شناسه خبر : 95130
چهارشنبه 18 آبان 1401 , 11:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات شهیدی که زین‌الدین به حالش غبطه خورد

کتاب «خوش به حال میرزا»، دربردارنده خاطراتی از شهید ابوالفضل صفایی، به قلم مرتضی احمر از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شد.

مهدی قربانی، از مدیران انتشارات حماسه یاران از انتشار آثار جدید در این انتشارات خبر داد و گفت: کتاب «خوش به حال میرزا» از جمله این آثار است که به قلم مرتضی احمر در 17 فصل نوشته شده است.

وی با اشاره به محتوای این اثر ادامه داد: احمر در کتاب جدید خود زندگی شهید ابوالفضل صفایی را روایت کرده است. این شهید از جمله شهدایی بود که در زندگی دچار تحول شده و همین موضوع مسیر زندگی او را تغییر می‌دهد.  او یکی از لات‌های معروف قم بود و خلاف‌های مختلفی را انجام داده بود. در یکی از روزها بعد از خلافی که انجام داده بود، از ترس مأموران به سمت کوه خضر می‌رود و در آنجا با شیخ جعفر مجتهدی، از عارفان نام‌آشنا، ملاقات می‌کند و همین موضوع زمینه تحول را در او شکل می‌دهد. 

قربانی با اشاره به عنوان کتاب خاطرات شهید صفایی یادآور شد: «خوش به حال میرزا» برگرفته از تعبیری است که شهید مهدی زین‌الدین درباره این شهید بزرگوار به کار برده است. 

وی در ادامه از انتشار کتابی دیگر خبر داد و افزود: کتاب «شنبه آرام؟» از جمله این آثار است که قرار است تا سالگرد شهید محسن فخری‌زاده منتشر شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. 

وی با اشاره به محتوای این اثر ادامه داد: کتاب «شنبه آرام؟» به قلم محمدمهدی بهداروند نوشته شده و روایتگر زندگی این دانشمند از زبان همسر ایشان است. 

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: 

گفتم: «محسن جان! دیر میای بچه‌ها نگرانتن». لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم». 

معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودی‌ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخری‌زاده».

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi