شناسه خبر : 88052
دوشنبه 27 دي 1400 , 10:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دریافت ۷۳۰ اثر «ایثار و فداکاری» جشنواره فجر

حبیبی از دریافت ۷۳۰ اثر هنری ده‌گانه در بخش‌ «ایثار و فداکاری» چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خبر داد و گفت: داوری اولیه آثار تمام شده است و فراخوان جهت دریافت اصل آثار را انجام داده‌ایم.

 

«محمد حبیبی» هنرمند نقاش و دبیر بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر، در گفت‌و‌گویی از دریافت حدود ۷۳۰ اثر هنری در این بخش جشنواره فجر خبر داد و اظهار داشت: هنرمندان کشورمان حجم قابل توجهی اثر هنری در بخش ایثار و فداکاری خلق کردند و به‌ دبیرخانه جشنواره رساندند.

وی از اتمام مرحله اول داوری بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خبر داد و گفت: ان شالله در مرحله بعدی هنرمندانی که آثارشان مورد تایید هیئت داوران قرار گرفته است باید اصل اثر را برای دبیرخانه ارسال کنند و مراحل بعدی داوری را خواهیم داشت تا شاهد یک اتفاق خیلی خوب باشیم.

دبیر بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر تصریح کرد: در این بخش جشنواره آثار خیلی خوبی به دبیرخانه رسیده است و داوران نیز داوری خوبی داشتند و در این بخش سه نفر را به ترتیب معرفی خواهیم کرد.

حبیبی در خصوص نمایش آثار این بخش گفت: احتمالا آثار این بخش نیز در کنار سایر آثار در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و بخش ویژه‌ای نخواهیم داشت، چراکه قرار بر این بود آثار هنری بخش «ایثار و فداکاری» از دیگر آثار جدا نباشد. معتقدیم کلمه فجر به‌معنی ایثار و فداکاری است لذا این آثار تفکیک ناپذیر است.

این هنرمند نقاش عنوان کرد: هنرمندان در بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر امکان حضور در ۱۰ رشته‌ای که در جشنواره فجر عنوان و مطرح شده بود را داشتند لذا داوران ما در این بخش همان داوران اصلی جشنواره فجر خواهند بود و داوری مجزایی وجود ندارد. به‌عنوان مثال داوری نقاشی بخش ایثار و فداکاری برعهده‌ی داوران نقاشی جشنواره فجر است.

وی اضافه شدن موضوع «ایثار و فداکاری» به جشنواره هنر‌های تجسمی فجر را یک اتفاق خوب دانست و گفت: ما وقتی حرف از جشنواره فجر انقلاب اسلامی می‌زنیم به‌معنی ایثار و فداکاری است و باید به‌تمام معنا در اختیار این واژه‌ها باشیم. ایثار و فداکاری معنای معنوی روح‌بخشی دارد که فجر نیز چنین معنایی دارد لذا نمی‌توان این دو بخش را از یکدیگر جدا کرد و معتقدم باید تمام آثار جشنواره را همراه با بخش آزاد در یک نمایشگاه قرار داد.

براساس این خبر، بخش ایثار و فداکاری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به صورت ویژه در فراخوان آمده است و هنرمندان می‌توانند همراه ثبت نام و ارسال اثر در بخش طوبای زرین در بخش ایثار و فداکاری هم شرکت کنند. آثار همزمان با حضور داوران بخش‌های مختلف انتخاب و داوری خواهد شد. چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پانزدهم بهمن با دبیرکلی عباس میرهاشمی افتتاح خواهد شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi