تاریخ : 1402,شنبه 23 ارديبهشت14:31
کد خبر : 99978 - سرویس خبری : اخبار

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی:

بنیاد شهید خواستار افزایش تخصیص سهمیه خودرو به ایثارگران است


بنیاد شهید خواستار افزایش تخصیص سهمیه خودرو به ایثارگران است

دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در راستای تکریم ایثارگران و فداکاری های رزمندگان به جانبازان بالای ۲۵ درصد خودرو بدهند؛ چرا که جانبازان ۷۰ و ۵۰ درصد طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ در حال حاضر ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از درخواست بنیاد شهید برای افزایش سهمیه خودرو جانبازان به منظور بهره‌مندی تعداد بیشتری از آنان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی رضایی، نماینده صحنه، هرسین و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در گفت و گوی اختصاصی با اشاره به مصوبه قانونی واگذاری خودرو به جانبازان، خواستار تسری این قانون به جانبازان زیر 25 درصد شد و اظهار داشت: به نظر من دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در راستای تکریم ایثارگران و فداکاری های رزمندگان به جانبازان بالای 25 درصد خودرو بدهند؛ چرا که جانبازان 70 و 50 درصد طبق قانون بودجه 1402 در حال حاضر در نوبت دریافت خودرو هستند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که با توجه به شرایط بازار و قیمت خودرو آیا تسری قانون واگذاری خودرو به زیر 25درصد امکان‌پذیر و شدنی‌ست خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران بر این باور است که تعداد 10 هزار خودرو برای واگذاری به ایثارگران کافی نیست و در جامعه هدف متقاضی زیاد است؛ بنابر این در توزیع مشکلاتی وجود خواهد داشت و سهمیه واگذاری خودرو باید بیشتر شود.

نماینده ایثارگر مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان، تقاضای افزایش سهمیه از سوی وزارت صمت و خودروسازان را داشته اند و معتقدند با این سهمیه، واگذاری خودرو به ایثارگران مسیر سختی را در پیش خواهد داشت.

رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: در حال حاضر متاسفانه این مشکلات بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واگذاری سهمیه خودرو به ایثارگران وجود دارد و تنها راه حل، افزایش سهمیه است. هر چند که گقته می شود در صورت توافق، در سال جاری این سهمیه افزایش خواهد یافت، اما در حال حاضر عملا همین توافق صورت گرفته برای واگذاری 10 هزار خودرو هم هنوز اجرایی نشده است.