تاریخ : 1402,چهارشنبه 20 ارديبهشت18:03
کد خبر : 99984 - سرویس خبری : جانبازان

بنیاد خودرو جانبازان را مصادره کرد!


بنیاد خودرو جانبازان را مصادره کرد!

پایگاه خبری حیات به دنبال مصادره پیشنهاد شبکه ملی ایثارگران در خصوص الحاق یک ماده و تبصره های آن به قانون ساماندهی صنعت خودرو که با هماهنگی با جناب آقای دکتر امیر آبادی در حال پیگیری است...

فاش نیوز - پایگاه خبری حیات متعلق به بنیاد شهید، در اقدامی عجیب، پیشنهاد شبکه ملی ایثارگران در خصوص الحاق یک ماده و تبصره های آن به قانون ساماندهی صنعت خودرو که با هماهنگی امیرآبادی، رئیس فراکسیون ایثارگران در حال پیگیری است، آن را به نفع بنیاد مصادره کرد.

این خبرگزاری متعلق به بنیاد با تیتر «پاسخ مثبت مجلس به درخواست مساعدت بنیاد شهید برای واردات خودرو ویژه جانبازان بالای ۵۰ درصد»

آورده است: بر پایه این گزارش، روز گذشته معاون پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران طی مصاحبه ای با «حیات» خواستار کمک مجلس برای تسهیل ورود خودروهای ویژه جانبازان شد.

با پیگیری های صورت گرفته از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران  "احمد امیرآبادی" عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به منظور تسهیل در این امر پیشنهاداتی را در مورد لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو جهت ارائه به صحن علی مجلس شورای اسلامی آماده کرد که امید می رود این پیشنهادات با همکاری دیگر نمایندگان تصویب و کام جانبازان 50 درصد به بالا شیرین شود.

در پیشنهادات ارائه شده از سوی امیرآبادی به هیئت رئیسه مجلس شوای اسلامی آمده است که:

الحاق به کل: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی موظفند با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز واردات خودرو مناسب برای جانبازان 50 درصد و بالاتر را هر ده سال یکبار صادر و اقدام کنند.

تبصره 1- قیمت خودرو وارداتی تا سقف ۴۰ هزار یورو و با بهره مندی از معافیت های گمرکی و سود و عوارض بازرگانی.

الحاق یک تبصره به عنوان تبصره 8 به ماده 12 قانون: خودروهای وارداتی توسط جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت ها و موسسات وابسته به نمایندگی برای افراد مذکور اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می شوند از پرداخت کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات و عوارض معافند.

الحاق به کل: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت ها و موسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد میشود با نرخ صفر محاسبه شود.


ماده واحده:
وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی موظفند با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز واردات خودرو مناسب برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر را هر ده سال یکبار صادر و اقدام کنند‌.


تبصره ۱ -  قیمت خودرو وارداتی تا سقف ۴۰ هزار یورو و با بهره مندی از معافیت های گمرکی و سود و عوارض بازرگانی.

تبصره ۲ -  معافیت از شرایط و محدودیت های مندرج در تصویب نامه های هیات وزیران در خصوص ضوابط واردات خودرو .

 تبصره۳ - عدم الزام به رعایت آیین نامه ضوابط فنی خودرو به غیر از داشتن نمایندگی رسمی خدمات پس از فروش خودرو در ایران.

 تبصره ۴ - رعایت استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی و شرط سال ساخت ۲۰۲۲ و بعد.

تبصره ۵ -  تخصیص ارز مورد نیاز به صورت دولتی یا برابر نظام یکپارچه معاملات ارزی (ارز نیمایی)

تبصره ۶ -  کلیه اقدامات مورد نیاز برای اجرای این مصوبه از قبیل شرکت های وارد کننده، نحوه واردات، نوع و مدل خودرو، تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای مناسب سازی و تخصیص ارز نیمایی برابر آیین نامه ای خواهد بود که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، ظرف مدت دو ماه از تاریخ تصویب قانون تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

 

این در حالی است که طرح شبکه ملی ایثارگران با اصلاحات مناسبی توسط احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به عنوان پیشنهاد اصلاحی در بررسی اصلاح دو فوریتی قانون ساماندهی صنعت خودرو اعلام شده است.

 

 

گفتنی است پایگاه خبری حیات به دنبال مصادره پیشنهاد شبکه ملی ایثارگران در خصوص الحاق یک ماده و تبصره های آن به قانون ساماندهی صنعت خودرو که با هماهنگی با جناب آقای دکتر امیر آبادی در حال پیگیری است، بنام بنیاد برآمده است.

به دلیل وابسته بودن این پایگاه خبری به نهاد مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رعایت امانت‌داری و اخلاق حرفه ای از آن انتظار می رود؛ اما این را هم باید گفت که همین مقدار همراهی بنیاد برای قانونی شدن نیاز ایثارگران نیز جای تقدیر دارد.