
فاش نیوز - «مردم قربانی سهلانگاری سازمانها؛ هزینه کوتاهیها را شهروندان میپردازند»
تا کی مردم باید چوب سهلانگاری و قصور دستگاههای اجرایی را بخورند؟ اپراتورهای شهرداری اطلاعات شهروندان را به موقع در سیستم بهروزرسانی نمیکنند و مشکل را به گردن دفاتر خدمات الکترونیک شهر میاندازند. اما خسارت و تأخیر آن را شهروندان باید پرداخت کنند.
سازمان مالیاتی نیز اطلاعات سامانه خود را بهروز نگه نمیدارد و باز هم مردم هستند که هزینه کمکاری آنها را میپردازند. اخیراً بانک سپه نیز با عملکرد خود موجبات نارضایتی حقوقبگیران نیروهای مسلح را فراهم کرد؛ بسیاری از آنها سردرگم بودند که حقوقشان کجا واریز شده است. این بانک، با وجود اعلام قبلی مبنی بر اینکه اقساط وامها پس از حل مشکل واریز حقوق دریافت خواهد شد و تاخیر لحاظ نمیشود، چند قسط را همزمان و با دیرکرد دریافت کرده است.
متأسفانه این وضعیت برای اغلب سازمانها و نهادهای خدماتدهنده به مردم تکراری شده است؛ نهادهایی که در قبال مردم احساس مسئولیت ندارند و هزینه کوتاهیهای خود را به زور از مردم میگیرند. اما در مقابل، کوچکترین پاسخگویی و مسئولیتپذیری از سوی آنها مشاهده نمیشود.
اگر مردم اشتباه کنند، عواقب آن را شدیداً متحمل میشوند و حتی اشتباه خودشان را به گردن نمیگیرند، اما همان اشتباه مردم را به جریمه و بدهی تبدیل میکنند. وضع خدمات آب، برق، گاز و سایر سازمانهای خدماتی نیز بهتر از این نیست و نمونههای فراوانی از بیتوجهی و نارضایتی مردم وجود دارد.
کی درست میشود، خدا میداند!
|| یوسف مجتهد