تاریخ : 1402,سه شنبه 12 ارديبهشت17:58
کد خبر : 99864 - سرویس خبری : اخبار

نگاهی به زندگی شهید «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت سبزوار



نگاهی به زندگی شهید «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت سبزوار

فاش نیوز - با شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار، به سراغ یکی از دوستان این شهید مدافع امنیت بانوان سبزواری رفتیم.
نوشته علی صمدی جوان - خبرنگار

به گزارش شهرآرانیوز، چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که مزاحمت چند پسر برای چند دختر را نشان می‌داد. اما قسمت دردناک این ویدئو جایی بود که جوانی (حمیدرضا الداغی) برای نجات دختران وارد می‌شود و مهاجمان ناجوانمردانه او را با ضربات چاقو از پا در‌می‌آورند.  

یکی از دوستان این شهید والامقام در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: شهادت حمیدرضا را باور نمی‌کنم و هیچ‌کس از دوستان او تصورش را نمی‌کرد مردی آرام و متین مانند او در خون خویش بغلتد.

این شهروند سبزواری درباره شهید الداغی توضیح داد: حمیدرضا متولد سال ۱۳۵۶ و از هندبالیست‌های قدیمی شهر ما بود که با تیم منتخب باشگاه‌های هندبال سبزوار در سال ۱۳۷۴ و در رقابت‌های قهرمانی کشور به‌میزبانی قم‌، درخشید و قهرمان شد.

 

بیوگرافی شهید «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت سبزوار

مدال‌های ورزشی «شهید حمیدرضا الداغی» در رشته هندبال

وی ادامه داد: حمید مدتی به‌صورت پاره‌وقت کارمند شرکت مخابرات در سبزوار بود و سپس وارد بازار کار حوزه نقشه‌کشی ساختمان، یعنی رشته تحصیلی‌اش در دانشگاه شد و تا پایان عمر در همین حوزه فعالیت می‌کرد. حتی مدتی به مشهد مهاجرت کرد و دوباره به سبزوار بازگشت.

دوست شهید به روابط خانوادگی او نیز اشاره کرد و توضیح داد: حمید عاشق خانواده بود و پس از درگذشت پدرش، رابطه عاطفی عمیقی با مادرش داشت و در کنار برادرش احسان و خواهرش، ۳ فرزند خانواده آقای الداغی بودند. خودش نیز متأهل بود و یک ‌دختر ۱۴ ساله به اسم آوا دارد که در کلاس هشتم تحصیل می‌کند.

 

بیوگرافی شهید «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت سبزوار

او با اشاره به شخصیت فرهنگ‌دوست و ورزشکار این شهید غیرت، خاطرنشان کرد: حمید به موسیقی علاقه‌مند بود و صدایی خوش داشت و ساز می‌زد. درباره ورزش نیز همان‌گونه که گفتم، از هندبالیست‌های قدیمی ما بود و هرکس او را می‌شناخت، از متانت و آرامش او می‌گفت و مورد تحسین اطرافیانش بود.