شناسه خبر : 85596
یکشنبه 04 مهر 1400 , 16:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین اجلاسیه سراسری پیام آوران ایثار برگزار شد

نخستین اجلاس سراسری پیام آوران ایثار با رویکرد تجلیل از ۳۰۰۰ راوی و پیشکسوت ایثارگر دفاع مقدس صبح روز یکشنبه در سالن خلیج فارس برگزار شد.

فاش نیوز -  نخستین اجلاس سراسری پیام آوران ایثار با رویکرد تجلیل از 3000 راوی و پیشکسوت ایثارگر دفاع مقدس صبح روز یکشنبه در سالن خلیج فارس برگزار شد.

این مراسم که در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی برگزار شد، با آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز و با سرود ملی جمهوری اسلامی رسمیت یافت.
 در این مراسم دکتر قاضی زاده هاشمی در ابتدای سخن، پیام رهبر معظم انقلاب را در این خصوص قرائت کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ایثارگران، یادگاران دوران های جهاد سخت و آموزگاران عمل مخلصانه ‌اند. تبیین وقایع آن دوران های پرافتخار از زبان آنان را باید مغتنم شمرد و روایت صادق ایشان را به گوش ها و دل های مشتاق سپرد. اینجانب از جامعه‌ راویان ایثارگر تشکر می کنم و توفیقات آنان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
سیدعلی خامنه‌ ای
مهرماه 1400

سپس رییس بنیاد شهید و امورایثارگران در این مراسم اظهارداشت: راویان و پیام آوران ایثار روایت خودشان را مطرح نمی کنند بلکه این راویان از دیگران، که در عرصه ایثار و شهادت درخشیده اند و باعث رشد مکتب فکری و اعتقادات می شوند، روایت می کنند.

ایشان با اشاره به نقش و اهمیت روایت و راویان نیز گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) برای زنده نگه داشتن پیام عاشورا نقش مهمی داشتند چنانکه "کربلا درکربلا می ماند اگر زینب (س) نبود". چنانچه امام خمینی(ره) نیز فرمودند: این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و امروز به برکت روایتگری تاریخی در ماه های محرم و صفر است که فرهنگ ایثار و شهادت توسعه یافته و این فرهنگ جهانی شده است. چنانچه در همین حماسه پیاده روی اربعین است که بسیاری از انسان ها در مکتب امام حسین(ع) گام برداشتند.

معاون رییس جمهور همچنین نقش روایت و راویان را در سازندگی نسل جوان و نوجوان کشور بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجودی که دشمنان تلاش بسیار کرده اند که جوانان و نسل های آینده حماسه سال های دفاع مقدس را فراموش کنند اما به برکت برگزاری اردوهای راهیان نور، در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نقش مهمی داشت.

قاضی زاده هاشمی ضمن مقایسه کشور ما با کشورهای دیگر نیز گفت: ما در عرصه های صنعت، علم و فناوری با سایر کشئرها رقابت می کنیم و شاید کشورهای دیگر در زمینه اقتصادی و علمی پیشرفت هایی هم داشته باشند، اما مکتب ما تنها مکتبی است که انسان‌ساز است و امثال شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را تربیت کرده است.

ایشان همچنین بیان داشت: محتوای گزارش باید حاوی معرفت، بیان حقایق و ارزش های دفاع مقدس باشد چرا که زنده نگهداشتن یاد شهدا بسیار ارزشمند است.

سردار یعقوب سلیمانی نیز در نخستین اجلاس پیام آوران ایثار گفت: در بنیاد شهید 3هزار راوی پیام آوران ایثار در کشور برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آموزش دیده اند که 19 هزار گلزار شهدا، همچنین مدارس و دانشگاه ها بستری هستند که می توان از وجود این پیام آوران در آنها بهره‌مند شد.

در ادامه این مراسم سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس نیز در سخنان کوتاه خود متذکر شد: بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در حوره راهیان نور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمادگی هر گونه همکاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران را دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: چنانچه مقام معظم رهبری همواره بر دو اصل مهم "فراموش نشدن دفاع مقدس" و دیگری "تحریف" تاکید دارند، راویان ایثار نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری قدم برمی دارند که کار ارزشمندی است.

در این مراسم از کتاب "روزگار بی تکرار" روایت خاطرات پیشکسوتان راوی رونمایی و  "موکب اربعین" تشکل های شاهد و ایثارگر به صورت مجازی افتتاح شد.

خاطره گویی سه تن از راویان ایثارگر حاضر در این اجلاس و همچنین تجلیل از محمدحسن حمزه،  سید جعفر دعوتی، فاطمه حمیدی‌ فر، محسن فلاح،  سید‌اسماعیل سید حسین‌ پور و اساتید دوره حاج‌ حسین یکتا، امیر دربندی، سردار علی فضلی،  دکتر علی فروزفر، حجت‌الاسلام دیانی و حجت‌الاسلام صادقی با اهدای لوح تقدیر و تندیس پایان بخش این اجلاسیه بود.

اینستاگرام
جانبازان. دوران دفاع مقدس هستم. مارا فراموش کردین زمانی جون جوانیمون. برای کشورمون گذاشتیم. این رسم مردانگی نیست خدا شاهد. بدنمون تو منطقه جاگذاشتیم بهترین عزیزانمون دادیم.
حضرت امام فرمودنگذاریداین پیش کسوتان جهادشهادت درپیچ وخم رندگی روزمره بفراموشی سپرده شوندواقعاشمامسولین فقط این رابادیدیک جنبه شعاری نگریستیدومملکت راسپردیدبدست نااهلان نامحرمان بعدازجنگ هرهشت سال یک نفررابرای ریس جمهورانتخاب کردیدودراون هشت یک اکیپ تشکیل دادندهرکه باشعاری اومدمیدان فقط برای خودشان کارکردندماهاکه چیزی را ندیدیم وهرچه که داشتیم راهم ازدست دادیم حال ماموندیم کوله باری غم وغصه ،مجلس قانون تصویب میکنداماازاجراعش خبری نیست خداکنه آقای دکترریسی وآقای دکتر قاضی رزاده هاشمی بتوانندتاحدی از عهده مشکلات این دست پادادگان هشت سال دفاع بربیاندچون مامیدانیم هرکس سکانداراین سازمان رابرعهده داشته بجزآقای سرداردهقان خزانه راخالی کردندسرآخربایک بهونه بنی اسراییلی تحویل نفردیگه داده رفته،والله نمیدانم آیااینهاخدارا قبول دارن یافقط شعارخداوپیغمبرواعمه برزبان میچرخانندواقعا نمیدونم اون عملیاتهای والفجر۸دراهواز،کارون دراون بارون نصف شب ۱۲هزارنیرودرمحاصره دشمن بودیم خداونددراون شب واقعا یک امدادغیبی رخ تاعده ی نجات پیداکردیم والاهمه ۱۲هزارنیرواز دم نابودمیشدندبازم بگم عملیات کربلای ۴و۵،دراون جزیره غواص ها همه دست بسته شهیدشدنددراون جزیره ۴۷۰۰نفرماندندکسی نتوانست بره لااقل چندنفریراازدوستان خودرانجات بدهند بخاطر شدت درگیری،عملیات نصر۴درموعودتپه گردرش،عملیات والفجر۱۰ درمنطقه حلبچه وخرمال که چه فاجعه رخ دادبنده خودم درخرمال بابدترین شرایط مجروح شدم،چون من دراین چندتا عملیات ها حضورداشتم دارم میگم خدامیدونه دیگرعملیات چه گذشته اکثریا شهیدشدندیاناقص برگشتندواقعانمیدانم چرابه همین راحتی همه این زحماتها بزودی فراموش شدندامیدواریم آقای دکترقاضی زاده بتواندمشکلات این عزیزان رسیدگی فرمایندان شاءالله خداکمک حالشون میشودمشکلات راماراحل میکنندوسلام جانباز۵۵٪هستم ازگیلان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi