تاریخ : 1402,چهارشنبه 13 ارديبهشت15:38
کد خبر : 99881 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

ضرورت مقابله با سگ گردانی در فرودگاه های کشور



روندنظارت مردمی و عملیات بازدید مردمی، طی ۶ ماه گذشته نشان می دهد که فرودگاه های کشور ام القرای اسلامی تبدیل به عرصه جولان سگ‌گردانی شده است...

فاش نیوز - گزارش های مردمی و نظارت های روزمره از تبدیل شدن پدیده سگ گردانی به امری عادی در فرودگاه ها در مقابل سکوت افراد و سازمان های مسئول و دست اندرکار جکایت می کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به عدم رسیدگی چند ماهه به گزارش های مکرر و متواتر مردمی در خصوص اخلال در نظم عمومی و برهم زدن آسایش و امنیت مردم با ورود سگ های تزیینی به داخل سالن مسافری فرودگاه های کشور و رواج پدیده سگ‌گردانی فرودگاهی البته با اباهه انگاری بسیاری از مدیران و مسوولان امر، ضمن فهرست تنها برخی از مراجع قانونی و متولی ممانعت از این امر در ذیل که از طرق مختلف به آنها اعلام شده است، مجددا هشدار داده می شود که عدم رسیدگی به این پدیده شوم، تبعات و اثرات جبران ناپذیری بر روند مسافرت های هوایی خواهد داشت.

ضمن اینکه ادعای الزام ایکاوو و یا نهادهای بین المللی هوایی به این اقدام اولا خلاف است؛ ثانیا جمهوری اسلامی ایران در بومی سازی کنش های اجتماعی بر مبنای فرهنگ و رویه ایرانی اسلامی کاملا آزاد است و آنچه اکنون در حال رخ داد است قطعا مصداق برهم زدن نظم عمومی و امنیت اجتماعی و سلب آسایش مردم است.
عدم هدایت محموله های سگ های تزئینی غیر ضرور و حرام الاستعمال در فقه متعالی تمامی مذاهب اسلامی به سالن بار، توهین به ارزش های مردمی است که تاکنون بارها به این اقدام اعتراض کرده اند.
افراد و سازمان های ذیل طبق اسناد موجود، شفاهی یا کتبی یا حضوری یا تلفنی و یا در مواردی با هر چهار روش، مورد مطالبه قرار گرفته اند که متاسفانه هنوز اقدام بایسته ای در خصوص این بی نظمی اجتماعی و حفره امنیتی روانی انجام نشده است.
روند پایش و گزارش دهی و نظارت مردمی و عملیات بازدید مردمی، طی اقلا 6 ماه گذشته نشان می دهد فرودگاه های کشور ام القرای اسلام تبدیل به عرصه جولان سگ‌گردانانی شده است که با ایجاد آلودگی محیطی، آلودگی صوتی، آلودگی بهداشتی و البته خطرات احتمالی میکروبیولوژی و احتمالات زیرساخت هایی از حوزه آفندی جنگ بیولوژیک و عدم فعال شدن پدافند غیر عامل، کاملا خواسته و یا ناخواسته سازمان یافته امنیت و آسایش مردم را هدف گرفته اند. در حالی که در بسیاری از دول کفر هم سگ برای ورود به فرودگاه منع و حصرهایی دارد، در ایران خبری از شیوه نامه نیست.
در پایان، فهرست افراد و سازمان هایی که رسما این گزارش را اخذ نموده اند ولی نهایتا هنوز میدان خالی از نتیجه است اعلام می شود:
۱. سازمان بازرسی کل کشور
۲. دادستانی کل کشور
۳. سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه
۴. شخص وزیر راه به صورت گفتگوی حضوری
۵. شخص فرمانده انتظامی کشور از طریق تماس با تلفن همراه ایشان و ارسال نمابر
۶. شخص رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مطالبه حضوری و ارسال نمابر و تماس تلفنی
۷. شخص رئیس شرکت فرودگاه های و خدمات ناوبری هوایی ایران از طریق شکایت حضوری
۸. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از طریق گفتگوی تلفنی با احدی از اعضا و ارسال نمابر
۹. سازمان پدافند غیر عامل کشور از طریق ارسال مکرر گزارش و مذاکره با برخی مدیران ارشد و میانی
۱۰. شخص رئیس حراست سازمان هواپیمایی کشوری و عدم رسیدگی ایشان
۱۱. شخص فرمانده پلیس فرودگاه های کشور و عدم ممانعت ایشان از ورود سگ به سالن مسافری به مصداق ممانعت از بر هم زدن نظم عمومی از طریق ایجاد سر و صدای زیاد و نامعمول
۱۲. دادستان فرودگاه مهرآباد از طریق دیدار حضوری و عدم ممانعت ایشان، علی رغم چندین مورد ارسال گزارش و مراجعه حضوری
۱۳. سازمان قضایی نیروهای مسلح
۱۴. دادستانی نظامی تهران
۱۵. سازمان اطلاعات استان تهران
۱۶. سازمان حفاظت و اطلاعات فراجا
۱۷. بازرسی کل فراجا
۱۸. سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا
۱۹. فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی کشور از طریق جلسه حضوری با نماینده ولی فقیه در این مجموعه و مدیران نظارتی آن
۲۰. حراست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از طریق چندین مورد مذاکره و ارسال نمابر و تقدیم گزارش حضوری

ضمنا خاطرنشان می شود اسناد مکفی و مناسب جهت اثبات وصول این گزارش ها از طریق نهاد های مسوول فوق موجود است و گزارش های مکرر ارسالی مکتوب اگر در سامانه نمابر قابل تکذیب باشد و یا دیدارهای حضوری تکذیب شود، سیل پیامک های ارسالی روی تلفن های همراه وزیر و یا دیگر بزرگواران در بازه های زمانی مختلف و چند ماهه قابل تکذیب نیست.
امت حزب الله وظیفه خود می داند تا توقف این اقدام ضدفرهنگ و امنیت اجتماعی و هدایت آن به سالن های بار و نه سالن مسافری، به مطالبه خود ادامه دهد تا همانند قصه بی‌حجابی دچار خوش خیالی به وعده های مدیران نشود.
سیزدهم اردی بهشت ماه یکهزار و چهار صد و دو

|| گزارش مردمی