شناسه خبر : 96032
پنجشنبه 17 آذر 1401 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور در مراسم عزای حضرت زهرا (س) و پاسخ حاج قاسم

سپهبد شهید قاسم سلیمانی در یک سخنرانی با اشاره به آداب حضور مجلس عزای حضرت زهرا (س) گفت: اینجا نشستید، ذکری بگویید! همان‌طور که نشستید و آرام‌آرام گوش می‌دهید، ذکری را نذر کنید؛ برای گرفتاری خودتان.

چگونه در مراسم عزای حضرت زهرا (س) حاضر شویم؟/ پاسخ حاج قاسم

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس،‌ از زمانی که حاج قاسم لباس رزم را بر تن کرد، حتی زمانی عهده‌دار فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله شد و با گذشت سال‌ها فرمانده مقتدر جبهه مقاومت و مرد میدان مبارزه با تکفیری‌ها شد، بارها و بارها به حضرت زهرا (س) متوسل شد. توسلی که تمام زندگی این فرمانده دلیر اسلام را تحت شعاع قرار داد. او پیرو راستین مکتب حضرت زهرا (س) بود. در برپایی مجلس عزای فاطمیه مصر بود. حتی منزل شخصی خودش را بیت ‌الزهرا (س) کرد.

مجالس عزای فاطمیه او در کرمان هر سال برپا بود. حتی این دلبستگی او به بانوی 2 عالم در مراسم تشییعش نیز نمایان شد، چرا که مراسم تشییع از عراق آغاز شد؛ در تهران نماز خوانده شد و به طواف حضرت ثامن‌الحجج (ع) برده شد. با تأخیر مراسم تدفین او در کرمان برگزار شد و تدفین پیکر مطهرش هم‌زمان با روز اول فاطمیه شد.

به مناسبت آغاز ایام عزاداری فاطمیه به بازخوانی توصیه شهید حاج قاسم سلیمانی درباره شرایط حضور در مجلس حضرت زهرا (س) می‌پردازیم که این توصیه‌ها در ایام فاطمیه سال۱۳۹۷ ایراد شده است:

مجلس حضرت زهرا جایِ عمه چطوره؟ عمو چطوره؟ همسایه چکار کرده؟ چی‌چی خریدی؟ نیست. مجلس حضرت زهرا علیهاالسلام است. باید به آن دقت کرد! باید احترام کرد! باید توجه کرد! همانجا که نشستی.

همه‌ اصرار من در برگزاری این مجلس این است که مجلس عبادت و عبودیت باشد. به همین دلیل باید به نماز اول وقت در این جلسات توجه شود، به همه موضوعاتی که در آن گفته می‌شود، توجه شود.

من حریصم. من آنجا می‌نشینم و گوش می‌دهم. اینجا نشستید، ذکری بگویید! همان‌طور که نشستید و آرام‌آرام گوش می‌دهید، ذکری را نذر کنید؛ برای یک چیزی، برای گرفتاری خودتان.

اما حرف‌هایی که مربوط به جلسه عزادار حضرت زهرا (س) نیست، مربوط به مجلس و جلسه عبادت نیست، نباید در این جلسه گفته شود! بگذارید برای وقت دیگری!

از این جلسه که بیرون رفتید، وقت فراوان است؛ تماس بگیرید با همدیگر صحبت کنید، حرف بزنید، احوال‌پرسی کنید! هم مستحب است هم لازم و ضروری. اما نه در این جلسه؛ این جلسه، جلسه گوش‌دادن است. این جلسه، جلسه توجه‌کردن، تفکر کردن و ذکر گفتن است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi