دوشنبه 19 آذر 1403 , 12:45




طی نامهای به سعید اوحدی
گروهی از جانبازان و آزادگان خواستار ورودجدیتر بیناد شهید به بحث واردات خودرو جانبازان شدند
ورود حقوقی بنیاد شهید راسا و مستقیما در جزئیات قرارداد واردات خودرو و ارائه متن متحدالشکل نهایی با توجه به عدم آشنایی جانبازان به امور حقوقی واردات خودرو...
فاش نیوز - گروهی از جانبازان و آزادگان با ارسال نامهای به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، با ارائه پیشنهادهایی تکمیل، تسهیل و تسریع فرآیند واردات خودرو جانبازان و نظارت بر این فرآیند را از سوی بنیاد شهید به عنوان متولی امور ایثارگران خواستار شدند.
متن این نامه چنین است:
بسمه تعالی
معاونت محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
جناب آقای مهندس اوحدی
با سلام و احترام
ضمن تشکر از تلاشها و خدمات ارزنده حضرتعالی به جامعه ایثارگران، جانبازان و آزادگان در ارتباط با موضوع واردات خودرو جانبازان و پیرو جلسه برگزار شده با مدیر کل محترم تسهیلات رفاهی، درخواست این قشر معظم به شرح ذیل جهت صدور دستور اقدام لازم تقدیم حضور میگردد. امید است با حمایت و پیگیری مجدانه جنابعالی روند واردات خودرو جانبازان تسهیل و مقرون به صرفهتر گردد.
1- ایجاد خط سبز ویژه خودروهای جانبازان درگمرک و شماره گذاری(سازمان راهگشا) جهت تسهیل و تسریع روند گمرک و ترخیص و شماره گذاری
2- حذف سایر پرداختهای دولتی جهت واردات خودروی جانبازان از قبیل هزینه های محیط زیست و شماره گذاری، استاندارد و غیره
3- معافیت جانباز و شرکت حقالعمل کار از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بابت واردات خودروی جانباز. (چرا که شرکت حقالعمل کار هزینه مالیات ارزش افزوده را از جانباز می گیرد و در نهایت جانباز است که این هزینه را پرداخت می کند لذا پیشنهاد می گردد مالیات ارزش افزوده بابت خودروی وارداتی جانباز حذف شود و شرکتهای واردکننده به همان هزینه حق العمل کاری اکتفا نمایند)
4- حذف محدودیت مبدا تولید خودرو جهت ایجاد امکان تهیه خودرو از کشورهای حوزه خلیج (بسیاری از خودروهای مجوز داده شده در سایت صمت بلحاظ مبدا تولید محدود به کشور چین شده اند)
5- ورود حقوقی بنیاد شهید راسا و مستقیما در جزئیات قرارداد واردات خودرو و ارائه متن متحدالشکل نهایی با توجه به عدم آشنایی جانبازان به امور حقوقی واردات خودرو (با توجه به تشتت مدل قراردادهای شرکتهای تایید شده با جانباز که غالبا به صورت یک طرفه و به زیان جانباز تدوین شده است. ضمنا متن قرارداد نمونه ارائه شده در سایت واردات خودرو جانبازان به صورت پیش فرض و کلی میباشد و نواقص بسیار را دارا بوده و شرایط قرارداد نهایی را ندارد)
6- اعلام عدم نیاز به اسقاط خودرو به ازای واردات خودروی جانبازی به مراجع ذیربط
7- امکان اضافه نمودن شرکتهای معرفی شده از طرف جانبازان به لیست شرکتهای مورد تایید وزارت صمت و اخذ تضامین مورد نیاز توسط وزارت صمت از این شرکتها
8- حذف 2 درصد مربوط به خدمات PDI و PDS (بابت این خدمت در هیچ کشور و شرکت خودروسازی در تمام دنیا هزینهای از مشتری دریافت نمیگردد و این خدمت جزیی از فرایند فروش است و این موضوع کاملا غیر متعارف است)
9- تغییر دوره گارانتی از 2 سال 40000 کیلومتر به 5 سال 150000 کیلومتر که حداقل نرم جهانی است در ازای 3 درصد (حداقل نرم جهانی به ازای هر سال 30000 کیلومتر و حداقل 5 سال 150000 کیلومتر می باشد).
10- انجام کلیه مراحل کار شامل ثبت سفارش، خرید، حمل، ترخیص، شماره گذاری و غیره به نام جانباز با ارائه وکالت به نام - شرکت حق العمل کار باشد.
11- تغییر مبنای هزینه حقالعمل و گارانتی از ترم بازرگانی CIF به EW-WORK یا FOB . (مبنای هزینه گارانتی هیچ ارتباطی به نرخ CIF نداشته و باید بر مبنای EW-WORK یا FOB باشد چرا که در ترم CIF هزینه حمل تا بندر مقصد و بیمه اضافه می گردد که ارتباطی به گارانتی خودرو نداشته و مبلغ قابل توجهی به نرخ خودرو اضافه می کند).
12- متعارف نمودن درصد حقالعملکاری شرکتهای وارد کننده جهت صیانت از حقوق جانبازان.) 10 درصد ارزش CIF مبلغ نسبتا بالایی جهت انجام حق العمل کاری می باشد و با احتساب مالیات ارزش افزوده هزینه حق العمل کاری بین 1 الی 2 درصد ارزش FOB خودرو می گردد لذا 5 الی 6 درصد جهت کل هزینه حق العمل کاری به انضمام مالیات ارزش افزوده پیشنهاد می گردد.
با تشکر و تقدیم احترام
از طرف جانبازان و آزادگان
ممنون ازپیگیریهای شما
چنانچه اداره قضایی بنیاد در راستای سیاست عملکرد خود از جانبازان حمایت نکند واین تکالیف دفاعیه از زیرمجموعه خود را نداشته باشد
باید درب اون اداره خراب شده گلللللللللل گرفته شود .
شرکت ستاره ایران از جانبازان خواسته وکالت بلاعزل و حق توکیل به غیر و همچنین اسقاط کافه خیارات را در وکالتنامه محضری بدهند اگر بنیاد و مخصوصا معاونت حقوقی بنیاد در این قضیه ورود کند و نمونه قرار داد را هم بصورت مکتوب ارائه کند بلا تکلیفی تمام جانبازان مشمول رفع خواهد گردید در ضمن چرا باید جانبازان وکالت بلاعزل بدهند اما شرکتهای وارد کننده تعهد محضری ندهند؟
دونستن اینکه چه درصدی از این عزیزان توان خرید ماشین خارجی رو دارن برای شما مسئله پیچیده ای نیست و تنها راه پیش روشون فروش حواله هاشون است .
جانباز : متن بالا پستی است که در فضای مجازی منتنشر شده و در مورد خیلی از مدیران مرتبط با ورود خودرو برای جانبازان صدق میکند
از همان اول اعلام مجوز واردات خودرو توسط جانبازان معزز کمتر کسی به این مسئله پی نبرده بود که یکسری عفونت زاده می خواهند این بنده خداها رامستمسک قرار داده تا بتواند علاوه بر رانت وفسادهای حاکم برجامعه از راه قانونی باتوجه به آمار موجود درباره وضعیت مالی موجود جانبازان ۵۰درصد به بالا در بنیاد شهید کمی هم شکم مالامال از حرام خود را فربه تر کنند. با توجه به تجارب گذشته باید از اول بنیاد شهید به صورت مستقیم جهت حفظ ومقام جانبازان ورود پیدا می کرد تا خدا ناکرده عزیزان جانباز گرفتار این حقه کثیف یک عده از خدا بی خبر شوندبا توجه به وضعیت حاکم برجامعه و وضعیت مالی این شهدای زنده انسان شرمش می آید بگویدکه داره توسط سود جویان از خدا بی خبر چه بر سر این عزیزان دارد می اید




اعضای محترم ودلسوز فاش نیوز سلام ..در مورد استخدام فرزندان شهید وجانباز هفتاد درصد (بندج)..به گفته ریاست قبلی بنیاد شهید قبل از شروع آزمون استخدامی ردیف اعتباری برای به کارگیری قبول شدگان آزمون درنظر گرفته شده و انشاالله بعد از آزمون همه در استخدام دولت در میان .. خب الان چندین ماهه که ما قبول شدیم ولی دیگه هیچ خبری نشد با بنیاد هم که تماس میگیریم میگن فعلا اعتبار نیست شاید سال دیگه ...این حرف به این معناست یا ریاست قبلی بنیاد دروغ گفته وترک فعل کرده ویا دولت حاضر داره کارشکنی میکنه ....از عزیزان فاش نیوز درخواست میکنیم تا اگر امکان داره از مدیران ارشد بنیاد پیگیر این موضوع باشن چون هم خودم هم دوستانی که درآزمون قبول شدیم بلاتکلیف هستیم و هرروز استرس داریم .....ممنون از زحمات عزیزان فاش نیوز ...