تاریخ : 1402,دوشنبه 18 ارديبهشت20:46
کد خبر : 99959 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

درپاسخ به شبهه یک جوان کاسب‌کار!



فریدون نوروزی - ...در مسیر بازگشت از مراسم سالروز آزادی‌بازی دراز و تجدید خاطرات از پادگان ابوذر و مناطق عملیاتی سرپل ذهاب؛ در یک شهر کوچک جهت خرید توقف کردیم.

جوان فروشنده؛ که از همین ده ها هزار نفر راهیان کلی کاسب شده بود! منتقد بود که چرا این همه هزینه می شود تا این جمعیت را به اینجا منتقل کنند؟ 
گرچه بصورت مبسوط و صبورانه پاسخش را دادیم که این مردم از جیب خودشان هزینه می کنند و این سفر را زیارت تلقی نموده و بابت آن هزینه اش را خودشان پرداخت می کنند، اما مگر باور می کرد!
 
...قطعا این ابهام و پرسش بخش بزرگی از مردم را درگیر می کند و به گمانشان هزینه اردوهای راهیان نور از بیت المال پرداخت می گردد. در حالیکه بسته به میزان فاصله مقصد تا مبدا مبالغ از زائرین دریافت می شود و مسیر ما که فاصله نزدیک به غرب است هر نفر ۲۵۰ هزار تومان واریز نموده اند.
...بماند که شهدا بر حیات و ممات ما حق دارند و اگر مال که هیچ جانمان را برای شناساندن و تبیین ارزش های دفاع مقدس بدهیم باز هم نتوانسته ایم گوشه ای از جانفشانی های ایشان را جبران نماییم.
از طرفی؛ پذیرایی و خورد و خوراک زائرین بسیار ساده و حدااقلی در نظر گرفته می شود و بریز و بپاشی وجود ندارد.
به هر روی، به نظر می رسد در معرفی و چگونگی برگزاری این کاروان ها از سوی متولیان امر و قرارگاه مرکزی راهیان نور کوتاهی شده است و ضروریست تا نحوه اعزام، هزینه ها و اهداف این اردوها برای مردم روشن گردد تا اینگونه ابهامات به وجود نیاید.