شناسه خبر : 81087
سه شنبه 12 اسفند 1399 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی اعلام کرد

تعیین منابع مالی تبدیل وضعیت ایثارگران مشخص شد

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر تامین بار مالی طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی از محل تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صورت تائید از سوی شورای نگهبان تاکید کرد.

فاش نیوز - نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر تامین بار مالی طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی از محل تبصره 14 لایحه بودجه 1400 در صورت تائید از سوی شورای نگهبان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ولی اسماعیلی، نماینده ایثارگر مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس پیرامون بررسی تبصره لایحه بودجه سال آینده، تأمین حداقل معیشت مردم و جامعه ایثارگران شرکتی را مهم‌ترین اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم عنوان، و خاطرنشان کرد:

با توجه به اینکه در آخرین جلسه‌ای که در مورد بحث ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی داشتیم، مقرر شد تبدیل نیروهای قراردادی به پیمانی، پیمانی به رسمی و آزمایشی، شرکتی‌ به قراردادی و غیر از آن، هر کسی که جذب دستگاه‌ها شوند فقط از طریق آزمون خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از این موضوع  با در دستورکار قرار گرفتن بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌ها، از جمله کمیسیون اجتماعی، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، هنگامی که لایحه بودجه در حال بررسی است، کمیسیون‌ها نمی‌توانند، طرح یا لایحه دیگری را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

نماینده مردم گرمی در بهارستان خاطر نشان کرد: بنابراین، مباحث راجع به ایثارگران و طرح‌های مرتبط با آنها که در حال پیگیری در کمیسیون اجتماعی بود به بعد از تصویب لایحه بودجه سال 1400 موکول شد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: ببینید ما کارهایی که می‌توانستیم در کمیسیون انجام دهیم را در مورد ایثارگران انجام دادیم؛ اگر چه بعد از اجرای طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی، با ورود دیوان عدالت اداری اجرای این مصوبه محدودیت پیدا کرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به رای نمایندگان ملت به استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی یادآور شد: ما مجدداً، بررسی نقاط ضعف طرح قبلی، اصلاحات مورد نیاز برای برطرف شدن موانع تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی اقدام خواهیم کرد؛ تا بلکه بتوان باری را از دوش ایثارگران برداشت.

اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت بررسی طرح استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی از سوی شورای نگهبان اظهار داشت: معمولاً شورای نگهبان به بار مالی طرح‌ها و از جمله این طرح ایراد می‌گیرد؛ با این حال، ما با اعضای شورای نگهبان رایزنی کردیم که بار مالی طرح استفساریه تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی از محل تبصره 14 لایحه بودجه سال 1400 تامین شود. در صورتی که این توافق انجام نشود، مجلس شورای اسلامی منابع مالی اجرایی شدن این طرح را در لایحه بودجه سال آینده مشخص کند.

همچنین با توجه به بحث هدفمند کردن یارانه‌‌ها، اجرای این طرح قابل پیش بینی است و مجلس مصمم است که از طریق تبصره 14، بحث تامین اعتبارات مالی طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شرکتی در سال 1400 را مرتفع کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس که به عنوان کمیسیون مادر تخصصی طرح‌ها و لوایح ایثارگری در سال آینده تصریح کرد: تمام سعی ما این است که حداقل مردم در مورد کالاهای اساسی مشکل نداشته باشند و در این جا هم انعطافی نشان دایم و علی‌رغم اینکه لایحه بودجه ارسالی دولت مطلوب ما نبود، به کلیات آن رای دادیم، تا بیشتر از این بر دوش مردم و قشر ایثارگر فشار وارد نشود، تا بتوانند زندگی حداقل خود را داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در پایان تاکید کرد: تمام سعی ما این است که مشکلات جامعه ایثارگری را برطرف و مطالبات آنها را برآورده کنیم، اما بالاخره وضعیت موجود طوری است که با وجود تورم و عدم نظارت‌هایی که هست، باید به حداقل‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

ما هر چقدر به عنوان مجلس ریل‌گذاری کنیم، اما در بیرون هیچ نظارتی وجود نداشته باشد، چرخه توزیع معیوبی هم که داریم، باعث خواهد شد به اهداف مورد نظر دست پیدا نکنیم.

البته اگر اوضاع معیشتی اینگونه پیش برود، به نظر من برای سال بعد، وضعیت معیشت جامعه و ایثارگران به همین صورت ادامه خواهد داشت. هرچند که ما باید به دولت فشار وارد کنیم و دولت هم یک مقدار ساختار نظارتی خود را وارد میدان عمل کند. اگر این بشود، امیدواری وجود خواهد داشت که بالاخره حداقل‌ها را بتوانیم تامین کنیم.   ‌

| محمد معرفی

اینستاگرام
بزرگوار تمام سخنانتان یکی به مبخ ویکی به نعل شد ما که رسمی هستیم اما واضح بفرمائید ایثارگران رسمی میشوندیا نه وشامل چه کسانی می شود طرف میگن گفته پدرمو میفروشم همه گفتن مرد حسابی پدر است تاج سر است میفروشی ؟ گفت میفروشم اما یه قیمتی میگم هیچکی نتونه بخره
سلام ممنون از زحمات
سلام و تحیت. حرف های بعضی ها توی این مملکت مثل پَرِ طاوس زیباست، امّ زشتی رقت انگیز عمل و اجرای این حرف ها هم مثل پای طاوس زشت و با کراهت است.
ده بار تو همین فاش نیوز نوشتم که نخبگان یکی از عناصر سازنده جامعه پویا و رو به رشد هستند اگر پزشک خوب، نماینده درس خوانده و فهیمِ خوب، مهندس خوب، و... در این مملکت آموزش و تحویل جامعه می گردند بواسطه نخبگان آموزش دهنده و تلاش خود فراگیران است.
عرض ما و اعتراض ما اعضای هیئت علمی پیمانی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور این است:
خدوند به همه آن هایی که برای معیشت افراد شرکتی، و... تلاش می کنند و در پی تثبیت حقوق مادی و اجتماعی آن ها هستند خیر عطا فرمایند.
همین آقایان در قوانین و مصوبه ها ما ایثارگران عضو هیئت علمی پیمانی دانشگاه ها ومؤسسات آموزش عالی را هم ببینید و برای تثبیت وضعیت شغلی ماهم تصمیم بگیرند تا با انگیزه و شور بیشتری در خدمت به جامعه علمی کشور باشیم.
چرا باید دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور چندین و چند سال ما را به بهانه های مختلف لااقل تبدیل وضعیت به رسمی-آزمایشی هم ننمایند و با کمال تأسف بگویند اگر تبدیل وضعیت بدهید باید حقوق واقعی به شما پرداخت کنیم. یا پیمانی بمانید و مبالغی را که ما می گوییم دریافت کنید یا گزارش عدم نیاز برایتان می زنیم.
اکنون در کل مؤسسات آموزش عالی علی الخصوص و دانشگاه ها مخصوصاً این تفکر غلط توسط رؤسا ظالمانه بر ایثارگران تحمیل می گردد و هیچ مرجعی به داد ما نمی رسد.
فراموش نکنیم سقوط و نزول آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور یعنی لنگ شدن یک ستون استوار در رشد و شکوفایی مملکت. که آن روز هرگز مباد.
من وقتی وزیر آموزش و پرورش بودم، فکر می‌کردم که خدا در جهنم یک جایی داره که به اندازه ۱۰ میلیون آدم فشار عذاب هست، و اونجا جای وزیر آموزش و پرورشه، زیرا که هر جمله وزیر آموزش و پرورش روی ۱۰ میلیون انسان نقش داره؛ پس باید هوشیار باشه که این سخن، در چه گستره‌ای اثر می‌ذاره و چه مسئولیتی داره.
البته وزیر آموزش و پرورش به لطف خدا امیدواره؛ به این جهت، فقط به اون جای جهنم فکر نمی‌کنه. خب مثال یک کم مطلب رو برامون نزدیک کرد، اجازه بدید راجع به این مثال بیشتر صحبت کنم:
در جهنم، خدا یک جایی داره که فشار عذابش مساوی هست با گناه ۳۶ میلیون انسان؛ اونجا جای منه، که حرکت و سخن و برخوردم، روی زندگی ۳۶ میلیون انسان اثر می‌گذاره. یک بله و یک نه، سرنوشت ۳۶ میلیون انسان رو تحت شعاع قرار می‌ده.»
کاش ما یکی مثل شهید رجایی رو الان هم داشتیم که حرف و عملش یکی بود
چرا نداریم چون اگر داشتیم مسلما جمع بخور بخور ها جمع میشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi