شناسه خبر : 110003
دوشنبه 03 ارديبهشت 1403 , 16:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقاد از کاهش و تاخیر در پرداخت حقوق ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از کاهش حقوق رزمندگان معسر و تاخیر در پرداخت حقوق والدین شهدا انتقاد کرد...

فاش نیوز- عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از کاهش حقوق رزمندگان معسر و تاخیر در پرداخت حقوق والدین شهدا انتقاد کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده ایثارگر مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه علنی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا شنیده شده که ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل مشکلات ناشی از کمبود بودجه، حقوق رزمندگان معسر را کاهش داده است. ما امیدواریم با عنایتی که ستاد کل نیروهای مسلح به رزمندگان معسر دارد، این موضوع به زودی حل و فصل شود.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اضافه کرد: رزمندگان قبلا هم آنچنان حقوقی نمی گرفتند و فقط مبلغی در حدود پنج میلیون بوده که اکنون به دو میلیون و  800 هزار تومان کاهش یافته است. علیرغم آن که ما می دانیم بحث مشکلات بودجه هم هست، اما ستاد کل باید یک عنایتی به موضوع داشته باشد.

  عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در بهارستان در ادامه متذکر شد: نکته دوم در مورد بحث تاخیر در پرداخت حقوق خانواده های شهدا و ایثارگران است. چرا که متاسفانه حقوقشان معمولا با تاخیر پرداخت می شود. ریاست بنیاد شهید و سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به خانواده های شهدا اهتمام بیشتری از خود نشان دهند. نباید حقوقشان نسبت به دستگاه های دیگر با تاخیر پرداخت شود. اگر چه مبلغ آنچنانی نمی گیرند و فقط در حدود 11 تا 14 میلیون تومان است. بنابراین تقاضای ما به عنوان نماینده ایثارگران این است که سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حقوق ایثارگران تاخیر نکند و مانند سایر دستگاه ها حقوق ها را سر وقت پرداخت کند.

 نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطلب نارضایتی جامعه ایثارگری از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: من در این مورد اطلاع دقیقی ندارم و تقاضا دارم که ایثارگران موضوع را به ما منتقل کنند تا پیگیری کنیم.

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در مورد آخرین وضعیت لایحه تجمعات یادآور شد: باید بگویم لایحه تجمعات در دستور صحن مجلس شورای اسلامی قرار دارد، اما هنوز نوبت طرح آن هنوز نرسیده است و بعید می دانم به این مجلس برسد. البته نظر کلی این است تا جایی که می توانیم جمعش کنیم. چرا که موضوع، موضوع مهمی است. اما به طور قطع و یقین نمی دانم آیا به این مجلس برسد یا نه! اما به طور کلی در حال حاضر در دستور صحن مجلس قرار دارد.

 نماینده مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جمع بندی و عملکرد مجلس یازدهم در زمینه ایثارگری اظهار داشت: بزرگترین کاری که ما در مجلس یازدهم انجام دادیم و اتفاقا مجلس آن را به تنهایی انجام داد، این بود که مصوبات ایثارگری برنامه ششم را عینا" در برنامه هفتم تنفیذ کردیم و این کار بسیار بزرگی بود. در حالی که در هنگام ارائه برنامه هفتم، حتی یک سطر در برنامه برای ایثارگران وجود نداشت و بزرگترین شاهکار مجلس یازدهم این بود.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تاکید کرد: دولت در این خصوص مخالف بود و اعلام کرد که نمی تواند بار مالی آن را تامین کند اما مجلس در مقابل سفت و سخت ایستاد و این کار بزرگ را انجام داد و این مصوبه را ما به عنوان هدیه به ایثارگران هدیه کرده ایم.

 ابوترابی در پایان در مورد جمع بندی خود از مصوبات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم متذکر شد: در کل باید بگویم چون در برنامه هفتم بر این موضوع ایستادگی کردیم و این کار مختص مجلس بود، از نقطه نظر کلی از عملکرد مجلس راضی هستم. چرا که مجلس با تنفیذ قوانین ایثارگری برنامه ششم در برنامه هفتم توسعه واقعا بسیار کار بزرگی کرد.

*معرفی

اینستاگرام
جناب ترابی عزیز لطفا پیگیر تبدیل وضعیت باشید نیروهای طرحی نیاز مجدد تبدیل وضعیت دارند قانون را دائمی کنید
با سلام و آرزوی سلامتی برای همه ایثارگران عزیز به اطلاع میرساند جانبازان تبصره 6حالت اشتغال از حقوق محروم شدند و فردی به داد شان نرسید حالا که بصورت اتمام خدمت 30 ساله بصورت عادی بازنشسته شدند سنشان نزدیک 60 سال است خلاصه آن دنیا هم هست اینها که در بوق وکرنا میکنند که خدمت به ایثارگران میکنیم باید جوابگو باشند ما که تمام شد ه رفتیم اما این برنامه ها را هیچ کس قبول ندارد.
این گفته نماینده اشتباه است
کمک معیشت ایثارگران از ستادکل ابتدا 20 فروردین یک بار به میلغ 1800 علی الحساب داده شد و مابقی اخر ماه
کاش نمایندگان بیشتر دقت کنند
مشکل اصلی این است که در همین ماه اتفاقا بنیاد همه افزایش ها را به موقع انجام داده
افزایش 20درصد برای حالت اشتغال ها
افزایش 35درصد برای پرستاری
افزایش 114 درصد برای والدین
همه به درستی طبق قانون انجام شد

فقط ایین نامه کمک معیشت نوشته نشده و حق قانونی معیشت بگیران را نداده اند
کمک معیشت طبق قانون باید 10 میلیون تومان باشد
در صورتیکه معیشت طبق قانون داده شود کارنامه قاضی زاده مثبت ارزیابی می شود
سلام
عزیزم گفته جنابعالی درست نیست(دروغ)هست
بنده جانباز شیمیایی اعصاب و روان وحالت اشتغال ماده ۳۸ هستم کلاً به حقوقم باحق پرستاری
یک میلیون تومن اضافه شده یعنی حدود۷درصد اضافه شده نه ۲۰درصدی هست نه ۳۵درصدی کاش در اسلام دروغ حرام بود
اگر الان دولت روحانی بود هزار الم شنگل انداخته بودنداتفاقا به نفع ایثارگران هم میشد
البته از فاش نیوز محترم عذرخواهی میکنم چون به اسم روحانی حساس هستند هرجا نام روحانی بیاد منعکس نمیکنند نه روحانی پسرخاله من هست نه رئیسی دشمن من هست یامن دشمن رئیسی هستم گفتند حق نه رودربایسی داره نه جناح می شناسه نه منافع شخصی می شناسه حق حق است ناحق ناحق است
بقول امام حسین علیه السلام اگردین ندارید حداقل آزاد مرد باشید
این عزیزان ایثارگرانی که با آبرویشون بازی میکنیدو معامله میکنید اینها بیشتراز یک قرن درد کشیدن اگر آنها نبودن شک نکنید شماها هم نبودید که الان حق را زیر پا بگذارید جناح بازی کنید کدام امامان ما کدام پیامبران ما جناح بازی میکردن
عزیز بزرگوار .پس افزایش سال۱۴۰۳ رزمندگان معسر چرا پرداخت نشد ؟ ۱۸۰۰۰۰۰ تومان بعلاوه ۳۰۰۰۰۰۰ سر ماه پرداخت شد .ولی خبری از افزایش امسال نبود .مجلس حقوق رزمندگان را بر اساس دهک بندی دیده .یعنی مبلغ سه میلیون برای هر ماه .حالا تو کدام مجلس این مشکل حل خواهد شد خدا داند .
با سلام ودرود حضور دوستان فاشنیوز
باز هم بی حیایی بی ناموسی وعدم شرافت در وجود برخی مسئولان گل کرد و دست کثیف و اغشته به خون فقرای خودرا درجیب پاره پوره و سوراخ سوراخ جانبازان معسر نمودند واین در صورتیست که کل مبلغ ایثارگران معسر پول ۵متر از ان زمین به سرقت رفته توسط ان شیخ کاذب نیست و یا به اندازه دزدی یک روز ... سردار بدنام ودروغگو نیست که هروقت در یخچالش وای میکند خالیست.
در ضمن این دزدان که از خارج نیامدند و ما هم در امدی که نداریم جبران بشه
پس حق این بیچارگان برگردانید
سلام من با 28ماه جبهه ایثار گر هستم تا الان هیچ کاری یا حقوقی برای من در نظر نگرفتن از کرمان
سلام بیش از ۳۰ سال از پایان دفاع مقدس می گذارد، ما نفهمیدیم متولی رزمندگان چه نهاد وارگانی است. هر سال مجلس مصوب می کنه به ۱۵۰ هزار رزمنده وام‌ می‌دهیم، هر رزمنده تسهیلات بانکی وام‌ مسکن گرفته در طول این سال‌ها اعلام کنید، لطفا سایت فاش نیوز شفاف سازی و اطلاع رسانی کند که‌ مردم بدانند رزمندگان چقدر مظلوم واقع شده اند.
با سلام و عرض ادب ؟؟؟ حقوق بماند آیا جانبازان و ایثارگران چرا به تمام ایثارگران و جانبازان درصد بالا عیدی همسران پرداخت شده فقط فقط به همسران جانبازان و ایثارگران زیربیست پنج درصد خیر منظورم عیدی همسران .هستش چرا تبعض هیت وزیران بار مالی برای دیگران نداره فقط فقط برای جانبازان معسر بنیاد و سانتا که در فقر و ناتوانی معیشت زندگی می کنند بار مالی دارد و هیت وزیران هنوز حقوق معیشت را اعلام نکرده حرف حدیث زیاده ولی کسانی که مسئول هستند باید جواب گو باشند ممنون تشکر از فاش نیوز بزرگهوار
نه پیگیر تبدیل وضعیتید نه حقوق نه ایثارگر برای مجلس و نه دولت اهمیتی نداره همه چی را کم کردید حذف کردید لغو کردید ، بابا ول کنید اینا همش حرفه وقتی دولت از پس هیچ کاری برنمیاد چ فایده ؟؟!! ی سبد حمایتی کالا دادید چه مسخره بازی راه انداختید ! اصلا مغازه دار ها هم دارن بازی در میارن دیگه چه برسد به بقیه مسائل مهمتر !!
با سلام من گلتاج باقری همسر شهید عمران ابراهیمی هستم که ایشون در تاریخ 11/11/ 57 درست یک روز قبل از آمدن امام شهید شدن و چون در جبهه شهید نشدن مردمی حساب میشه و حقوق شون از کسایی که جبهه شهید شدن سپاهی و غیره هستن خیلی کمتر هست و تقریبا حقوق مان نزدیک ۱۲ میلیون تومن هست که واقعا کفاف زندگی مان را نمیدهد با این همه گرانی و مشکلات اگر میشود لطفا رسیدگی کنید ممنون میشم
تمام رزمندگان معسر حداقل ۱۰ یا ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه در تامین اجتماعی دارند و با دایر شدن کمک معیشیت ا دامه ندادند چون درصورت ادامه کمک معیشت قطع می‌شود. حالا این ۱۰ ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه اجتماعی این ایثارگران چی می‌شود؟ که در امین اجتماعی خاک می‌خورد لطفاً مسئولین یه فکری به حال این سابقه بیمه تامین اجتماعی رزمندگان معسر بکنند .یا اجازه بدن با این ۱۰ و۱۵ سال بازنشست بشن حقوق بگیرند.وکمک معیشت قطع نشه.چون مبلغی نمیشه با هر دو تا دریافتی اندازه یک حقوق نیست .یا ادغام بشه این ۱۰، ۱۵ سال با کمک معیشیت سر جمع یه مبلغی به ما بدهند. یعنی چه سابقه ما در تامین اجتماعی خاک بخوره این چه تدبیر!!!!¡!
از فاش نیوز می‌خوایم که غیر از این .درجاهای دیگه پیگیری این مسئله باشه . که حق این رزمندگان معسر ابتیا بشه .
فاش جان خیلی مسلئه مهمی لطفاً پیگیر شوید.
این متن هم جزدرهایی هست که همه رزمندگان معسردارن .اونوقت این دولت یک چراغ قوه برداشته با دهک بندی کمک معیشت این کهنه سربازان را قطع کنندککه الان همین اتفاق افتاده عده ای توگروهمان دادمیزنندچراکمک معیشت من ازاسفندقطع شده وعده ای هم نصف شده چرا؟!!!!بدادرزمندگان برسید اقای ساقی شما که دردکشیده وسینه سوخته وصدمه دیده این جنگ لعنتی هستید
سلام دوست عزیز .چند سال قبل پیامکی برای ما رزمندگان معسر آمد که اگه سابقه بیمه داریم با مدارک به سپاه مراجعه کنیم .شما به محل تشکیل پرونده ایثارگری خودت مراجعه بفرما .جهت اطلاع .
عالی. مسئولین محترم بنیاد جانبازان جناب دکتر قاضی زاده ریاست محترم امسال سربازان معسردوران دفاع مقدس جمعی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تیپ دو دزفول فرم حقوق ده میلیون و نیمی را پر کردند. و حقوقشان از شش میلیون تومان به ده میلیون و نیم افزایش یافت.دست ما دراز و توان ما کم با چشمان منتظر خودتان و کرمتان یا علی.برای تصویب افزایش حقوق جانبازان معسر آستین همت بالا زده و از هیئت دولت بخواه که ما هم بله احتیاج مان بیش از اینهاست.
آقای ابوترابی
سابقه شما در حمایت از ایثارگران، ثابت شده است.
یکی به میخ میزنی...!... یکی به نعل!!!!!
سلام
این مطلب و سخنان اقای ابرترابی موجب نگرانی رزمندگان معیشت بگیر شده است و اگر چه واقعیت ندارد ولی اثرات خوبی نداشته
استرس برای ایثارگران بیماری زاست
پیشنهاد می شود در این خصوص گفتگویی با سردار شریفی رئیس ایثارگران در ستادکل داشته باشید تا نگرانی ایثارگران برطرف شود
تمام رزمندگان معسر حداقل ۱۰ یا ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه در تامین اجتماعی دارند و با دایر شدن کمک معیشیت ا دامه ندادند چون درصورت ادامه کمک معیشت قطع می‌شود. حالا این ۱۰ ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه اجتماعی این ایثارگران چی می‌شود؟ که در امین اجتماعی خاک می‌خورد لطفاً مسئولین یه فکری به حال این سابقه بیمه تامین اجتماعی رزمندگان معسر بکنند .یا اجازه بدن با این ۱۰ و۱۵ سال بازنشست بشن حقوق بگیرند.وکمک معیشت قطع نشه.چون مبلغی نمیشه با هر دو تا دریافتی اندازه یک حقوق نیست .یا ادغام بشه این ۱۰، ۱۵ سال با کمک معیشیت سر جمع یه مبلغی به ما بدهند. یعنی چه سابقه ما در تامین اجتماعی خاک بخوره این چه تدبیر!!!!¡!
از فاش نیوز می‌خوایم که غیر از این .درجاهای دیگه پیگیری این مسئله باشه . که حق این رزمندگان معسر ابتیا بشه .
فاش جان خیلی مسلئه مهمی لطفاً پیگیر شوید.

1403/02/04 - 16:47
قانون مربوط به پرداخت حق بازنشستگان از مناطق جنگی اجرا شود
استفساریه ماده 112 درباره حق بازنشستگان از مناطق جنگی اجرا نمی شود و دولت به بهانه بار مالی آن را اجرا نمی کند. حق این قشر در حال تضییع شدن است.
این استفساریه در مجلس تصویب شد منتها اجرا نمی شود با وجودی که که بار مالی چندانی هم ندارد.


دادن ایثارگری به بازنشستگان دارای خدمت در مناطق جنگی
باسلام و عرض ادب .باتوجه به اینکه حق ایثارگری می شویم راهنمایی بفرماییدبازنشستگان از سوی مجلس و دولت تصویب شد فرزندان بازنشستگان می توانند از قانون جایگزینی استفاده کنند ممنون



مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خودش را رزمنده، ایثارگر، جانباز و به ویژه مسلمان می داند ولی اما متأسفانه علنی و آشکار از دی ماه سال 1400 تاکنون حق و حقوق کارکنان رسمی وهم به ویژه بازنشستگان شرکت مخابرات را درسراسر کشور پایمال و ضایع کرده است چرا؟ با تشکر پیغام شما ثبت گردید.

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران خودش را رزمنده، ایثارگر، جانباز و به ویژه مسلمان می داند ولی اما متأسفانه علنی و آشکار از دی ماه سال 1400 تاکنون حق و حقوق کارکنان رسمی وهم به ویژه بازنشستگان شرکت مخابرات را درسراسر کشور پایمال و ضایع کرده است چرا؟ با تشکر پیغام شما ثبت گردید.

آقای ابوترابی گرامی وبزرگوار ستاد کل برای رزمندگان در دومرحله حقوق واریز کرده یعنی ۱۸۰۰،در۲۰فروردین وبقیه در۳۰فروردین به میزان ماه قبل حالا بگذریم ۱۸۰۰اول گفتن پاداش بعدش پیام دادن گفتن مساعده اینم بگذریم خداوکیلی اگه شماازایثارگران دفاع میکردین متوجه اوضاع میشدین حالا بماند تاافزابش حقوق که اصلا اطلاعی ندارید اگه ازایثارگران دفاع میکردین خبرداشتین حالا سوتفاهم نباشد باتشکراز زحمات شما برای ایثارگران دوما خداوکیلی تواین آخرعمری بازی گرفتن مارا خداوند خواهد دید بااین همه گرانی بیماری ناشی ازجنگ وهزار مشکلات معیشتی وووووووو،شایدم اطلاعات غلط به شما دادن بزرگوارعزیز ودلسوز الان برای ایثارگران با این بیان شده سوتفاهم که ستادکل کمریخته یعنی شما بااین بی اطلاعی که دارید یعنی ستادکل نه تنها کم بریز افزیش هم نیست.خداوند شما را حفظ کند وبیشتر دقت کنید ما ایثارگران همه چیز خودرا دادیم فدای سر رهبر وجان فدای رهبر ولی دیگه ما ناتوان ومریض روحی ازجنگ ووو دیگه آخرعمری خدا وهم خلق خدا میبینه با ارزوی سلامتی وبیشتراندیشدن اجرکم عندالله
باسلام خدمت برادر محترم ابو ترابی فکرکنم یا اصلا درموردرزمندگان اصلا اطلاع ندارند یا به اشتباه به عرض ایشون میرسانن حقوق رزمندگان اولا خیلی ناچیزه دوما حقوق فروردین در دو مرحله واریز شد ۲۰فروردین ۱۸۰۰و۳۰ فرودین بقیه حقوق ایشان فرمودن کم دادن پس ایشون اصلا اطلاع ندارن ازکلیات اول ۱۸۰۰ را به عنوان پادشت در۲۰فروردین دادن بعدش کردنش مساعده وبقیه حقوق که توضیح دادم درمتن .واقعلا این نمایندگان کجای کارن اصلا از رزمندگان خبردارن همین موضوع را که خود آقای ابوترابی فرمودن‌برای رزمندگان معسر شده شبهه که اصلا ما کی هستم چی هستیم وکجای قانون مجلس جا داریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi