تاریخ : 1402,چهارشنبه 13 ارديبهشت21:23
کد خبر : 99884 - سرویس خبری : ایثارگران

نامه وارده؛

درخصوص عدم احتساب سوابق مناطق جنگی بعد از قطعنامه


درخصوص عدم احتساب سوابق مناطق جنگی بعد از قطعنامه

در احتساب سوابق مناطق درگیر بعد از قطعنامه، شهدا را شهید، مجروحین را جانباز و اسرا را آزاده محسوب کردند؛ ولی جای بسی تأسف است که سوابق حضور در جبهه رزمندگان بسیجی داوطلب را...

فاش نیوز - باسلام؛ احتراماً، ضمن تقدیم ارادت و نهایت سپاس از زحمات درخصوص طرح مشکلات عدم احتساب سوابق مناطق جنگی بعد از قطعنامه 598، جمع کثیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس کشور، خاطر عالی را مستحضر می دارد، استحضار دارند که اجحاف و خیانت آشکار محدود نمودن زمان منطقه جنگی که هنوز درگیری های منجر به شهادت، مجروحیت و اسارت ادامه داشته است، دور از انسانیت، اخلاق و کرامت انسانی است.

همانطور که در جریان امر می باشید، در احتساب سوابق مناطق درگیر بعد از قطعنامه، شهدا را شهید، مجروحین را جانباز و اسرا را آزاده محسوب کردند؛ ولی جای بسی تأسف است که سوابق حضور در جبهه رزمندگان بسیجی داوطلب را به حساب نیاوردند و صرفاً وفق ضوابط تعیین تکلیف جبهه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح، به موجب بند 1 ماده 4 ابلاغیه شماره 206/40/11 ط مورخ 21/10/88 با توجه به ماده 1 تصویب نامه شماره 51700/15744 ه مورخ 27/01/1376 هیأت وزیران، طول سال های دفاع مقدس را از تاریخ 31/06/1359 تا مورخ 29/05/1367 تعیین و محدود نموده و ملاک محاسبه قرار داده اند؛ به طوری که تاریخ بعد از آن، با حضور در مناطق امنیتی درگیر را در شمول آن قرار نداده و سوابق بحق خیل عظیمی از رزمندگان را به‌ناحق نادیده گرفته اند.

این امر موجب تبعیض مضاعف در حق رزمندگان حائز شرایط گردیده و عملاً رزمندگان بسیجی داوطلب را از امتیازات مطـــرح و تسهیلات اعطایی در قانون مزبور (قانون جامع ایثارگران) محروم نموده؛ که این امر، خلاف اصول و مبانی حقوقی کشور نیز می باشد.

علیهذا عاجزانه استدعا دارد، هرگونه اقدامات لازم معمول گردد تا سوابق بعد از قطعنامه جمع کثیری از رزمندگان داوطلب که ستاد کل نیروهای مسلح و شورای عالی امنیت کشور با اعلام کدهای خاص، مناطقی را نظیر منطقه جنگی غرب کشور (کردستان) و ... علاوه از منطقه عملیاتی مرصاد، منطقه جنگی اعلام کرده است، در کارت ایثار رزمندگان که حقی از آنان صراحتاً ضایع گردیده است، در اسرع وقت اصلاح و ملاک محاسبه قرار گیرد.

|| علی پورعلی