شناسه خبر : 100592
چهارشنبه 10 خرداد 1402 , 16:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سرلشکر باقری: روحانیون پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی هستند

فاش نیوز - رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روحانیت به‌عنوان پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی، علاوه بر حضور پرشور و عملی در میدان جهاد و تقدیم بیشترین شهید نسبت به جمعیت، نقش بی‌نظیری در حضور مردم در صحنه‌های مبارزه ایفا می‌کردند.

سرلشکر باقری: روحانیون پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برای دومین همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است: دوران هشت سال دفاع مقدس، مظهر ایستادگی و دفاع شکوهمند ملت ایران در برابر متجاوزین و زورگویی قدرت‌های استکباری و نماد ولایتمداری در لبیک به ندای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بود.

دشمنان خارجی و منافقان داخلی برای ناامید ساختن مردم در دفاع از میهن اسلامی، تمام توان خود را به کار گرفتند و با استفاده از امپراطوری رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار و دست در دست آنان، به مقابله با ملت مظلوم ایران پرداختند؛ اما آن‌ها از قدرت بی‌نظیر ایمان مردم و وحدت کلمه آنان پیرامون کلمه حق و رهبری الهی انقلاب اسلامی غافل بودند.

بزرگان دین نیز همدوش با امت مؤمن، با حضور به‌موقع در صحنه و دادن پیام به مردم، نقش سِترگی در این راه ایفا کردند. مراجع عظام تقلید با سخنان، رهنمود‌ها و تأکید بر مشروعیت دفاع در برابر متجاوزین، حضور گسترده و مستمر مردم را در جبهه‌های نبرد رقم زدند.

شوق جهاد و قرار گرفتن در شمار مجاهدان راه خدا و کسب رضایت حق، در وجود آحاد رزمندگان به‌ویژه روحانیون که دوشادوش نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی، در خطوط مقدم حاضر می‌شدند، موج می‌زد.

حضور روحانیون در جبهه‌های نبرد، چه در قامت تبلیغ و تبیین ارزش‌های اسلامی و دینی و تبدیل سنگر‌های خط مقدم به مسجد و کلاس اخلاق و احکام و چه در صف رزم‌آوران و خط‌شکنان، با لباس مقدس روحانیت و یا تلفیقی از دو، به گونۀ رزمی ـ تبلیغی، گرمابخش جبهه‌های حق و مقوّم صفوف رزمندگان اسلام بود. آن‌ها در خط مقدم جبهه، همچون دیگر رزمندگان، سلاح در دست با دشمن می‌جنگیدند و در مواقع لازم نیز به وعظ، ارشاد، تبلیغ و اقامه نماز جماعت می‌پرداختند. این نوع تبلیغ، اثر بسیار عمیقی در حفظ و ارتقای روحی و اعتقادی رزمندگان داشت.

روحانیت به‌عنوان پرچم‌داران حرکت‌های انقلابی، علاوه بر حضور پرشور و عملی در میدان جهاد و تقدیم بیشترین شهید نسبت به جمعیت، نقش بی‌نظیری در حضور مردم در صحنه‌های مبارزه ایفا می‌کردند. تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان‌های نبرد و تقویت روحیه استقامت و مقاومت در دشواری‌های ناشی از جنگ و دادن امید و اطمینان به تحقق وعده‌های الهی، از جمله مجاهدت‌های ارزشمند روحانیت در حماسه دفاع مقدس و مقاومت بود؛ نقش و وظیفه‌ای که به فرمان امام راحل (ره) در میادین حماسه و جهاد به شایستگی ادا کردند.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از اعضاء و برگزارکنندگان دومین دوره جشنواره ملی پرچم‌داران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و حاضرین در همایش روحانیت، پیشگامان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت و جهاد تبیین، امیدوارم این جشنواره با پرداختن عالمانه و هنرمندانه به نقش امام راحل عظیم‌الشأن، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، مراجع عظام تقلید، روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، زمینۀ آشنایی بیشتر آحاد ملت، به‌ویژه جوانان عزیز با مجاهدت‌ها و رشادت‌های روحانیت در عرصه‌های جهاد، ایثار، مقاومت و شهادت را فراهم آورَد.

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi