تاریخ : 1402,جمعه 15 ارديبهشت15:37
کد خبر : 99903 - سرویس خبری : ایثارگران

نامه وارده

در خصوص پلاک ویژه خودرو


در خصوص پلاک ویژه خودرو

با توجه به روزآمد بودن سیستم های الکترونیکی شهرداری و راهنمائی و رانندگی، با ارایه کارت جانبازی در سیستم های مربوطه، پلاک خودرو (عادی) جانباز مشخص و تعریف لازم صورت گیرد...

حسن - جانباز ۷۰ درصد هستم در خصوص پلاک جانبازی خودرو (پلاک ویژه) چند نکته را عرض می کنم؛ امیدوارم مورد عنایت قرار گیرد البته چندین نوبت با تعدادی از مسئولین صحبت و پیشنهاد داده ام:

۱- آیا ارایه پلاک جانبازی جز برای تسهیل در رفت و آمد جانباز مو ضوعی دیگر را میتوان متصور بود؟

۲- چقدر از زیر ساخت ها و مبلمان شهری در تهران و شهرهای بزرگ و کوچک در کشور برای تسهیل رفت و آمد جانبازان معزز مناسب سازی شده است؟

۳- در پیام های فوق به واقع از اعمال جریمه (ورود به طرح ترافیک و زوج و فرد، پارک در حاشیه خیابان، عوارض بزرگ راه و .....) برای این پلاک ها به درستی بیان شد.

۴- علاوه بر اینها بازتاب اجتماعی و نگاه تنگ‌نظرانه یک عده ای که چشم دیدن این یادگاران دفاع مقدس را ندارند را هم در نظر بگیرید.

۵- نکته ای که واقعا جای تاسف دارد و می ترسم بدآموزی شود، اما ناچارم که بگویم و آن این مطلب است که این پلاک یعنی راننده به نوعی ناتوان است و ... و باز هم بگویم متاسفانه بعضا موجب سوء استفاده و تهدید افراد تبهکار و آزار و اذیت برای دوستان شده است. و موارد دیگری که دوستان می توانند بیان کنند.

پیشنهاد مشخص برای حل این موضوع: ---------- با توجه به روزآمد بودن سیستم های الکترونیکی شهرداری و راهنمائی و رانندگی، با ارایه کارت جانبازی در سیستم های مربوطه، پلاک خودرو (عادی) جانباز مشخص و تعریف لازم صورت گیرد؛ که اگر توسط دوربین ها و یا عوامل مربوط اشتباهی صورت گیرد، سیستم اصلاحات لازم را اعمال نماید. این موضوع به راحتی قابل تعریف در نرم افزارهای مربوط می باشد و در این صورت مشکلات مطروحه قابل رفع است.