شناسه خبر : 104577
سه شنبه 25 مهر 1402 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا ایران در حماسه «طوفان الاقصی» مشارکت نداشته است؟

شیرینی و اهمیت کار مقاومت‌ اسلامی فلسطین در آن است که اجازه ندهیم دشمن شکست‌خورده و آسیب‌دیده، برای کار بزرگ مقاومت شریک...

فاش نیوز - چرا ایران در حماسه طوفان‌ الاقصی، مشارکت و حضور نداشته است!؟ "مقام معظم رهبری در یکی از آخرین سخنرانی‌های خودشان، ضمن تجلیل و بزرگداشت حماسه‌آفرینی مبارزان فلسطینی، نقش جمهوری‌اسلامی در عملیات طوفان الاقصی، را رد و بر این مهم تٲکید کردند که این کار بزرگ، منحصرأ و مستقلأ توسط نیروهای فلسطینی، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

برخی افراد فاقد تحلیل و ادراک صحیح و بعضی از آنان که در قلب آنها مرض لانه کرده است، این بخش از بیانات حضرت ایشان را ناشی از نگرانی ایران از عملیات تلافی‌جویانه آمریکا و اسرائیل قلمداد کرده است و با هیجان، ابراز می‌دارند که جمهوری‌اسلامی حتی جرٲت ندارد تا به رویارویی نظامی با اسرائیل فکر کند.

در خصوص این شبهه افکنی مزورانه و غلط، نظری و گذری بر چند نکته لازم است: جمهوری اسلامی ایران به تبع آموزه‌های دین مبین و در توجه به سیره نبی‌ مکرم و ائمه‌‌ی اطهار سلام‌‌الله علیهم اجمعین و در عمل به الزامات قانون اساسی، دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم و ظالم را یکی از رئوس سیاست‌های خود قرار داده است.

ایران اسلامی، قائل به کمترین مشروعیتی برای رژیم اشغالگر قدس نیست و به تبع آن، نه تنها موجودیت این رژیم خبیث و جنایت‌کار را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه همواره بر نفی موجودیت آن تصریح و تٲکید دارد.

سیاست ثابت و تغییرناپذیر جمهوری‌اسلامی ایران در رابطه با اشغال‌گران قدس، همان است که امام خمینی رحمة الله علیه در اولین سال‌‌های پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: اسرائیل باید از بین برود. 

فتح‌الفتوح طوفان‌الاقصی از ابعاد و جنبه‌های مختلف، ضربات سهمگین و جبران‌ناپذیری بر پیکره نحیف و رو به اضمحلال رژیم اشغالگر وارد ساخت. همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، امکان بازسازی و ترمیم این ضربه‌ی سنگین برای اشغالگران قدس شریف وجود ندارد.

عدم‌حضور مستقیم و عدم‌ دخالت در عملیات، به معنی عدم حمایت از مردم مبارز و مظلوم فلسطین و به منزله عدول از آرمان فلسطین و آزادی مسجد‌الاقصی و قدس شریف نیست. جمهوری‌اسلامی ایران همچون گذشته در نوک پیکان مبارزه با اشغال‌گران صهیونیست قرار دارد و همچنان بزرگترین حامی و مدافع مقاومت اسلامی شناخته می‌شود. این واقعیت نه تنها از طرف مقامات و مسؤولین نظام، انکار و کتمان نمی‌شود، بلکه همواره به عنوان نقطه‌ی ثقل سیاست خارجی ایران و یکی از بزرگترین افتخارات کشورمان معرفی می‌شود. در این قسمت از نوشته، به چند محور از آسیب‌های بزرگ تحمیل شده به اشغال‌گران قدس اشاره می‌کنم:

الف ــ اشغالگران قدس از ابتدای پایه‌گذاری رژیم وحشت و جنایت صهیونیستی، نسبت به حفظ برتری نظامی و حفظ قدرت بازدارندگی خودشان، توجه فوق‌العاده‌ای داشته‌اند. در تمام عمر ننگین این رژیم، ارتش و ارکان امنیتی و اطلاعاتی، مهم‌ترین مۇلفه قدرت این رژیم منحوس را تشکیل می‌دهند. تٲکید بر قدرت برتر اسرائیل، موجب القاء این تصور غلط در اذهان و بهانه‌ای برای فراموش کردن آرمان آزادی قدس شریف، از سوی حاکمان زبون و سرسپرده منطقه و تنها گذاشتن، مبارزان فلسطینی شده بود.

ب ــ ترس و یأس القاء شده بر رژیم‌های عرب منطقه، آنان را از مسیر مقابله با اشغالگران و اهتمام در حمایت از مردم فلسطین و مشارکت در جهاد مقدس آزادی قدس، به ایجاد ارتباط با اشغال‌گران قدس‌ و درازکردن دست دوستی و دریوزگی، به سوی اشغالگران جنایتکار منحرف ساخت. این رویکرد کاملأ غلط، موجب می‌گردید تا در کوتاه‌مدت، اشغالگران قدس از انزوا و از تنگناهای سیاسی و اقتصادی خارج شوند.

ج ــ جنایات همه‌روزه‌ی صهیونیست‌ها نسبت به مردم مظلوم فلسطین در مناطق اشغالی، ضرب و شتم، کشتار بی‌رحمانه، ترور، بازداشت و محکومیت مردم فلسطین به حبس‌های طویل‌المدت و نیز تعرض و بی‌حرمتی هر از چند‌گاه صهیونیست‌ها نسبت به مسجدالاقصی و سکوت مرگبار و بلکه حمایت جهان استکبار از جنایات همه‌روزه‌ی صهیونیست‌ها، خیلی‌ها را به این باور رسانده بود که بهترین راه در برابر فلسطین، سازش و قبول زندگی انگلی، زیر چکمه نظامیان و تحت سلطه مطلق صهیونیست‌هاست و نباید بیهوده مشت بر سندان کوبید؛ زیرا مبارزه با اسرائیل و مقاومت در برابر اشغال‌گران، فقط به فلسطینی‌ها آسیب وارد می‌نماید.

عملیات بدیع، خارق‌العاده و بی‌نظیر طوفان‌ الاقصی که به معنی واقعی کلمه طوفانی بر موجودیت اشغال‌گران قدس می‌باشد، تمام شرایط بالا را دستخوش تغییرات بنیادین نموده است و از این پس نگرش و ارزیابی جهانیان و بویژه جهان اسلام و به طور اخص، اعراب و مردم مظلوم و تحت ستم فلسطین را نسبت به قدرت صهاینه، به صورت جدی دچار تردید و تغییر کرد.

این عملیات شگرف که چون پتکی سهمگین بر پیکره‌ی متزلزل اشغالگران وارد شده است، همگان را به این نتیجه خواهد رساند که آنچه تاکنون از قدرت نظامی، امنیتی و اطلاعاتی اشغالگران شنیده و باور کرده بودند؛ همچون قصه‌ی هولوکاست، چیزی فراتر از یک دروغ بزرگ و بیشتر از یک داستان اغوا کننده نبوده است.

طوفان‌ الاقصی آن گروه از حاکمانی که با همان تصور غلط در پی آن بودند تا با اعتماد و تکیه به صهاینه، برای خودشان امنیت ایجاد کنند، به این نتیجه خواهد رساند که موجودیت رژیم اشغالگر قدس، آن درخت تنومندی که بتوان به آن تکیه نمود، در سایه‌ی آن آرام گرفت و از میوه‌ی آن تناول کرد نیست؛ بلکه تکه چوبی موریانه‌زده، بدون ریشه و در حال فرو افتادن است که فقط باید سوزانده شود.

این عملیات، تمام رشته‌های چندساله‌ی آمریکا و جناح سازشکار، برای ضروری وانمود کردن سازش و عادی‌‌سازی رابطه با اشغال‌گران قدس را پنبه کرد. طوفان‌الاقصی چون دم مسیحا جان دوباره‌ای به مبارزان امید از دست داده بخشید و از سوی دیگر، تمام عذر و بهانه را از دست جناح سازشکار فلسطینی خارج خواهد نمود.

اشغالگران قدس هنوز از فرط سنگینی ضربه هولناکی که از مقاومت اسلامی فلسطین دریافت کرده‌اند، گیج و مبهوت هستند. زمان بیشتری لازم است تا عمق و طیف وسیع آثار عملیات طوفان‌ الاقصی مورد شناسایی و ارزیابی قرار گیرد. اما در همین زمان کوتاه و با توجه به آنچه که مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی اسرائیل و کارشناسان و تحلیلگران، بر زبان رانده‌اند؛ می‌توان به گوشه‌ای از گستره آثار عملیات طوفان‌ الاقصی پی‌برد.

این افراد در کنار اشاره به جنگ‌ها و درگیری‌های هفتادساله‌ی خودشان با ارتش‌های مصر، اردن، سوریه، ناگزیر به اعتراف به این واقعیت شده‌اند که برای نخستین بار، در یک روز، این تعداد تلفات داده‌اند. هولوکاست اگر چه دروغ شرم‌آوری است، اما صهیونیست‌ها در تشریح تلفات انسانی عملیات طوفان الاقصی، آن را با هولوکاست مقایسه کرده و اعلام نموده‌اند که چنین خسارتی را فقط در هولوکاست، تجربه کرده‌اند.

البته باید به این مهم توجه ویژه داشت که عملیات طوفان الاقصی در وجه نظامی آن خلاصه نمی‌شود. بلکه از حیث اطلاعاتی، پرستیژ تاریخی، اعتبار سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی، اجتماعی، افزایش و سرعت مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق اشغالی، افت شدید توریسم و کاهش چشم‌گیر تعداد مسافران خارجی و نیز آسیب‌های سهمگین و ماندگار بر پیکر محتضر و رو به مرگ این رژیم منحوس وارد ساخت.

همچنین باید توجه داشت که امواج حماسه طوفان‌ الاقصی، در جغرافیای فلسطین و حتی دنیای عرب، جهان اسلام و غرب آسیا، محدود نخواهد ماند و تکانه‌های آن تا سال‌ها کل جهان و به ویژه اندیشکده‌های سیاسی، اطلاعاتی و نظریه‌پردازان و تحلیل‌گران نظامی را به خود مشغول خواهد کزد؛ و این اشخاص و این مراکز، ناگزیر خواهند بود تا فصل جدیدی را به تحلیل‌ و‌ ارزیابی این حماسه شگرف اختصاص دهند.

حال باید به سوال اول بازگردیم؛ چرا مقام معظم‌ رهبری نقش ایران را در طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای عملیات بزرگ طوفان الاقصی رد نمودند و تمام مراحل آن را حاصل ایمان، درایت، تفکر و شجاعت مبارزان و مجاهدان مقاومت‌اسلامی فلسطین دانستند. آیا جمهوری‌اسلامی ایران از اقدامات تلافی‌جویانه‌ی اسرائیل و آمریکا یا انگلیس و فرانسه و حتی ناتو نگران است؟ همگان بر این حقیقت و بر این واقعیت واقف هستند که دولت‌های استکباری مثل آمریکا و انگلیس و فرانسه در پیگیری اهداف نامشروع و در اجرای سیاست‌های استعماری خودشان به هیچ اصل انسانی و اخلاقی و به هیچ قانون و مقررات و حتی به هیچ پیمان و معاهده‌ای وفادار نیستند و چیزی که برای آنها اهمیت دارد؛ فقط و فقط کسب و افزایش منافع می‌باشد.

پس باید توجه کنیم آنچه که موجب پرهیز و احتراز آنها از رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی شده است، نه اخلاق و نه انسانیت و نه تعهد آنها به اصول بین‌المللی است، بلکه قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی و حضور هوشیار و فعال جبهه مقاومت در منطقه است.

آمریکا و انگلیس و با آگاهی از قدرت نظامی ایران و پر بودن سبد اهداف ایران در منطقه و خارج از منطقه و آگاهی از آسیب‌های جبران‌ناپذیری که در نتیجه درگیری نظامی با ایران به آنها تحمیل خواهد شد، نه فقط در تصمیم‌گیری، بلکه در اظهارات خودشان نیز کاملا با احتیاط عمل می‌کنند. از طرف دیگر مقامات سیاسی، مدیران اجرایی و فرماندهان نظامی کشورمان نیز با اطلاع از موازنه قدرت ایجاد شده، بلکه دست برتر ایران در مقابله با کمترین شرارت و خیره‌سری، ضمن حفظ هوشیاری، آمادگی کامل و حزم اندیشی، به هیچ‌وجه از احتمال و امکان‌ بروز درگیری نظامی با کشور‌های متخاصم نگران و صد البته غافل نیستند. لذا درگیری با دشمنان غدار، فعلٱ موضوعیت ندارد و موجب اثرگذاری بر اظهارات و تصمیم مسوولین ما نیست.

تکرار می‌کنم، ضربه‌ی پانزدهم مهر‌ماه مقاومت‌ اسلامی، صهاینه را گیج و مبهوت ساخته است و اثرات سنگین و سهمگین آن، ثبات و ایستادگی را از آنها سلب نموده است.

ممکن است به مدد تبلیغات و دروغ‌پردازی و به کمک جادوی سینما و هالیوود بتوانند به پیکر محتضر و رو به موت اسرائیل تنفس مصنوعی بدهند، اما تجدید حیات این جنازه، غیر ممکن می‌باشد و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری، لطمات و آسیب‌های ناشی از ضربه‌ی خردکننده طوفان‌ الاقصی غیرقابل‌ترمیم است.

رهبر نکته‌سنج، باریک‌بین، دور‌اندیش و بصیر ما و فرمانده عالی مقاومت‌اسلامی، زودتر از دیگران متوجه شدند که رژیم اشغالگر قدس و پدرخوانده آمریکایی او مزورانه در تلاش هستند تا با فرافکنی و به میان آوردن نام ایران به عنوان طرف اصلی عملیات طوفان‌ الاقصی، حیثیت نابود شده اسرائیل را بازیابی کنند. آنها سعی دارند تا مانع از ایجاد این باور شوند که تمام ابهت پوشالی و تمام دستگاهای اطلاعاتی و ساختار امنیتی و همه قدرت نظامی آنها مقهور اراده الهی و تفکر برتر یک گروه کوچک چریکی و زیر‌زمینی شده است.

در همین راستا و به منظور فروکاستن از آثار حماسه‌ی بزرگ طوفان الاقصی، تلاش می‌نمایند تا وانمود کنند که طرف آنها نه حماس و جهاد اسلامی، بلکه یک نیروی کلاسیک بوده است؛ آن‌ هم نیروی نظامی بسیار قدرتمند و شجاع و بااراده و باانگیزه‌ای در حد و اندازه‌ی سپاه‌پاسداران و ارتش مقتدر جمهوری‌اسلامی ایران. حکایت امروز جنایتکاران صهیونیست، حکایت آن لات چاقوکش و بی‌سرو پایی است که با جنجال و بلوف و دروغ، خود را فردی قدرتمند معرفی کرده و موجبات ترس دیگران و باجگیری از آنها را فراهم نموده است؛ اما در همان حال، یک نوجوان شجاع و باغیرت و زیرک، با شناخت بلوف‌ها و کشف نقاط ضعف او توانسته است با زدن مشتی محکم، او را نقش زمین ساخته و ناتوانی ذاتی او را بر‌ملا سازد. 

شیرینی و اهمیت کار مقاومت‌ اسلامی فلسطین در آن است که اجازه ندهیم دشمن شکست‌خورده و آسیب‌دیده، برای کار بزرگ مقاومت شریک بتراشد.

به یک دلیل دیگر توجه فرمایید‌: دولت جناب آقای رئیسی، در پرتو هدایت مقام‌معظم رهبری و با اتخاذ سیاستی اصولی، توانست، بخشی از منابع‌ مالی کشور را از چنگال آمریکا خارج سازد و هم اینکه، این بخش از منابع در اختیار ایران قرار دهد، فارغ از دروغ یا راست‌بودن این ادعا، اما این‌گونه شایع کرده‌اند که چند آمریکایی و اروپایی(البته در حالی که لباس ارتش کودک‌کش صهیونیستی را بر‌تن داشته‌اند!) در جریان عملیات طوفان‌ الاقصی و تبادل آتش، به اسارت درآمده و یا کشته شده‌اند.

این ادعا، می‌تواند در راستای توطئه و طمع‌ورزی آمریکائی‌ها برای چپاول دوباره، منابع‌ مالی‌ و ارزی کشورمان، به بهانه نقش ایران در کشته‌شدن آمریکائی‌ها، اسرائیلی‌ها باشد.

درایت و عقل و منطق، ایجاب می‌نماید تا جمهوری‌اسلامی ایران به منظور خارج‌ساختن این حربه از دست طرف آمریکائی، این توطئه را خنثی نماید و اجازه ندهد تا دزدان و غارتگران و راهزنان آمریکائی، با یاوه‌سرایی و ادعای‌ واهی و سوء‌استفاده از نفوذ خود بر ساختار‌ها و مناسبات ناعادلانه‌ی حاکم بر روابط بین‌الملل، با چنگ‌اندازی بر منابع و دارائی‌های ایران در خارج از کشور، موفق به سرقت و تصاحب اموال ایرانیان شوند.

کــــــــــلام آخــــــــــر؛ وحشی‌گری، جنایت و کشتار، خصیصه ذاتی و راهبرد ثابت اشغالگران قدس است. لذا بمباران و موشکباران غزه‌ی مظلوم و قهرمان و کشتار فجیع زنان و کودکان و پیر و جوان غزه، چندان دور از انتظار نبود. کشتار جنون‌آمیز، جنایات دیوانه‌وار، خرابی‌ها و تعداد بالای شهدا نشانه‌ی استیصال و گویای اثرات جبران‌ناپذیر و غیرقابل ترمیم عملیات طوفان‌ الاقصی بر موجودیت محتضر و رو به اضمحلال و نابودی صهیونیست‌هاست. فراموش نکنیم که جیغ و فریاد بلند و ضجه زدن‌های پی‌در‌پی، یا به علت ترس است و یا به دلیل درد. وحشی‌گری بی‌حد و حصر صهیونیست‌های کودک‌کش گویای درد شدید از ضربه‌ای است که خورده‌اند و حاکی از ترس آنها از نابودی‌ گریزناپذیر و از آینده‌ی سیاهی است که هر لحظه به آن نزدیک‌تر می‌شوند.

ما می‌دانیم و مطمئن هستیم که دور جدید کشتار و جنایت، گام دیگر و عامل دیگری است در مسیر رسیدن هر چه سریع‌تر آنان به نابودی کامل و تجدید ناپذیر. جنایت و شقاوت راه نجاتی را برای آنان نخواهد گشود؛ بلکه خون به ناحق ریخته‌ی کودکان فلسطین، آه مادران داغ‌دیده و حسرت دخترکان پدر از دست‌داده، همچون سلاحی برنده، رگ حیات صهیونیست‌های جنایتکار را قطع و وجود خبیث و ننگین و شرور آنان را از فلسطین عزیز و از منطقه پاک خواهد کرد.

شهیدان دیروز و امروز فلسطین، شاهدان تاریخ خواهند بود. آنان گواه‌ روشنی هستند بر مشارکت مستقیم و مؤثر و غیرقابل فراموشی مدعیان دروغین دموکراسی، حقوق‌بشر، لیبرالیسم و آزادی، اومانیسم و در چند دهه اشغالگری، جنایت، خون‌ریزی، نسل کشی و به اسارت درآوردن یک ملت. ملتی که فقط برای آزادی و استقلال خود مبارزه می‌کنند، خرابی‌های غزه، ساخته خواهد شد و مادران فلسطین کودکان دیگری خواهند آورد؛ و این کودکان، نسل بعدی جوانان برومند فلسطین خواهند بود. همان ها که پرچم آزادی را بر فراز گنبد مسجدالاقصی به اهتزاز در خواهند آورد و طنین مقدس آزادی را از بلندگوی مساجد قدس شریف سر خواهند داد. ان‌شاء‌الله و قوله تعالی: نصر من‌الله و فتح قریب و بشرالمؤمنین.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانخرید و فروش حواله خودرو جانبازان از نماینده ویژه انجمن جانبازان کشورسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi