بحث واگذاری خودرو به ایثارگران از سوی ایران‌خودرو و پارس‌خودرو تسهیلاتی را فراهم و راه را برای ایثارگران آسان کند.

*معرفی