شناسه خبر : 88001
دوشنبه 27 دي 1400 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مهمانی شهید دفاع مقدس در بیت شهید مدافع حرم

سید سعید امی زاده، شهید دفاع مقدس، روز جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ در بیت شهیدحمیدرضا باب الخانی، شهید مدافع حرم، حاضر شده و مهمان آنان بود.

فاش نیوز- سید سعید امی زاده، شهید دفاع مقدس، روز جمعه 10 دی 1400  در بیت شهید حمیدرضا باب‌الخانی، شهید مدافع حرم، حاضر شده و مهمان آنان بود. در این مهمانی زیارت عاشورا بانوای گرم کربلایی سیدمهدی حسینی درکنار پیکر وی قرائت شد.

 سید سعید امی زاده، فرزند اصغر متولد ۱۳۴۳ در سال ۱۳۶۱ عملیات رمضان به شهادت رسید و پیکر غرقه به خونش در جبهه ها آرام گرفته بود. خانواده این شهید چشم انتظار آمدنش بودند؛ تا اینکه در تفحص، پیکرش را یافتند و با آزمایش دی ان ای شناسایی و با کاروان بهشت وارد اصفهان و قدمگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس شد. مسوولین سپاه در استان اصفهان با حضور در منازل این شهدا، پس از ۳۹ سال، خانواده عزیز آنها را از چشم‌انتظاری در آوردند.

 رزمنده دفاع مقدس شهید سید سعید امی زاده به مادر قول داده بود بر می گردد؛ ولی بعد از 39 سال برگشت. چشم مادر که به استخوان های سید سعید افتاد، لبخند تلخی زد و گفت: بچه‌م سرش می رفت، قولش نمی رفت!

بازگشت پیکر پرستوی مهاجر معطر به عطر معنویت جبهه ها، شهید سید سعید امی زاده به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و به ملت شهید پرور تبریک می گوییم.

*********************

 حمیدرضا باب‌الخانی در 17 دی ماه 1367 در اصفهان چشم به جهان گشود. در سن ۲۵ سالگی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته عمران شد و در سال 1396 به مدافعان حرم در سوریه ملحق و مشغول به خدمت بود. در ۲۸ بهمن ۹۸ (در روزی که بزرگراه حماه به حلب در استان ادلب از دست دشمن ازاد شد) به شهادت می رسد ودر روز ۲۹ بهمن مراسم وداع رزمندگان مدافع حرم با پیکر شهیددر حضور خانواده اش در دمشق برگزار شد و پیکرخونینش در روز ۳۰ بهمن 98، هواپیمای حامل پیکر این شهید عزیز به بهمراه خانواده اش از دمشق به هوا برخواست و به موطن خود بازگردید، ودر تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۸ شصت و نهمین شهید جامعه فشارکی ها در گلستان شهدای اصفهان، ماوا گزید. و روز ۵ اسفند ۹۸ یعنی روز مهندس، مراسم ختم این مهندس نمونه برگزار شد.مراسم هفت شهید مصادف با سی و سومین سالگرد شهید خرازی بود. در ۱۲ فرودین ۹۹ همزمان با چهل و یکمین سال استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، مراسم چهلم حمیدرضای شهید برگزار شد. و در ۵ مرداد ۱۳۹۹ باب الخانی ثانی بنام محمد حسن چشم به جهان گشود، تا منتقم خون پدر گردد.

************************

دو تفاوت ظاهری میان این دو شهید وجود دارد. پیکر شهید حمیدرضا باب الخانی، پنج روز بعد از شهادت و پیکر شهید سید سعید امی زاده، بعد از 39 سال تشیع شد.

دیگر اینکه دو سال پیش کودکی بر سر تابوت شهید باب الخانی حاضر شد و اینک کودک روی پدر ندیده باب الخانی بر تابوت شهید سید سعید امی زاده حاضر شد.

پیکر این شهید عزیز دفاع مقدس به همراه شهدای گمنام در شهر اصفهان شانزدهم دی 1400مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدای اصفهان تشییع و در ۶ نقطه استان به خاک سپرده می‌شدند.

| دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi