شناسه خبر : 77672
چهارشنبه 26 شهريور 1399 , 09:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کانال اصلاح‌طلب: جو بایدن دشمنی خطرناک‌تر از ‌ترامپ است

کانال تلگرامی ‌«رسانه‌های اصلاح‌طلب» با‌ اشاره به موضع‌گیری اخیر جوزف بایدن نوشت: او از ‌ترامپ خطرناک‌تر است.
در حالی که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب تلاش دارند ضمن تحریف مواضع دموکرات‌ها، از بایدن چهره‌ای مثبت به نفع ایران بتراشند، کانال مذکور نوشت: در بستر رابطه پُرتنش ایران با تیم ‌ترامپ، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در این انتخابات از راهکار متفاوتی در قبال ایران در صورت پیروزی سخن گفته است. در حالی که ‌ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای و تنبیه کمپانی‌ها و نهادهای مالی غیرآمریکایی در صورت ارتباط با ایران عملاً از متحدان اروپایی‌اش فاصله گرفته و خود را در گوشه رینگ قرار داده، بایدن مبنای سیاست اعلامی خود در برابر ایران را تلاش برای بازگرداندن اجماع در پرونده ایران می‌داند.
جو بایدن که در زمان حصول توافق هسته‌ای، جامه معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت  آمریکا را بر تن داشت، اعلام کرده که در صورت پیروزی به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد. البته این بازگشت با پرانتزهایی همراه است. بایدن در  یادداشت خود از بازگشت به برجام سخن گفت اما این بازگشت را به اجرای کامل تعهدات فنی از سوی ایران منوط کرد. مسئله‌ای که تهران به صراحت از آن با عنوان خط قرمز یاد کرده و تاکید دارد که آمریکا به‌عنوان کشوری که از پای میز مذاکره برخاست، باید به این میز بازگردد.
از سوی دیگر بایدن بازگشت به برجام را به منزله نقطه آغاز مذاکرات بیشتر برای اصلاح (تغییر) توافق برجام و تمدید بندهای مربوط به محدودیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌داند. نقطه‌نظری که با مخالفت صریح ایران روبه‌رو شده و به‌عنوان نمونه محمد‌جواد ظریف، وزیر خارجه بارها به صراحت اعلام کرده که برجام قابل مذاکره مجدد نیست.
از سوی دیگر بایدن درست مانند باراک اوباما راهکار مقابله با آنچه تهدیدهای ایران در منطقه خوانده را جلب اجماع بین‌المللی می‌داند. نکته‌ای که برای دونالد ‌ترامپ از کوچک‌ترین اهمیتی برخوردار نبود و نتیجه آن نیز انزوای آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در قبال ایران است.
این کانال اصلاح‌طلب در ادامه می‌افزاید: لازم به یاد‌آوری است در جریان انتخابات سال 2016 ایالات ‌متحده نیز برخی تحلیلگران خطر هیلاری کلینتون دموکرات را برای ایران بیش از دونالد ‌ترامپ جمهوری‌خواه می‌دانستند و اصلی‌ترین دلیل آنها نیز تأکید هیلاری کلینتون به چندجانبه‌گرایی در پرونده‌هایی نظیر ایران بود.
جو بایدن در این یادداشت به صراحت به شرکای اروپایی‌ آمریکا که از سیاست‌های یکجانبه ‌ترامپ در 4 سال گذشته به ستوه آمده‌اند، نوید می‌دهد که در صورت راهیابی به کاخ سفید زمین بازی جمعی را برای مقابله با ایران مهیا می‌کند. این مسئله به خودی خود برای ایران که در حال حاضر موفق به منزوی کردن تیم ‌ترامپ در صحنه‌های بین‌المللی شده از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.
جو بایدن در همین یادداشت تلاش کرده زمینه‌های همکاری با اروپا در مقابله با ایران را مشخص کند؛ از فعالیت‌های ایران در منطقه تا آزمایش‌های موشکی و ادعاهایی درخصوص نقض حقوق بشر در ایران. بایدن در صورت پیروزی در انتخابات، از بستر مین‌گذاری شده‌ای که دونالد ‌ترامپ در 4 سال گذشته ساخته، برای مقابله با ایران استفاده خواهد کرد اما همان‌طور که از تیتر یادداشت او برمی‌آید قرار است با پنبه سر ببرد و برخلاف سکاندار فعلی کاخ سفید، با تدبیر این کار را انجام خواهد داد.
یادآور می‌شود بایدن در یادداشت خود خبر داده بود «فشار حداکثری ‌ترامپ بر ایران شکست خورده و موجب انزوای آمریکا و نزدیکی ایران و چین و روسیه شده است». او در عین حال با اظهار دشمنی علیه ایران تصریح کرده بود «راه‌های زیرکانه‌تری هم برای فشار و سخت‌گیری علیه ایران وجود دارد».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi